• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

    Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

    Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

    Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

    Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

    [Disclaimer] Als je geen account (meer) hebt op dit forum, dan kunnen jouw berichten niet worden verwijderd, maar ook niet (meer) herleid worden naar jou persoonlijk.


Regels & Veiligheid Demper illegaal of legaal in België?

Gebruikers die deze discussie onlangs hebben bekeken (Totaal:0)

van België & schiet al jaren met luchtbuksen
ben graag vernieuwend ,dus veel buksen & dempers gehad .

Ik zie er geen probleem in , tevens ook nooit geziek gehad als ik een demper koop bij een webwinkel.
Buksen die standaard worden geleverd met dempers worden ook in België zo geleverd

Dempers op vuur mag niet , op buksen wel !!
niet meer & niet min. heel simpel.

wat wel zo was : 1 winkel in België heeft vroeger de
Moeite gedaan om dempers te lijmen , maar is er nu van af gestapt
 
van België & schiet al jaren met luchtbuksen
ben graag vernieuwend ,dus veel buksen & dempers gehad .

Ik zie er geen probleem in , tevens ook nooit geziek gehad als ik een demper koop bij een webwinkel.
Buksen die standaard worden geleverd met dempers worden ook in België zo geleverd

Dempers op vuur mag niet , op buksen wel !!
niet meer & niet min. heel simpel.

wat wel zo was : 1 winkel in België heeft vroeger de
Moeite gedaan om dempers te lijmen , maar is er nu van af gestapt
Zijn ze van dempers afgestapt of alleen van het vastlijmen?
 
Ik bedoelde welke demper heb je besteld?ook gelijk nog wat doosjes pellets zeker? :tmi:4

De .22 polymags en .22 hades staan nog in het winkelmandje, gelijk wat schietkaarten bij bestellen. Over de demper ben ik er nog niet echt uit, ik denk dat ik dat maar zal laten voor wat het is. 't is teveel gedoe. Ik wil niet die ene zijn met dikke pech waarvan het speelgoed word afgepakt.
Kan nog zijn dat ze de volledige buks in beslag nemen omdat die demper erop zou staan.
 
Nou Nou wat een demper gedoe in dat belgie, als je al met geen demper geen last van de buren heeft zal er met demper helemaal geen haan er naar kraaien, dus de keus is simpel als je toch een demper over weegt moet dat kunnen lijkt mij niemand weet het, en als ik Obthomas begrepen heb gaat het meer om de looks maar het demp wel natuurlijk als je zo stil mogelijk geluid maakt zal je weinig commentaar krijgen lijkt mij maar aan een kant blijft het een lastige keus voor belgie maar de mede schutters in belgie zeggen vast lijmen klaar nu breng ik je op een dwaalspoor als ik het zelf even door lees maar ja het blijft jouw keus....... groeten en succes ermee
 
Nou Nou wat een demper gedoe in dat belgie, als je al met geen demper geen last van de buren heeft zal er met demper helemaal geen haan er naar kraaien, dus de keus is simpel als je toch een demper over weegt moet dat kunnen lijkt mij niemand weet het, en als ik Obthomas begrepen heb gaat het meer om de looks maar het demp wel natuurlijk als je zo stil mogelijk geluid maakt zal je weinig commentaar krijgen lijkt mij maar aan een kant blijft het een lastige keus voor belgie maar de mede schutters in belgie zeggen vast lijmen klaar nu breng ik je op een dwaalspoor als ik het zelf even door lees maar ja het blijft jouw keus....... groeten en succes ermee
Nee, tgaat meer om de demping maarja, de looks zijn ook altijd wel belangrijk hier.

Kheb nu nog een probleem, ik heb dus op de kozak geen schroedraad voor een demper. Dit is enorm makkelijk op te lossen met een vervangstuk van de fabriek zelf. Het enige probleem is dat niemand het wil opsturen omdat het onderdeel is van een demper. Eerst had schneider toegezegt, nu wil Schneider niet meer. ayala uit spanje wil blijkbaar wel maar daar wacht ik al maanden op.
 
"Enorm makkelijk?" op te lossen?? Waarom dan allemaal zo moeilijk?
 
"Enorm makkelijk?" op te lossen?? Waarom dan allemaal zo moeilijk?
Awel ja, dat onderdeel is er gewoon op te schroeven, het oplossen is dus niets, tis gewoon het onderdeel naar hier krijgen dat niet gaat. Tgaat om dit onderdeel op de foto maar dan met schroefdraad vanvoor
Screenshot_20191112_020420_com.google.android.apps.photos.jpg
 
Dit lijkt het binnen werk van een demper zelf of heb ik dat verkeerd zo ziet het er namelijk naar uit, misschien kan krale in Staphorst je helpen die is best uitgebreid in verloop stukken van dempers en dergelijke je kan het zo op de website bekijken.
 
