• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Algemeen Film Die gast doet het tenminste goed met zijn goedkope compressor!

Mdm

Forum Expert 1
OB Collectief
Hij heefd er volgens mij duurdere filters erop dan dat de compressor kost.
Is niet verkeerd uiteraard.

Silhouette

Vaste Schutter 3
Forum Sponsor
Ik weet niet, maar wat een setup van die gast Geetee!? De duikshop zit hier om de hoek? Voor die 5 euro voor een 10L fles ga ik liever niet met ijsblokjes aan de gang. Wat een teringherrie trouwens lol. Nee, ik zie nog geen grote voordelen om er zelf aan te beginnen, het vullen dan he. Christus van Nazareth, wat een heisa om het goed te doen?

Remy

Forum Elite 3
S.T.S.
Eens ik heb 3 flessen die vul ik 1 x op de 6 maand in de duikshop. Wat een gedoe. Maja handig is het wel zo’n compressor natuurlijk.

naruch

Vaste Schutter 4
Forum Sponsor
OB Collectief
ik vul minimaal 1 keer mijn fles per week ( 6 liter), ik heb deze compressor al meer dan een jaar, dus 52 x 5 euro = 260 euro, dan 52 keer naar stein rijden + 25,9 km x 2 ( moet ook terug) is 52 km rijden.
mijn auto rijd 1 op 9, tank in belgie, dus 5 x 1,35 =6,75 per keer rijden.
dus 1 keer vullen kost mij, 5+6,75= 11,75 x 52= 611,00 euro per jaar voor een beetje lucht.

en dan nog de tijd die ik kwijt zou zijn van het op en neer rijden, die besteed ik liever aan het schieten.

al zou de compressor ieder jaar kapot gaan verdien ik nog geld :giggle:4

onder tussen wel een vul station in maastricht gevonden, maar houd het toch bij mijn compressor

geetee

Team Limburg
Team Limburg
Forum Sponsor
OB Collectief
Is inderdaad een persoonlijke kwestie, compressor aanschaffen of niet is van veel factoren afhankelijk!
Voor mij was het snel duidelijk gezien ik alle kosten mee tel, het is niet alleen benzine kosten die een auto laat bewegen.
De daadwerkelijke auto kosten bewegen zich eerder in 18-20 eurocent per gereden kilometer.
Het lijkt er vaak op dat mensen in hun eigen beurs liegen om alleen de vulling van een fles te rekenen en inderdaad vind ik ook nog eens dat ik mijn tijd beter kan besteden als op en af rijden met flessen naar een vulstation, in mijn geval was ik toch 1,5 - 2 uur onderweg ervoor.
Komt nog bij dat het nooit uitkomt als flessen leeg zijn.
Ook bij een Compressor is het niet alleen de aanschafprijs van de compressor,naar gelang de compressor mag je ook stroom,koppelingen en slangen zo ook extra filters mee tellen.

Silhouette

Vaste Schutter 3
Forum Sponsor
Is inderdaad een persoonlijke kwestie, compressor aanschaffen of niet is van veel factoren afhankelijk!
Voor mij was het snel duidelijk gezien ik alle kosten mee tel, het is niet alleen benzine kosten die een auto laat bewegen.
De daadwerkelijke auto kosten bewegen zich eerder in 18-20 eurocent per gereden kilometer.
Het lijkt er vaak op dat mensen in hun eigen beurs liegen om alleen de vulling van een fles te rekenen en inderdaad vind ik ook nog eens dat ik mijn tijd beter kan besteden als op en af rijden met flessen naar een vulstation, in mijn geval was ik toch 1,5 - 2 uur onderweg ervoor.
Komt nog bij dat het nooit uitkomt als flessen leeg zijn.
Ook bij een Compressor is het niet alleen de aanschafprijs van de compressor,naar gelang de compressor mag je ook stroom,koppelingen en slangen zo ook extra filters mee tellen.
Idd als er helemaal niets in de buurt zit is dat ruk.

geetee

Team Limburg
Team Limburg
Forum Sponsor
OB Collectief
1,5 tot 2 uur van Kerkrade naar Maastricht??? :nerd:
Naar Stein in 2014, inclusief de tijd die nodig was om te vullen.
Tja als er een klant staat te lullen is het een goed gebruik in het zuiden om even te wachten totdat de klant afgewerkt is! :giggle:4 :giggle:4

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: West

Remy

Forum Elite 3
S.T.S.
ik vul minimaal 1 keer mijn fles per week ( 6 liter), ik heb deze compressor al meer dan een jaar, dus 52 x 5 euro = 260 euro, dan 52 keer naar stein rijden + 25,9 km x 2 ( moet ook terug) is 52 km rijden.
mijn auto rijd 1 op 9, tank in belgie, dus 5 x 1,35 =6,75 per keer rijden.
dus 1 keer vullen kost mij, 5+6,75= 11,75 x 52= 611,00 euro per jaar voor een beetje lucht.

en dan nog de tijd die ik kwijt zou zijn van het op en neer rijden, die besteed ik liever aan het schieten.

al zou de compressor ieder jaar kapot gaan verdien ik nog geld :giggle:4

onder tussen wel een vul station in maastricht gevonden, maar houd het toch bij mijn compressor
Waar dan in Maastricht?

Ongelezen Berichten

Facebook Page

Bovenaan