• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Luchtgeweer PCP Daystate Red Wolf Praat

Jan Buks

♥♥♥ ♥♥♥♥
Administratie
Forum Sponsor
OB Collectief
Hoi Ik krijg vrijdag mn Safari en heb daardoor 2 nieuwe Daystates in mn arsenaal. Deze Red Wolf had ik 6 weken geleden al ontvangen uit Spanje, eerst kwam deze in 24Joules aan waardoor hij ook weer direct terug ging om de kracht terug te laten zetten. Dus eigelijk heb ik deze pas 4 weken in huis.

De buks uit Spanje is een stuk goedkoper, incl BTW en verzendkosten was het ongeveer 2300,- Nu is deze daar alweer over de 2570,- met 600mmm loop (met 430mm loop is goedkoper) selecteer .25 met 600mm loop, waarom de .25 ineens zo in prijs gestegen is, is een raadsel. :

Eerst wilde ik deze verkopen, maar mensen gaan zo laag met bieden, dat ik er net zo goed een jaartje plezier van kan hebben, en dan dat bedrag wat geboden wordt alsnog zou kunnen vangen. Het maakt nu eenmaal niet uit of je buks een maand, of een jaar oud is, mensen kiezen dan toch eieren voor hun geld en kan je minimaal 1/3 van de prijs inleveren.

Dit was het te koop draadje maar die heb ik omgedoopt in Daystate Red wolf Praat.

Ik ben er nog over aan het denken om hier een Heliboard in te zetten.
IMG_4449.JPGIMG_4450.JPGIMG_4453.JPGIMG_4457.JPG

R.W

Schutter
Hey, prachtige buks, kan je me mailen welk bedrijf je buksen besteld in Spanje. Mvg Roland

Jan Buks

♥♥♥ ♥♥♥♥
Administratie
Forum Sponsor
OB Collectief
Hey, prachtige buks, kan je me mailen welk bedrijf je buksen besteld in Spanje. Mvg Roland

Spanje: (LET OP!!! mail ze eerst dat je de buks in Full power wilt ontvangen, Spanje heeft een Limiet van 24J).

Portugal: (Geen power limiet, wel kaliber max. .22)

Zaken doen met Portugal was prettiger, duidelijk, direct antwoord, en belangrijker antwoord op elke vraag. Ik heb het idee dat Portugal meer internationaal georiënteerd is dan Spanje (deze winkels dan eh). Maar bij beide winkels wordt je goed geholpen en in de Engelse taal.

Ik weet niet of het veel scheelt met Nederland als het gaat om andere merken. Voor Daystate scheelt het wel veel omdat Airguns.nl de rol van groothandel in Nederland aanneemt en de normale verkoopprijs of mss iets minder als groothandelprijs aanhoudt, en zo andere winkels voorziet van Daystate. Deze moeten natuurlijk ook een beetje verdienen, dus zien wij dat terug in een prijs die wel 500,- scheelt met landen om ons heen. Persoonlijk vind ik het stom dat Daystate dit toelaat maar denk dat Airguns.nl een speciaal plekje heeft bij Daystate die ontstaan is in het verleden. Ik weet het niet, ik verzin dit allemaal maar met mijn eigen logica, wat ik wel weet is dat het loont om ergens anders te kopen. Je moet natuurlijk niet achteraf bij Airguns.nl aankloppen voor garantie of andere aanpassingen, want dan willen ze je niet helpen. :) Wil je service in Nederland, dan moet je ook in Nederland kopen.

Verder koop ik ook wel veel van:

Tsjechië: (Eigenlijk 16J limiet, maar verkopen alles (behalve Engelse buksen) in Full power, ff mailen is mss beter.)

Duitsland: (LET OP!!! Wel 7.5 J limiet, maar voor sommige zaken niet belangrijk, bekijk bv de koffers!)

R.W

Schutter
Dankjewel, ik twijfel nog altijd voor een. 30 tekopen of de jouwe in .25 heb al een redwolf midnight in 5.5 .

Jan Buks

♥♥♥ ♥♥♥♥
Administratie
Forum Sponsor
OB Collectief
Dankjewel, ik twijfel nog altijd voor een. 30 tekopen of de jouwe in .25 heb al een redwolf midnight in 5.5 .

Moet je wel naar onderen scrollen. En vergeet ze niet te mailen dat je de Hi-Power versie wil, ze kunnen hem ook hoger programmeren als je wilt. Het omhoog zetten van power kost je 27,50 extra.
Of programmeer zelf, bekijk dit draadje:

Laatst bewerkt:

Ajan

Losse Flodder
Halla Jan

Gefeliciteerd met de safari ,de mijne 6,4 m/m aangeschaft in Hilversum geen spijt van.

Jan Buks

♥♥♥ ♥♥♥♥
Administratie
Forum Sponsor
OB Collectief
Daystate het blijft toch mijn eerste liefde hoor kwa luchtgeweren geweldig mooie buks
Van mij ook hoor, mocht ik deze verkopen, dan wil ik toch ook wel weer heel graag een mooie Huntsman/regel in walnoot terug kopen. :) maar sta op het punt om de verkoop terug te trekken. Deze is ook schitterend :)

geetee

Team Limburg
Team Limburg
Forum Sponsor
OB Collectief
Ik heb wel eens iemand horen zeggen dat een Daystate buks voor mannen was, FX waren vrouwen buksen! :rofl:4 :rofl:4 ;)
Jammer toch dat ze tegenwoordig allemaal babyflessen hebben! :giggle:4

