Alles over luchtbuksen op Buksforum

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

[Disclaimer] Als je geen account (meer) hebt op dit forum, dan kunnen jouw berichten niet worden verwijderd, maar ook niet (meer) herleid worden naar jou persoonlijk.

Regels & Veiligheid Big brother is watching you.

@Groofy de Rabo is nou net de bank die op “hun lazer” krijgen vanwege onvoldoende toezicht/monitoring van klant transacties in het kader van de Wwft. De dame aan de lijn was heel netjes en had inderdaad gelijk.

Voordat ze het gehele T/M systeem getweakt hebben zal er veel overdreven check komen. De vragen die ze stellen mogen volgens de overeenkomst met je gewoon stellen, die heb je geaccepteerd.

Kijk dit artikel eens, reden waarom het nu zo streng is bij de Rabo (andere banken hebben al eens geschikt/boete gehad):

Ik heb ook laatst een overboeking gehad die in de wacht stond vanwege extra vragen, was bij een buitenlandse/nieuwere bank. Dus als het buiten het normale patroon of buitenland is zal dit eerder een trigger zijn voor extra controle door een bank.

Wat je bv zou kunnen doen is betalingsprovider aan elkaar koppelen, zodat je aankoop bij een shop via een betaal provider A naar provider B gaat die bij C afboekt.
Dat is dus wat Paypal doet.......

Ja , ik weet dat banken de opdracht krijgen om alles streng te controleren. En dat had ik al 10 jaar geleden bij een betaling voor artikelen op gebied van camouflage tent, kleding, kookgerei.. Dit had ik via een beurs in Duitsland gekocht via de Rabobank. de garantie bon , daar stond natuurlijk de naam van het bedrijf op mijn afschrift die ook wapens verkochten ( nooit moeten doen ) maar zodoende leert men. Ik doe nu alles contant zelfs op de schietclubs, met wat ik ook aanschaf op dit gebied.
Hierbij is dus niks meer geregistreerd en heb hierdoor ook geen problemen meer. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Cash is king!

Ben blij dat dat smerige cashgeld zo goed als afgeschaft is , ik heb geen smetvrees ofzo , maar om nou voordat ik een broodje ergens eet , eerst in een broekzak met muntjes moet gaan graaien , of een vodje papiergeld moet pakken waar de halve wereld eerst met z'n stront en pis-vingers aanzat ....
Eet smakelijk....
ik heb altijd nog een wat (papier)cash bij me , soms zitten maandenlang dezelfde flappen in m'n knip...
Ik betaal het liefste contactloos met m'n telefoon , zit alleen m'n eigen pis en spuug op...... ;)

Apart volk hier toch soms , aan de ene kant willen ze hun buks het liefst vullen met helium en electronica , aan de andere kant betalen ze nog het liefst met schelpen en spiegeltjes...... :think:4
Dat is juist goed voor je weerstand ;)

Maar wel zwaar om te tillen zo’n bank, heb ook zo’n bank, voor hout en dat hout wordt weer cash :cool:

Als 'grenswerker' bankier ik zowel in NL als BE. Een paar jaar geleden kreeg ik een brief van de Rabobank met de mededeling dat ze me liever kwijt zijn als klant. Teveel grensoverschrijdende betalingen, dure post enzovoort blablabla. Door mensen rondom mij word ik bestempeld als 'nogal dwars' dus ik blijf gezellig klant.

De Rabo is niet beter of slechter dan ABN amro, ING of om het even welke andere bank. Het is voor zover ik weet wel de enige Nederlandse bank die het in 2008 afkon zonder staatssteun van de overheid (ons geld)! De crisis was nog niet voorbij of de top van ABN amro kreeg al een forse loonsverhoging.

Moraal van het verhaal: of je door de kat of de hond gebeten wordt, het is allebei niet fijn.

Als 'grenswerker' bankier ik zowel in NL als BE. Een paar jaar geleden kreeg ik een brief van de Rabobank met de mededeling dat ze me liever kwijt zijn als klant. Teveel grensoverschrijdende betalingen, dure post enzovoort blablabla. Door mensen rondom mij word ik bestempeld als 'nogal dwars' dus ik blijf gezellig klant.

