• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Luchtgeweer PCP Daystate sinner .223

Leden die dit recent bekeken hebben. (Totaal:0)

stag hammer

Forum Elite
Elite member
Tja hoe noemen we het gekietelde daystate X2 buksje? Plak ik er maar een naam aan van de creator, denk ik.... :cool:

Een tijdje geleden viel mij op dat er veel powerhouse daystates buksjes voorbij kwamen in de te koop sectie van het andere lucht forum. Nu is dit vaak een slecht teken en zo kwamen de verhalen dus ook op gang. Je hoorde dat deze buksjes niet wilde groepen en dus werden ze al snel gerouleerd. Afgelopen weekend verkocht ik mijn wel vertrouwde hft buksje en kocht ik er deze puike daystate voor terug.

Met de slechte verhalen in het achterhoofd toch het buksje gekocht daar het redelijk lekker schoot op 50m (hier bij mij in de loods). Het buksje spant voor geen meter, dus eerst de grendel en hamer gepolijst. Wat mij opviel is dat er een QSA klepblok in dit buksje was gemaakt en dat alles echt super rouw is. Waarschijnlijk moet de creator van dit gebakje op zeer kort termijn een nieuw draaibank. lol wat een teringzooi. Maar wel leuk dat de twee nederlandse buksenbouwers beide onderdelen in dit buksje hebben zitten :D

Des al niet te min het gebakje weer in elkaar gezet en de loop eens schoon getrokken. Dit was wel nodig ook zeg, wat een drap dat er uit kwam!! Daarna naar de sv en lekker gaan liggen knallen. Inmiddels ben ik er ook achter dat de 0ring op de probe ruk is. Dus morgen even een nieuwe bestellen bij de lokale rubberwinkel (durex).

Wat mij opviel is dat de Sinner loop erg snel vervuilt. Misschien door het koude weer of door de krappe passing? Geen idee maar na 80schoten worden de groepjes wat groter. Maar dat is geen punt, zeker nu ik dit weet.

Ik kan dus concluderen dat deze buksjes werkelijk goed schieten mits je de loop een beetje in de gaten hou. Maar dat is met elke .22lr uh ik bedoel .223 :p Bijgaand een paar foto's van het buksje en de 100m 5schots groepjes.

Gr.
Piet

Bijlagen

Ongelezen Berichten