• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

    Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

    Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

    Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

    Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

    [Disclaimer] Als je geen account (meer) hebt op dit forum, dan kunnen jouw berichten niet worden verwijderd, maar ook niet (meer) herleid worden naar jou persoonlijk.


Regels & Veiligheid Ervaring luchtbuks importeren.

Gebruikers die deze discussie onlangs hebben bekeken (Totaal:0)

AirgunGarage

Forum Expert
Forum Sponsor
Groot Kaliber
Hoi, Ik zou graag een model luchtbuks willen importeren die hier wat ik tot dusver weet vroeger nooit verkocht is. (Benjamin 312/342)
Dit is geen replica, Lijkt ook niet op een vuurwapen en zijn grote jongere broertje, (Benjamin 392) is hier ook jarenlang verkocht. Dus daar gaat het mij niet om.
Deze buksen zijn in America zo te vinden, Ebay staat er vol mee. Maakt me ook niet uit dat ik er dan ietsje meer voor betaal dan als ik een Amerikaan zou zijn.
Maar ben echter benieuwd naar, Zijn deze te importeren? Heeft iemand ervaring met luchtbuksen buiten de EU te halen? Hoe reageert de duane?
Ik neem aan dat je importbelasting moet betalen. Maar houden ze die dingen ook tegen als een dreiging? Lijkt me niet maar ben benieuwd en wil er graag meer over te weten komen.

Als er iemand is die er in Nederland een heeft heeft ben ik ook wel benieuwd, Hoe heb je hem hier gekregen? Of waren ze hier in omloop?

Mvg, Daniel
 
Nooit zelf gebruik van gemaakt, maar wel goeie dingen gehoord over https://airgunexporter.com/about/

De man achter die zaak heet Vincent Van Gerven, Joost van luchtbuks.com heeft geloof ik dezelfde achternaam; mogeljik is het familie? Iemand dat dat weet? Nu ja misschien ben ik te nieuwsgierig, op zich doet het er niet veel toe :) .
 
Nooit zelf gebruik van gemaakt, maar wel goeie dingen gehoord over https://airgunexporter.com/about/

De man achter die zaak heet Vincent Van Gerven, Joost van luchtbuks.com heeft geloof ik dezelfde achternaam; mogeljik is het familie? Iemand dat dat weet? Nu ja misschien ben ik te nieuwsgierig, op zich doet het er niet veel toe :) .
Haha dit heb ik mij ook wel eens afgevraagd. Misschien leest Joost mee?
zijn wel leuke weetjes. @Luchtbuks.com
 
Nooit zelf gebruik van gemaakt, maar wel goeie dingen gehoord over https://airgunexporter.com/about/

De man achter die zaak heet Vincent Van Gerven, Joost van luchtbuks.com heeft geloof ik dezelfde achternaam; mogeljik is het familie? Iemand dat dat weet? Nu ja misschien ben ik te nieuwsgierig, op zich doet het er niet veel toe :) .
Doet er niet toe idd :giggle:4 .belangrijker is of het via Vincent mogelijk is een buks uit bijv de USA te Importeren zonder dat hij evt 15jaar bij de douane ligt....
 
Ooit 2 knikloopjes gekocht in de US. Hoe simpel kan het zijn?
Douane had er gewoon 2 maanden voor nodig om dat te bekijken. Na vele telefoontjes naar de Douane (bespaar je de moeite en ergernis!!!), uiteindelijk afgeleverd.
Bestellen kan, daarna gewoon afwachten.
Ik zou wel even nakijken of de buks idd hier verkocht is.
 
Een marauder die hier ook verkocht word heeft veel energie en rechtzaken gekost voordat de eigenaar het gewonnen heeft met een advocaat die kundig was in de wapenwetgeving.
Ik wilde het maar gezegd hebben! :giggle:4
Herkenbaar, heeft mij in 2011 meer dan een half jaar gekost om een Marauder pistool te "mogen" afhalen bij de douane; die was toen bij Vincent wel goedkoop 327,74€ inclusief verzending. (Krale nu: 599,00 €)
En het klopt, bellen naar de "klanten-service" van de douane is zinloos en slecht voor de bloeddruk.
 
