• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

S.T.S demper weihrauch

laryp

Schutter 3
S.T.S.
Vandaag geschoten op de 50 mtr baan,met Weihrauch demper op mijn Fx Streamline.25.Ik moest de nieuwe kijker instellen.Prima geschoten op de 50 mtr baan,toen even naar de 100 mtr en kijker afgesteld op 100 mtr.(tussen de VuWa jongens,wat n kabaal) Ok .Toen terug naar de 50 mtr baan en daar geschoten voor de lol zonder demper.Daarna de demper er weer op en toen ......…Geen goede groepjes meer,demper eraf,goede groepjes.Thuis gekomen,demper uitelkaar en er is iets misgegaan met de demper.Zie foto's.Wat is er nu misgegaan met de demper?????

Bijlagen

Rick V8

Schutter
Vandaag geschoten op de 50 mtr baan,met Weihrauch demper op mijn Fx Streamline.25.Ik moest de nieuwe kijker instellen.Prima geschoten op de 50 mtr baan,toen even naar de 100 mtr en kijker afgesteld op 100 mtr.(tussen de VuWa jongens,wat n kabaal) Ok .Toen terug naar de 50 mtr baan en daar geschoten voor de lol zonder demper.Daarna de demper er weer op en toen ......…Geen goede groepjes meer,demper eraf,goede groepjes.Thuis gekomen,demper uitelkaar en er is iets misgegaan met de demper.Zie foto's.Wat is er nu misgegaan met de demper?????
Zo das niet mis.
Met hoeveel joule schiet die fx?
Ik geloof dat een weihrauch demper tot zo,n 60 joule gaat.
Die van mij in ieder geval wel.
Had je hem nieuw?

DannyB.

Vaste Schutter 4
Was de Weirauch ook bedoeld voor een 6.35/.25 ?

Aan het schotje en de spacers te zien heeft een pellet het schotje geraakt.

laryp

Schutter 3
S.T.S.
Ik denk ook aan een dubbele pellet,dat gebeurt wel eens.Ik had in t begin met deze buks wel eens gehad dat er meerdere pellets in de loop zaten en dat t magazijntje
vast zat.Kijker eraf,loop n stukje terug.,zodat t magazijn vrij komt,pellets eruit tikken met roodkoperen staaf van 6 mm en weer inelkaar zetten.Ik heb nu de mounts zodanig geplaatst dat de kijker er niet meer af hoeft.Voor als t weer zou gebeuren.Ik schiet nu met n 80 joule.
Overigens n hele fijne buks.

geetee

Team Limburg
Team Limburg
Elite member
Als de ene pellet de andere wil inhalen gaat het mis in de demper! :giggle:4
Gewoon jouw vrouw vragen een paar krullers op te offeren! :rofl:4:rofl:4

laryp

Schutter 3
S.T.S.
Haha,heb ik al gevraagd,maar die heeft ze in t verleden wel gebruikt.Kun je die nog kopen?Of iets anders.

laryp

Schutter 3
S.T.S.
Zonder demper zijn de groepjes iets hoger.Dus de demper dempt dus niet alleen t geluid maar ook iets snelheid.

DannyB.

Vaste Schutter 4
Zonder demper zijn de groepjes iets hoger.Dus de demper dempt dus niet alleen t geluid maar ook iets snelheid.
Nope.... Die demper doet niks aan de snelheid....

De loop reageer met en zonder demper gewoon anders op het lossen van het schot.

geetee

Team Limburg
Team Limburg
Elite member
Haha,heb ik al gevraagd,maar die heeft ze in t verleden wel gebruikt.Kun je die nog kopen?Of iets anders.
Zijn gewoon krullers, je hebt er maar 3 nodig, gewoon effe alle dames in de familie aflopen kun je ook kopen waar je kappers spullen kunt krijgen. :giggle:4

Stizzo

Forum Expert 2
Elite member
Krullers kun je vaak wel bij kruidvat of zoiets scoren voor weinig, verschillende diameters.

laryp

Schutter 3
S.T.S.
DannyB,
Vandaag op de 100 mtr geschoten met en zonder demper.Zonder demper liggen de groepjes beduidend hoger als zonder demper.Ofwel zijn de krulspangen met vilt erom heen,die ipv t originele binnenwerk erin zitten,hiervan de oorzaak.Maar dat kan ik me niet voorstellen.

geetee

Team Limburg
Team Limburg
Elite member
Hangt wel een extra gewicht aan de loop met die demper! :giggle:4
Met demper groepeert meestal anders, kan net zo goed zijwaarts groeperen.

Ongelezen Berichten

Facebook Page