• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

    Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

    Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

    Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

    Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.


Algemeen Film Een Impact van 2K en volduwen met water met een compressor van 0,2K!

pullfan236

Schutter 4
Forum Sponsor
OB Collectief
Is gewoon een originele 2 traps compressor maar ik had een beetje onhandig gedaan met het vervangen van de sealtjes op de hogedruk piston.
De binnenkant van de cilinder van het hogedruk gedeelte, de cilinderbus, kan blijkbaar los heen en weer of hoe je het bekijkt op en neer bewegen als je hem gedemonteert hebt.
Nu had ik daar met het monteren na de sealtjes geplaatst te hebben geen rekening mee gehouden, de boel er weer opgeschoven en de bouten op moment aan getrokken.
Vond het wel een beetje vreemd gaan met het op moment zetten maar je weet maar nooit met die Chinese 12.9 boutjes :giggle:4 .
Lag dus niet aan de boutjes maar aan het monteurtje want schijnbaar was het ringetje wat bovenop/in de cilinderbus van het hogedruk deel ligt scheef tussen de cilinderbus en de kop terecht gekomen.
Daar zat nu een prachtige halve maan in geperst door de losse cilinderbus hetgeen dus de reden was dat ik heel de boel maar vervangen heb en nu werkt ie weer perfect.
Lag dit keer zeker niet aan het product maar aan mij.
Ik durf daar gewoon voor uit te komen als ik wat verprutst heb door onwetendheid maar door dat toe te geven en hier op te schrijven kan een ander daar z'n voordeel weer mee doen zodat die niet dezelfde fout meer hoeft te maken want daar is dit forum toch voor bedoeld, nietwaar?
 

Ongelezen Berichten

Facebook Page

Bovenaan