• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Regels & Veiligheid Douane stuurt legale bestellingen terug

Leden die dit recent bekeken hebben. (Totaal:0)

bombastique

Schutter 1
Elite member
Heeft iemand toevallig ook de ervaring dat de douane de vervoerder verplicht om buitenlandse bestellingen (van producten die legaal zijn) terug te sturen naar de leverancier?
Ze worden dus niet in beslag genomen (want ze zijn niet illegaal) maar mogen niet afgeleverd worden en moeten retour gestuurd worden...
Overigens geeft de vervoerder mij altijd erg vage uitleg over waarom mijn bestellingen terug worden gestuurd naar de leverancier. Zou iets te maken hebben met antiterrorismewetgeving. O.a. extra luchtreservoirs voor Evanix Rex, pijlen voor Benjamin Pioneer Airbow en een laservizier werden onderschept en teruggestuurd. Op de vraag waarom het dan niet in beslag word genomen als wetgeving het kennelijk verbiedt, heeft niemand een antwoord.
Zit momenteel ook al weer een tijd te wachten op een demperadapter voor de Benjamin Bulldog en vrees dat die wellicht ook al weer is onderschept en teruggestuurd.
Verzendkosten krijg ik elke keer niet vergoed, de kosten van de door de douane teruggestuurde producten wel. Maar aan verzendkosten ben ik nu al 230 euro kwijt...
Van bijvoorbeeld de extra luchtreservoirs voor de Evanix Rex is volkomen duidelijj dat het voor luchtdruk bedoeld is en kan er geen verwarring bestaan over bijvoorbeeld onderdelen van vuurwapens. Ik laat tegenwoordig zelfs een kopie paspoort en een kopie van mijn NABV pas (voor als ze vermoeden dat het voor Airsoft is) meesturen door de leverancier zodat alles controleerbaar is door de douane, maar nog steeds sturen ze spullen terug.
Ik heb absoluut niks met criminaliteit of terrorisme te maken, maar langzamerhand begin ik het idee te krijgen dat ik op een of andere lijst sta.
Heeft iemand anders vergelijkbare ervaringen of weet iemand een oplossing? 8BE84116-6473-45F4-948E-DB10BCE1D6AA.jpeg

Laatst bewerkt door een moderator:

Ongelezen Berichten