De Rabo is niet beter of slechter dan ABN amro, ING of om het even welke andere bank. Het is voor zover ik weet wel de enige Nederlandse bank die het in 2008 afkon zonder staatssteun van de overheid (ons geld)! De crisis was nog niet voorbij of de top van ABN amro kreeg al een forse loonsverhoging.

Moraal van het verhaal: of je door de kat of de hond gebeten wordt, het is allebei niet fijn.
Ik kies voor de kat die ing heet, die mechelaar die rabo heet deed mij teveel zeer;)

@Groofy de Rabo is nou net de bank die op “hun lazer” krijgen vanwege onvoldoende toezicht/monitoring van klant transacties in het kader van de Wwft. De dame aan de lijn was heel netjes en had inderdaad gelijk.

Voordat ze het gehele T/M systeem getweakt hebben zal er veel overdreven check komen. De vragen die ze stellen mogen volgens de overeenkomst met je gewoon stellen, die heb je geaccepteerd.

Kijk dit artikel eens, reden waarom het nu zo streng is bij de Rabo (andere banken hebben al eens geschikt/boete gehad):

Ik heb ook laatst een overboeking gehad die in de wacht stond vanwege extra vragen, was bij een buitenlandse/nieuwere bank. Dus als het buiten het normale patroon of buitenland is zal dit eerder een trigger zijn voor extra controle door een bank.

Wat je bv zou kunnen doen is betalingsprovider aan elkaar koppelen, zodat je aankoop bij een shop via een betaal provider A naar provider B gaat die bij C afboekt.
Precies dat is dus wat de overheid niet wil/controle over wil hebben.:mad:4

Als straks de koninklijke familie beschoten wordt door een groepje mohammedanen die een rekening hebben bij de Rabobank schreeuwt iedereen moord en brand dat ze dat toch wel gezien zouden moeten hebben.

Soms gaat de controle misschien te ver maar denk nu niet dat de Rabobank of welke andere bank dan ook geïnteresseerd is in onze totaal oninteressante transacties. Het kost handenvol geld en levert niets op! Het wordt opgelegd door de overheid omwille wat ik hierboven zei. Het kaf van het koren scheiden is niet zo simpel als het lijkt.

Dat is dus wat Paypal doet.......
Helaas kan je door dat hele iDeal systeem binnen Nederland bijna nergens direct met PayPal betalen. Op buitenlandse websites geen probleem om met PayPal af te rekenen. Maar op Nederlandse sites ontbreekt vaak die optie, want iDeal.

Sowieso verstandig om van Nederlandse grootbanken af te stappen. Ze verlagen met plezier de rente op spaargeld. ING is deze maand al gezakt in rente, en de rest zal snel volgen. Volgens de ACM betreft het gewoon kartelvorming in alles behalve naam.

Vandaag de boot weer te water gelaten. Heerlijk stukje gevaren met mijn kleinzoon. Aansluitend met familie uit eten bij de Italiaan. Lekker flesje wijn erbij. Wat ik wil zeggen………..NO STRESS.
Cash betalen mogelijk? Of gepint? straks vermoeden ze ook nog banden met de Italiaanse omderwereld

Cash is vrijheid...digitaal is controle...en dat willen we niet, maar de overheid wel! Beetje raar eigenlijk, de overheid is er voor ons, ze gaan niet OVER ons...al doen ze dat wel en menen het ook nog te mogen. De overheid is er om ons het volk het zo makkelijk mogelijk te maken door dingen te regelen die nodig zijn. Zoals goede zorg...betaalbare woningen...betaalbare energie...goed onderwijs. Maar...de zorg is onbetaalbaar en kan veel beter, waarom wachtlijsten?

