• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Techniek Baikal MP-651K Super Suppressed

van houten

Schutter
Dit is mijn eerste topic op dit forum, na het een en ander al gelezen te hebben is het hier een best gezellige plek denk ik :)
---

De Baikal MP-651K is een erg leuk CO2 pistool om mee te schieten maar in tegenstelling tot mijn Crosman 1077 (CO2 geweer) heeft de Baikal een veel luidere knal. Voor de omgeving hier een te harde knal... Voor de toch al stille Crosman 1077 is het zeer makkelijk om daar een goed werkende geluidsdemper voor te kopen bij de Baikal ligt dat anders. Na wat ideeën op papier te hebben gezet om zelf iets van een geluidsdemper te ontwerpen toch maar besloten om de Baikal te houden. Het was makkelijker om niet alleen de demper 3D te tekenen maar ook een geheel nieuwe voorkant voor de Baikal omdat ik zeker geen 3D ontwerp guru ben was dit makkelijker om op deze manier de demper te kunnen monteren. Met sci-fi films in het achterhoofd (Blade Runner, The Fifth Element etc.) is het dit ontwerp geworden.

De demper zit vast geschoven met 3 6x22mm stalen pennen die ervoor moeten zorgen dat de demper niet zijdelings kan verschuiven. Twee super sterke 10x10x10 magneten met iets van 7.5 kilo houdkracht zorgen ervoor dat de demper er niet afvalt/knalt. Je kan de demper binnen secondes monteren en demonteren erg cool! De knal die de buks nu maakt is enorm minder je hoort nu zelfs duidelijk de 4.5mm pellet inslaan i.p.v. de buks die een bak herrie maakt. Best gek dat het geluid van een pellet die inslaat op metaal meer ' herrie' maakt. Er zijn nog een aantal verbeter punten waaronder dat er nog een keep en korrel op moet de o-ring tussen de demper en buks wil ik verzonken hebben en een aantal cosmetische en andere kleine dingetjes als dat klaar is zal ik de 3D bestanden delen zodat jullie zelf er ook een kunnen printen. (misschien maak ik er wel een paar voor de verkoop mocht er interesse voor zijn of een 'hardware setje' met de benodigde onderdelen)

Uit de paar honderd geschoten foto's zijn dit er 14 :)ngfh (1).jpgngfh (2).jpgngfh (3).jpgngfh (4).jpgngfh (5).jpgngfh (6).jpgngfh (7).jpgngfh (8).jpgngfh (9).jpgngfh (10).jpgngfh (11).jpgngfh (12).jpgngfh (13).jpgngfh (14).jpg

Topic starter Soortgelijke Topics Forum Antwoorden Datum
Pascal-X Onderhoud, Zelfbouw & Upgrade 3

Soortgelijke Topics

Ongelezen Berichten

Facebook Page