Ze hebben het bij een Zbroia extra lastig gemaakt, zover ik zien kan word de shroud opgespannen door de demperunit op de loop te schroeven.
Wil je geen accuraatheid verliezen zal ie toch zo in elkaar moeten, de vraag is natuurlijk wat een extra demper gaat doen!
 
Laatst bewerkt:
Dit lijkt het binnen werk van een demper zelf of heb ik dat verkeerd zo ziet het er namelijk naar uit, misschien kan krale in Staphorst je helpen die is best uitgebreid in verloop stukken van dempers en dergelijke je kan het zo op de website bekijken.
Zbroia heeft mij gezegt dat krale geen intresse heeft in hun producten. Ik vrees dat dat dus niet mogelijk is.

Ja, op de foto zie je de standaard ingewerkte demper van 2017, nu leveren ze bij zbroia hun buksen met in plaats van zoals bij mij, niets, een schroefdraad opt einde.
 
Ze hebben het bij een Zrioba extra lastig gemaakt, zover ik zien kan word de shroud opgespannen door de demperunit op de loop te schroeven.
Wil je geen accuraatheid verliezen zal ie toch zo in elkaar moeten, de vraag is natuurlijk wat een extra demper gaat doen!
Niet echt lastig, over de loop zit er een buis en het stuk op de foto schuift daarin, op het einde van de loop zit 10 mm schroefdraad waar je dan het onderdeel van de foto op draait. Bij het onderdeel dat ze niet willen leveren zit er nog eens een 1/2 unf draad op het uiteinde op. Hoe het met harmonics zit weet ik niet, ik denk dat de acuraatheid niet veel zal verander toch? Je schroeft gewoon de demper erop zoals bij elke andere buks.
Screenshot_20191114_235758_com.google.android.apps.photos.jpgScreenshot_20191114_235743_com.google.android.apps.photos.jpg
01zbroia_silencer_thread-1 (1).jpgzbroia-baffles-3123.jpg
 
Joost van Luchtbuks.com doet bij mijn weten Zbroia, vreemd dat Zbroia dat niet aangegeven heeft?
 
Joost van Luchtbuks.com doet bij mijn weten Zbroia, vreemd dat Zbroia dat niet aangegeven heeft?
Zbroia zegt dat ze het onderdeel apart niet kunnen verzenden. Ze moeten het in de doos steken van een luchtbuks zodat het een reserve onderdeel lijkt van die buks.

Luchtbuks.com heeft dus nog geen bestelling geplaatst bij zbroia, waardoor ik dus nog maanden zou kunnen moeten wachten tot die nog eens een bestelling plaatsen. Ze hebben een paar adressen gegeven in europa, waaronder schneider, die een levering gaan binnen krijgen deze maand, dus waar ze mijn onderdeel zouden kunnen bijstoppen.
 
Zbroia zegt dat ze het onderdeel apart niet kunnen verzenden. Ze moeten het in de doos steken van een luchtbuks zodat het een reserve onderdeel lijkt van die buks.

Luchtbuks.com heeft dus nog geen bestelling geplaatst bij zbroia, waardoor ik dus nog maanden zou kunnen moeten wachten tot die nog eens een bestelling plaatsen. Ze hebben een paar adressen gegeven in europa, waaronder schneider, die een levering gaan binnen krijgen deze maand, dus waar ze mijn onderdeel zouden kunnen bijstoppen.
Maar de meeste adressen weigeren het onderdeel op te sturen ivm wetten. De enige die toezegt is ayala, maar die negeren mijn mails en die hebben ook nog geen bestelling geplaatst bij zbroia (heb het aan zbroia gevraagt)
 
Niet echt lastig, over de loop zit er een buis en het stuk op de foto schuift daarin, op het einde van de loop zit 10 mm schroefdraad waar je dan het onderdeel van de foto op draait. Bij het onderdeel dat ze niet willen leveren zit er nog eens een 1/2 unf draad op het uiteinde op. Hoe het met harmonics zit weet ik niet, ik denk dat de acuraatheid niet veel zal verander toch? Je schroeft gewoon de demper erop zoals bij elke andere buks.
Bekijk bijlage 23276Bekijk bijlage 23277
Bekijk bijlage 23279Bekijk bijlage 23278
De onderdelen die je nu weer etaleert zijn anders als de vorige foto!
Eigenlijk heb je al een additionele demper buiten de shroud.
Kijk gewoon het filmpje ten einde,(tis echt niet alleen maar elke demper erop als je accuraat wilt schieten) wellicht snap je dan hoe het werkt.
Als Zbroia erachter staat zou ik gewoon de tijd nemen en originele onderdelen laten komen!
 

Facebook Page

Terug
Bovenaan