Mijn vrouw heeft een rug probleem, we werden gewezen op een kliniek in Keulen, gerund door een Nederlandse arts samen met zijn zoon. Ze stuurde op donderdag een E-mail...op ZONDAG een reactie en een uitnodiging langs te komen. twee weken later wij naar Keulen, 10.30 gesprek, daarna een MRI, en later moest er nog eentje. 17.00 uur gesprek...de 2e MRI was nodig omdat ze iets vreemds zagen...paar breuken in de rug, wel weer geheeld. Komt door de Botontkalking die ze heeft. Opereren ging hij niet doen...te riskant! In Tilburg wilde ze wel opereren, ze vertelde dat ze 4 hernia's had en ik vroeg in Keulen waar zitten die. Nee, geen hernia's en zeker geen vier! Een plekje zou kunnen, hij wees het zo aan en daar had mijn vrouw de meeste pijn. Maar vanwege de botontkalking zou een schroef om de rug vast te zetten alleen maar meer ellende en pijn opleveren. Er was 1 oplossing, een spuit met kristallen en daar in een pijn bestrijder die langzaam oplossen en zo steeds een beetje medicijn loslaten en een continu werking heeft. Maar zo vertelde hij, soms werkt het na een paar uur, soms dagen en soms doet het niets! We vroegen wanneer kan dat en wat zijn de kosten? In Nederland zou je maanden moeten wachten, en die ervaring hadden we al, en kost het 1750 euro. Hier kan het komende week al en kost het 500 euro. Ik vroeg...hoe kan het dat in Nederland het weken of maanden duurt, en hier zo snel? Hij zei, dat snap ik ook niet helemaal, maar het is gewoon een kwestie van goed plannen, denk ik en wellicht kunnen of willen ze dat niet.

2 weken later wij naar Keulen, dat kwam ons beter uit. De spuit ging er in, was pijnlijk vertelde mijn vrouw, maar als je pijn hebt 24 uur per dag dan heb je het er voor over. Wij gingen weer naar huis...2 uur later stapt ze uit de auto en...90% minder pijn en ze knapte ziende ogen op en heeft er nog steeds profijt van...we zijn bijna 2 jaar verder.

En zo gaat het met alles...ze roepen dat het zus en zo moet...en als je maar vaak genoeg roept dat blauw rood is...denken velen dat het ook nog zo is. En digitaal geld...straks beperkt houdbaar...heb je geen flikker meer over te vertellen en ze bepalen straks ook nog hoe en waar aan je het MAG uitgeven....daar gaat onze lucht hobby...in de spreekwoordelijk rook op! Lang leve het CASH geld, lang leve de vrijheid!

Ohw, Adje was stout geweest. We zorgen ervoor dat hij financieel huisarrest heeft. Hij kan alleen nog lokaal tanken of zn boodschappen doen..
Ohw jantje heeft obesitas, we programmeren even dat hij geen slechte producten kan kopen.. Ga zo maar door.
Nu zeggen ze, dat gaan we nooit doen! Maar wacht maar als de mogelijkheid er is, en de schaapjes zijn er aan gewent, dan wordt hier zeker weten (mis)gebruik van gemaakt.
Met de CBDC hebben ze alle macht over je.

Cash is vrijheid...digitaal is controle...en dat willen we niet, maar de overheid wel! Beetje raar eigenlijk, de overheid is er voor ons, ze gaan niet OVER ons...al doen ze dat wel en menen het ook nog te mogen. De overheid is er om ons het volk het zo makkelijk mogelijk te maken door dingen te regelen die nodig zijn. Zoals goede zorg...betaalbare woningen...betaalbare energie...goed onderwijs. Maar...de zorg is onbetaalbaar en kan veel beter, waarom wachtlijsten?

Mijn vrouw heeft een rug probleem, we werden gewezen op een kliniek in Keulen, gerund door een Nederlandse arts samen met zijn zoon. Ze stuurde op donderdag een E-mail...op ZONDAG een reactie en een uitnodiging langs te komen. twee weken later wij naar Keulen, 10.30 gesprek, daarna een MRI, en later moest er nog eentje. 17.00 uur gesprek...de 2e MRI was nodig omdat ze iets vreemds zagen...paar breuken in de rug, wel weer geheeld. Komt door de Botontkalking die ze heeft. Opereren ging hij niet doen...te riskant! In Tilburg wilde ze wel opereren, ze vertelde dat ze 4 hernia's had en ik vroeg in Keulen waar zitten die. Nee, geen hernia's en zeker geen vier! Een plekje zou kunnen, hij wees het zo aan en daar had mijn vrouw de meeste pijn. Maar vanwege de botontkalking zou een schroef om de rug vast te zetten alleen maar meer ellende en pijn opleveren. Er was 1 oplossing, een spuit met kristallen en daar in een pijn bestrijder die langzaam oplossen en zo steeds een beetje medicijn loslaten en een continu werking heeft. Maar zo vertelde hij, soms werkt het na een paar uur, soms dagen en soms doet het niets! We vroegen wanneer kan dat en wat zijn de kosten? In Nederland zou je maanden moeten wachten, en die ervaring hadden we al, en kost het 1750 euro. Hier kan het komende week al en kost het 500 euro. Ik vroeg...hoe kan het dat in Nederland het weken of maanden duurt, en hier zo snel? Hij zei, dat snap ik ook niet helemaal, maar het is gewoon een kwestie van goed plannen, denk ik en wellicht kunnen of willen ze dat niet.

