• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Pistool Ervaringen / tuning / mods voor de Baikal MP-651K / Kornet

Leden die dit recent bekeken hebben. (Totaal:0)

Stizzo

Forum Expert
Pro member
Nog maar een ervaringen-topic voor een leuk CO2 instappistool waar je vanalles aan kan veranderen en /of verbeteren.

de Baikal MP-651K

The Baikal MP-651K is a very compact 12 gram CO2 powered air pistol with a 8 shot rotary magazine. The pistol shoots 8 pellets as fast as you can pull the trigger. It's also equipped with an inline magazine which can hold 23 round lead balls.

Hoor graag of iemand hier dit pistool kent, ervaringen (ook puur fun) en eventuele aanpassingen/tips.

Mijn geklooi eraan tot nu toe:

-Trekkerveren aanpassen (ingekorte Crosman 2240 trekkerveer maakt hem heel soepel)
-vetten van binnen en tuimelaartje van magazijn gladder maken en afstellen
-aluminium delen strippen en beetje opschuren..verder polijsten volgt nog.
-upper aanpassen voor opschuif-dempermontage
-ergonomische greep al deels gemaakt van laminaat. (finetuning moet nog)
-zoeken naar een merk platkoppellets die net lekker in het magazijntje blijven hangen. (de meeste 4.5mm zitten er to los in)

paar plaatjes, work in progress:

Ik ken het pistool niet, maar vind het verslag wel leuk!

Gaaf ding om te zien ook.

Zelf heb ik hem een week in mijn bezit ik heb er een laser op gezet wat best fijn is ik gebruik voornamelijk gamo om mee te schieten.
Hij schiet zuiverder dan ik had verwacht

@Hoogerdijk

Wat ik zeker kan aanraden is de veer achter de hamer aanpassen,..
De originele is vrij stroef en bepaald de trekkerdruk mede,..en is heel makkelijk te vervangen met een wat lichtere of ingekorte veer.
gewoon uitproberen.
ook het polijsten van de contactpuntjes van de sear helpt veel voor een soepeler actie en lichtere trekkerdruk.

Bij mij werken de volgende pellets wel lekker in het magazijn: Browning platkopjes en VMX bolkopjes.

@Hoogerdijk

De originele is vrij stroef en bepaald de trekkerdruk mede,..en is heel makkelijk te vervangen met een wat lichtere of ingekorte veer.
gewoon uitproberen.
ook het polijsten van de contactpuntjes van de sear helpt veel voor een soepeler actie en lichtere trekkerdruk.

Bij mij werken de volgende pellets wel lekker in het magazijn: Browning platkopjes en VMX bolkopjes.
Ik weet helemaal niks van luchtbuksen aan passen dus dat lijkt voor mij nog niet echt een goed idee haha

Waar ik trouwens ook heel benieuwd naar ben, misschien weet iemand hier het:
passen er van andere Co2 pistolen (bijv. Umarex ) ook aluminium magazijntjes gewoon plug en play in de Baikal?
Ik vind het plastic magazijntje namelijk een van de minpunten en de Russische oudere Kophet ("kornet") variant had een metalen magazijn.
Tips ? ik zou erg graag een setje van 3 goedpassende plug-en-play aluminium magazijntjes erbij hebben ooit.

Is er niet heb ik ook al naar gevraagt maar je zou hem wel van metaal na kunnen maken

@Hoogerdijk

gewoon uitproberen.

Ok, die veer snap ik, maar wat is de sear?

Nog een vraagje, hoe kom ik aan een andere veer?

De sear is het metalen palletje wat de trekker af doet gaan, en het magazijntje 1 tikkie doorduwt elk schot/.

Ik zal thuis even kijken of ik niet nog een extra veer heb liggen.
Ik zal het even laten weten,..als ik iets heb stuur ik hem je gewoon op.

Hier een plaatje van de trekker met de "sear" eraan.

1520253784898.jpg

Hoi allemaal.
pellets die zeer goed passen in de Baikal MP-651K: Ram The Grizzly Hollow. Passen prima en schieten goed

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Topic starter Soortgelijke Topics Forum Antwoorden Datum
Stizzo Luchtbuks Pistool 12

Soortgelijke Topics

Ongelezen Berichten