Wat vervelend, Wil zo'n buksje toch wel heel graag, Ga van de zomer als het kan misschien nog naar familie in de VS,
Iemand anders ervaring met vliegen met een buks? Mvg, Daniel
 
@S@ntos heeft wel ervaring met vliegende buksen :rofl:4,
ik denk verder niet dat je zo'n ding mee het vliegtuig in krijgt misschien is ter plekke naar jezelf versturen een optie of die familie hem in onderdelen laten versturen.
 
Heb ook wel eens iets willen bestellen uit usa maar kreeg tehoren dat alles wat op een Luchtbuks leek niet uitgevoerd mocht worden.
 
Ik ken meerdere mensen die dankzij Vincent van https://airgunexporter.com/about/ een buks hier gekregen hebben.
Ik denk dat de beste oplossing voor je vraagstuk is, om hem eens te contacten @AirgunGarage
En mocht je daar bij familie zijn, dan zou ik als ik jou was, je buks idd in meerderen pakketten versturen.
Die amerikanen zijn pages voor alles wat op een Luchtbuks lijkt en je ergens in je koffer of tas hebt zitten...denk dat je het vliegtuig niet eens haalt...
Als je dan toch gaat, koop voor mij nog even een mooie Sheridan met thumbler safety...die heb ik helaas nog niet!
 
Importeren uit de USA is absoluut geen probleem. Hier zijn er al een stuk of 10 vanuit de us keurig afgeleverd. Reken op ongeveer 35% douane en import kosten.

Tip: zoek een belg en laat het naar hem sturen.
 
Ik heb geen ervaring met luchtbuksen importeren, ik kan je wel een tip geven om import kosten laag te houden. De import kosten gaan over het aanschafbedrag en kunnen aardig oplopen. Wanneer je de verkoper vraagt om de prijs/waarde op de export papieren flink laag te houden scheelt je dat geld. Niet alle verkopers willen hieraan mee werken, maar het is het proberen zeker waard. Waar je wel rekening mee moet houden is dat wanneer het pakket zoek raakt de eventuele verzekerde waarde natuurlijk ook lager is.
 
Ik heb geen ervaring met luchtbuksen importeren, ik kan je wel een tip geven om import kosten laag te houden. De import kosten gaan over het aanschafbedrag en kunnen aardig oplopen. Wanneer je de verkoper vraagt om de prijs/waarde op de export papieren flink laag te houden scheelt je dat geld. Niet alle verkopers willen hieraan mee werken, maar het is het proberen zeker waard. Waar je wel rekening mee moet houden is dat wanneer het pakket zoek raakt de eventuele verzekerde waarde natuurlijk ook lager is.
Dit zou ik niet doen, als een verkoper dit uit eigen initiatief doet is er niets aan de hand maar hier als koper om vragen is een financieel delict. Als de verkoper dit verzoekt wordt dit door de staat namelijk gezien als belastingontduiking.
 
Laatst bewerkt:
Importeren uit de USA is absoluut geen probleem. Hier zijn er al een stuk of 10 vanuit de us keurig afgeleverd. Reken op ongeveer 35% douane en import kosten.

Tip: zoek een belg en laat het naar hem sturen.
Sow is het echt zoveel?
 
Sow is het echt zoveel?
Die kant ga je al snel op inderdaad , btw bv rekenen ze over het product maar ook de verzendkosten.

En vanuit de USA is 100% controle/inklaring dus reken maar dat je moet betalen.

Jaren geleden was bestellen in de VS nog wel leuk ( 1.5 dollar voor je euro icm de standaard lagere prijzen in dollars :D4). Maar tegenwoordig eigenlijk alleen de moeite als je het hier in NL/de eu ÉCHT NIET kan vinden...
 
Sow is het echt zoveel?
Met alle kosten erbij zit je daarop ja. Je kan proberen een lager bedrag op het pakket te zetten maar de douane heeft bij twijfel ook google. Dan krijg je er nog een boete bovenop.
 
.. of moet hem via een connectie als 'tweedehands' importeren.
Die moet hem dan wel uitpakken en gebruik's sporen achterlaten.
 

Facebook Page

Terug
Bovenaan