2 weken later wij naar Keulen, dat kwam ons beter uit. De spuit ging er in, was pijnlijk vertelde mijn vrouw, maar als je pijn hebt 24 uur per dag dan heb je het er voor over. Wij gingen weer naar huis...2 uur later stapt ze uit de auto en...90% minder pijn en ze knapte ziende ogen op en heeft er nog steeds profijt van...we zijn bijna 2 jaar verder.

En zo gaat het met alles...ze roepen dat het zus en zo moet...en als je maar vaak genoeg roept dat blauw rood is...denken velen dat het ook nog zo is. En digitaal geld...straks beperkt houdbaar...heb je geen flikker meer over te vertellen en ze bepalen straks ook nog hoe en waar aan je het MAG uitgeven....daar gaat onze lucht hobby...in de spreekwoordelijk rook op! Lang leve het CASH geld, lang leve de vrijheid!
Heel veel sterkte met jouw en je vrouwtje. En best gelopen qua prijs.

Ohw, Adje was stout geweest. We zorgen ervoor dat hij financieel huisarrest heeft. Hij kan alleen nog lokaal tanken of zn boodschappen doen..
Ohw jantje heeft obesitas, we programmeren even dat hij geen slechte producten kan kopen.. Ga zo maar door.
Nu zeggen ze, dat gaan we nooit doen! Maar wacht maar als de mogelijkheid er is, en de schaapjes zijn er aan gewent, dan wordt hier zeker weten (mis)gebruik van gemaakt.
Met de CBDC hebben ze alle macht over je.
Ja...en daarom moet we cash en contanten behouden en weg met die corrupte banken!

De dochter van een Argentijnse dictatorgroep, die een huwelijk heeft geregeld met ons eigen boegbeeld van ongelijkheid, is al jaren voorvechter van de CBDC. En ik snap heel goed waarom.
Mensen die zeggen, dat het nu ook al digitaal gaat, die begrijpen het nog niet helemaal. Ook veel mensen zijn er al aan gewend dat een overheid hun leven regelt en controleert, ze hebben het niet eens in de gaten of vinden het normaal. Zelf vind ik het al onderdrukking dat deze overheid me kan dwingen om producten af te nemen bij particuliere bedrijven.

Zelf betaal ik zoveel mogelijk met Cash, heb immers niks op de bank staan buiten wat geld wat ik laat staan voor de rekeningen. lekker cash, goed voor mn weerstand (letterlijk en figuurlijk) ;)

Maareh , bij twijfel over dit soort zaken gewoon met Paypal betalen , heeft de bank geen inzicht in. ;)
Mee eens, maak ik heb een vraag hoe dit in Nederland gaat. Hoe stort je je eigengeld op PayPal via een betaling van je eigen bank:sweating:4 zoals Rabo, ABN, enz enz. Ik weet dat ik niet te veel kan zeggen. Kijk in Engeland, Amerika, Nu ook pas in Duitsland kun je opwaardeer kaarten kopen van PayPal en Cash-App van 25 euro tot 500 euro Grandioos. Maar niet in Nederland. Dan begrijp ik dat er bank gegevens zijn . Cash kaarten kopen, opwaarderen op je app en klaar. Of is er dan nog een manier in Nederland. je kunt namelijk geen cash storten op je PayPal in Nederland??:rock:4:rock:4 ik hoor dit graag.

Hier is op Vuwa.net ook een topic over; bekend verhaal... :}

Ook als je bij de erkende wapenhandel (bv Krale) zaken afrekent.... Alsof dat soort winkels je zaken zouden meegeven, die je niet voorhanden mag hebben... Volkomen doorgeslagen en mesjogge....

Terug
Bovenaan