Jan Buks

♥♥♥ ♥♥♥♥
Administratie
Forum Sponsor
OB Collectief
Ik heb wel eens iemand horen zeggen dat een Daystate buks voor mannen was, FX waren vrouwen buksen! :rofl:4 :rofl:4 ;)
Jammer toch dat ze tegenwoordig allemaal babyflessen hebben! :giggle:4
Ik zag toevallig op een foto van de week. Dat jij de winnaar bent met grote papfles langs je buks op een tafeltje... wahahahah

geetee

Team Limburg
Team Limburg
Forum Sponsor
OB Collectief
Zat geen papfles op! :giggle:4 :giggle:4 :party:4
Nog maar eens goed kijken, anders had ik um niet aangepakt!:giggle:4:giggle:4:wondering:4

Jan Buks

♥♥♥ ♥♥♥♥
Administratie
Forum Sponsor
OB Collectief
Zat geen papfles op! :giggle:4 :giggle:4 :party:4
Nog maar eens goed kijken, anders had ik um niet aangepakt!:giggle:4:giggle:4:wondering:4
Nee die lag ernaast! met navelstreng naar een dun piemelbuisje :)
20200919_113521_resized.jpg

tis maar net wat je handiger vind eh ;)

Laatst bewerkt:

Remy

Forum Elite 2
S.T.S.
Wat denken we van de nieuwe huntsman revere toch wel weer een verbetering de side lever imho

Jan Buks

♥♥♥ ♥♥♥♥
Administratie
Forum Sponsor
OB Collectief
Wat denken we van de nieuwe huntsman revere toch wel weer een verbetering de side lever imho
ook mooi, vooral dat kortere loopje lijkt me wel wat. Wel jammer van de nieuwe magazijnen.. :(
001_Huntsman-Revere3.png

• Leuk
Waarderingen: Remy

Jan Buks

♥♥♥ ♥♥♥♥
Administratie
Forum Sponsor
OB Collectief
Dat deden we 10 jaar geleden ook al zo, toen alleen de Airranger en Airwolf een papfles had.

toch vind ik een kleine papfles onder de buks handiger dan zo'n grote op zo'n klein tafeltje erlangs ;)

Remy

Forum Elite 2
S.T.S.
Eentje om over na te denken idd. Al ben ik er voor mijzelf niet uit waarom ik 500€ meer zou uitgeven voor een huntsman revere als ik voor 1100€ een hw100 kan kopen met een verstelbare kolf, de barrelband die vast schroeft met de voorste kolf schroef (steviger wordt het niet). Waarschijnlijk niet zal onderdoen in accuratesse, in de nieuwe versie 50 joule doet (zet je er 410mm loop op is dat nog steeds 44j in 5,5mm) stalen magazijn dat nooit kapot gaat dat in de actie zit en de lijn van de buks niet onderbreekt. Vergelijkbare trekker. Ik wil wel die daystate proberen, maar ik kan het voor mijzelf gewoon niet rechtvaardigen daar 500€ extra uit te geven. Aan een, in mijn ogen inferieure (in het geval van de huntsman) buks. Dat gezeg hebbende. Je weet het pas echt als je er een tijdje goed mee geschoten hebt. Moeilijk moeilijk hahaha.

Jan Buks

♥♥♥ ♥♥♥♥
Administratie
Forum Sponsor
OB Collectief
Eentje om over na te denken idd. Al ben ik er voor mijzelf niet uit waarom ik 500€ meer zou uitgeven voor een huntsman revere als ik voor 1100€ een hw100 kan kopen met een verstelbare kolf, de barrelband die vast schroeft met de voorste kolf schroef (steviger wordt het niet). Waarschijnlijk niet zal onderdoen in accuratesse, in de nieuwe versie 50 joule doet (zet je er 410mm loop op is dat nog steeds 44j in 5,5mm) stalen magazijn dat nooit kapot gaat dat in de actie zit en de lijn van de buks niet onderbreekt. Vergelijkbare trekker. Ik wil wel die daystate proberen, maar ik kan het voor mijzelf gewoon niet rechtvaardigen daar 500€ extra uit te geven. Aan een, in mijn ogen inferieure (in het geval van de huntsman) buks. Dat gezeg hebbende. Je weet het pas echt als je er een tijdje goed mee geschoten hebt. Moeilijk moeilijk hahaha.
Voor mij is het een makkelijke keuze. ik vind de HW100 een oerlelijke buks :)

komt bij dat je voor bv de Regal maar 1000,- kwijt bent in bv Spanje ;) (wel ff mailen over de krachtinstelling) of uit portugal..
Voorbeeld:

Remy

Forum Elite 2
S.T.S.
Voor mij is het een makkelijke keuze. ik vind de HW100 een oerlelijke buks :)

komt bij dat je voor bv de Regal maar 1000,- kwijt bent in bv Spanje ;) (wel ff mailen over de krachtinstelling) of uit portugal..
Voorbeeld:

Tja das nog steeds 1300€ oftewel 200€ meer voor een buks die buiten het feit dat die in jouw ogen (smaak is persoonlijk) mooier is. Eerder genoemde meer praktische en feitelijke argumenten zijn niet weerlegd. Maar zeker het oog wil ook wat. Dus ik snap je beweegredenen, maar deel die niet. Als ik deze 2 buksen vergelijk moet ik tot de conclusie komen dat de hw100, ook al is die bij veel schutters uit de gratie gevallen, de betere buks is.

Al vind ik die red wolf bloedje mooi hoor.

deheerdejong

Vaste Schutter 3
Forum Sponsor
OB Collectief
Smaken verschillen gelukkig!!
Ik heb de Regal in mijn handen gehad en vond de kolf veel te dik voor mijn handen, hij lag niet goed in de hand. De HW100 houdt beter vast maar ook dat verschilt per persoon.

Ongelezen Berichten

Facebook Page

Bovenaan