• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Luchtgeweer PCP Baikal MP-371K Biatlon geweer, wie heeft er een (of ervaring mee)

Wimmetje

Schutter
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een geweer voor zomerbiatlon (hardlopen en schieten). De grote merken beginnen bij 1500 euro en gaan door tot het dubbele.. Nu zag ik de Baikal MP-371K pcp voor biatlon, alleen te krijgen in Rusland en een Pools bedrijf heeft er een op hun website staan (te koop?? Geen idee).

Zo op het oog een top geweer voor het beoogde doel en ik ben dan ook erg benieuwd of er schutters hier zijn die er ervaring mee hebben, er zelf een hebben of wellicht een te koop hebben.

Wie-o-wie heeft info??Baikal_MP-371K.jpg

AirgunGarage

Vaste Schutter 3
Forum Sponsor
Ik gok dat er weinig ervaring is met deze baikal is in nederland, Aangezien de russische "wapen" import niet meer toegestaan is.

Over die 10m match pistolen overigens wel hele goeie ervaringen gehoord, Schijnen goede lopen in te zitten. Maar ben benieuwd naar je ervaringen!

Wimmetje

Schutter
Ik gok dat er weinig ervaring is met deze baikal is in nederland, Aangezien de russische "wapen" import niet meer toegestaan is.
Ah, ok, dat verklaart veel. Ik heb zelfs via een bekende van me die Russisch spreekt een mail laten schrijven met een tweede er achteraan later maar geen reactie...

Remy

Forum Elite 3
S.T.S.

Over die 10m match pistolen overigens wel hele goeie ervaringen gehoord, Schijnen goede lopen in te zitten. Maar ben benieuwd naar je ervaringen!
En de edgun dan? En de rest van de baikals die wel gewoon te koop zijn?

AirgunGarage

Vaste Schutter 3
Forum Sponsor
En de edgun dan? En de rest van de baikals die wel gewoon te koop zijn?
Komen volgensmij met een omweg binnen, Anders zou ik het niet weten,
Die andere baikals zijn de minder populaire modellen die niet super snel verkopen volgensmij, De MP-651k is ook el meer als een jaar overal uitverkocht

Rob_1981

Forum Expert 2
Forum Sponsor
OB Collectief
Als je kijkt naar wat er wel en niet te koop is lijkt het er voor mij op of ze het goedkopere en er als speelgoed uitziende spul met minder dan 7,5j als "speelgoed" gewoon via Duitsland verhandelen. Het wat duurdere en zwaardere spul is in Europa volgens mij bijna niet te vinden, de kans dat je het in de usa of Canada wel kan kopen is groter. Maar hoe dat dan met hier krijgen zit weet ik niet.
Dit exemplaar ziet er trouwens net als de match vuwa's wel netjes uit..

Rob_1981

Forum Expert 2
Forum Sponsor
OB Collectief
Kost in Rusland €1037,-. Moet je hem alleen wel zelf bij kalashnikov in Moskou ophalen;).

Voor de geïnteresseerden het volledige gamma van baikal:

Laatst bewerkt:

Rob_1981

Forum Expert 2
Forum Sponsor
OB Collectief
En dan kun je er wel naartoe rijden en €300,- bieden omdat je zoveel reiskosten hebt gemaakt maar ik denk dat ze je van het terrein afschieten, en dan niet met een MP-371 K...
Het is de site van de winkel die aan particuliere verkoop doet als ik het goed gelezen heb.. baikal is namelijk onderdeel van de kalashnikov group.

L30N

Schutter 2
De Air Arms MPR lijkt me een prachtig stukje speelgoed, maar zoals je aangeeft, prijzig en niet 2e hands te vinden. Is een Air Arms S410 dan niet iets? Of volstaat dat niet voor de biathlon?

Wimmetje

Schutter
Voor biatlon heb je magazijnen met 5 nodig, die aan de buks kunnen, spannen met een lichtlopende zijbeugel zodat je maar kleine bewegingen hoeft te maken en een laag maximum aan kracht (6 joule, of 16, weet het zo niet). Air arms heeft er wel een, de s400 biathlon, mooi ding, ook nog weer 1300 euries.... En nergens gebruikt natuurlijk :cool:4

Ongelezen Berichten

Facebook Page

Bovenaan