• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Reviews Eerste indrukken Diana Oktoberfest Gewehr

Leden die dit recent bekeken hebben. (Totaal:0)

Stephan

Admin
Hoofdredactie
Elite member
Afgelopen week op de open dagen bij Metura heb ik de kans gehad om het Diana Oktoberfest Gewehr vast te houden en om er mee te schieten.

42189874_247335436124122_4296421000695775232_n.jpg
Om maar gelijk met mijn conclusie te komen, dit is of wordt een knaller. Het is anders dan al het andere dat momenteel nieuw te koop is en een stuk goedkoper dan de “kermisbuksen” uit de vorige eeuw die 2e hands aangeboden worden.

IMG_4295.JPG IMG_4296.JPG

Wat leuk om mee te schieten. En op korte afstand, 5-10 meter, ook nog nauwkeurig. Ik schoot binnen op korte afstand de pijpjes in de schietstand van Teun stuk voor stuk van de spijker af. De prijs is niet te gek en het voelt goed aan. Balans/gewicht is goed en de houten kolf geven het een “wertige” uitstraling.

Is er dan niks op aan te merken? Jawel, best veel. De kolf is niet echt mooi, eigenlijk heel lomp als ik hem vergelijk met mijn Haenel 49A. De kleur is ook niet fraai. Daarnaast zitten er plastic delen aan het geweer en dat doet afbreuk aan de uitstraling. Als je ermee schut dan rammelt het. En als je het geweer spant en de grendel niet helemaal in de vergrendeling terug zet kan er toch geschoten worden. De grendel schiet dan alsnog naar voren waar het eigenlijk hoort te zitten. Het geeft een rare klap en lijkt me niet gezond voor de levensduur van het geweer. Ook het spannen en laden van het volgende rondkogeltje is niet een uitgemaakte zaak. Even schudden zodat je zeker weet dat er 1 in de loop is gerold als je met de loop naar boven het geweer opnieuw spant.

IMG_4297.JPG

Zou ik hem kopen? Als ik niet al een Haenel 49A in huis had zeker. De houten kolf zal door velen aangepast worden en een subtieler uiterlijk krijgen. Ook de kleur zal door velen aanpast worden verwacht ik. Ondanks zijn tekortkomingen denk ik dat het voor de prijs een ontzettend leuk hebbeding is wat veel schietplezier kan geven, zowel binnen als buiten. Voor de handelaren is er maar 1 tip, zorg dat je er genoeg bemachtigd want volgens mij gaat dit hard. En zorg dat je voldoende 4,4 mm rondkogeltjes in huis hebt want daar gaat de vraag explosief van stijgen!

IMG_4294.JPG
42101607_247335629457436_7158486695925514240_n.jpg

Laatst bewerkt:
Topic starter Soortgelijke Topics Forum Antwoorden Datum
Stizzo Reviews Luchtbuksen 1

Soortgelijke Topics

Ongelezen Berichten