• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Review Eerste impressies: Kral Arms Puncher Pro

Gebruikers die deze discussie onlangs hebben bekeken (Totaal:0)

AirgunGarage

Vaste Schutter 3
Forum Sponsor
De Kral Arms Puncher Pro in 5.5mm
1577050317246.png
Yes! vorige week kwam er een groot pakket binnen, Deze jongeman heeft zich niet kunnen inhouden toen hij het spotprijsje van deze buks zag.
Zat een simpele koffer in dus had helemaal niks te klagen, De kist ging open en de buks lag netjes opgesteld in hard schuim, Helaas kom je er snel achter, Dat als je een kijker monteerd, Je het schuim weg kan donderen. Ook is het fijn dat deze koffer iets te heet gewassen heeft en je buks niet meer zal passen als je de (ORGINELE) mondings schroefdraad beschermer monteerd. Maar goed, Genoeg over deze (gratis?) Toevoeging

Wat kwam geleverd in de koffer:
-De buks zelf
-Muzzlenut (geen idee wat de nederlandse benaming is)
-Enkelschots adapter
-2 kapotte magazijnen
-2 imbus sleutels
-Quickfill stift

Wat ontbreekde er in de koffer:
-Opschroefbare picatinny
-Enig vorm van gebruiksaanwijzing

Fijne start, Hoe gaan we dit oplossen? Ik heb Krale gebeld en de vraag was niet te beantwoorden dus ik moest maar een mail sturen.
Ik had nog geenvulset maa de buks kwam aardig vol geleverd, Toch maar even de zelfde avond ingeschoten met de enkelschotsadapter.
Enkele dagen later antwoord terug van Krale, Magazijnen worden vervangen maar de picatinny weten ze niks van, Terwijl dit een fabrieksfeature is,
terug gemailt met:
IK vind het nog steeds een beetje gek dat deze niet word meegeleverd door jullie, En schijnbaar door elke andere leverancier wel. Kunnen jullie niet anders een naleveren?
Antwoord:
In de Puncher Pro die wij verkopen zit het onderdeel niet. Wat anderen leveren gaat buiten ons om. Ik weet ook niet of Kral het product aangepast heeft, en ze tegenwoordig met rail levert. Het spijt me voor je.

Dus mede kral eigenaren, Schiet je niet vanaf bipod? Ik doe een moord voor je railtje.

Laten we deze review maar een beetje interessant houden, Meer over de buks:
1577054938408.png
Zoals je ziet word deze buks geleverd met een prachtige walnoothoute kolf, Wel bevestigd met een imbusschroef, Voorhout kan soms een paar mm verplaatsen.
De trekker uit de doos was ook geen pretje, 3 stage omdat de sear een bijzonder zware veer heeft, En door verkeerde hoek dehamer naar achter duwt, Een uurtje poleisten verder is het perfectie, (als je de buitenkant van de hamer meepoleist en een likje ballistol en grendelen gaat ook weer soepel)
Toen de buks toch los was de grendel maar mee gepoleist, Alles voor die soepelheid, Oh ja, Even verder naar die featurelijst.

-Fijne rechtshandige turkse walnoothout kolf
-2x 12 schots magazijn en enkelschotsadapter
-300 cc vulresevoir (max 200 bar)
-Transferpoort verstelschoef
-Handmatige veiligheid
-Grendelsysteem met een hele fijne grendel
-1/2 Unf getapte loop
-Verstelbare 2 (3) stage trekker
-Bijzondere rail, 11mm en 22mm in een.

Schietresultaten:
Disclaimer: Ik ben niet de beste schutter, En de bok waar ik vanafschoot was niet bijzonder stabiel, Aftand 22 Meter.
1577056361779.png
5 schots groep met H&N Sniper lights
1577056520288.png

JSB Straton jumbo heavy
1577056685786.png
Nog een 5 schots groep metJSB 16gr, Linkergat liag aan mij, vandaar eenje extra er door heen gejaagd.

En voor de gekkies die zeggen dat je geen zuivere metingen kan doen met 5 schoten, Hier heb je er 108(9 magazijnen) 16gr
1577056972082.png

Tot nu toe deze snelle pluspunten
-Spotgoedkoop (nu in de sale) Voor alles wat je krijgt.
-Mooie kolf ook fijn en ergonomisch voor rechtshandigen.
-Best zuiver
-Erg goede trekker na een kleine poleistbeurt.
-Ziet er allemaal goed stevig uit

Tot nu toe minpuntjes
-Loop moet goed gereinigd worden om zuiver te zijn,
-Schroef die elke keer terugkruipt in het grendelsysteem, Rechts aan de zijkant, Moet om de 2 magazijnen aangedraaid worden (binnekort rode locktite)
-Manometer bij de monding.
-Kolf iets te weinig bevestigingen, Kan een a twee milimeter bewegen mocht je lomp zijn.

Kortom, Hele degelijke buks voorhet huidige geldbedrag 539euries (nu 375,- sale krale), De buks is niet perfect en doet het prima uit de doos, Maar wil je het uiterste er uit halen, Heeft hij wat werk nodig. Dit is een momentopname. Deze review gaat dus geupdate worden. mochten er vragen zijn beantwoord ik ze graag.

~Daniel

P.S. mede kral eigenaren, Schiet je niet vanaf bipod? Ik doe een moord voor je railtje.

Ongelezen Berichten

Facebook Page

Bovenaan