• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Luchtgeweer PCP Evanix Giant problemen

Leden die dit recent bekeken hebben. (Totaal:0)

MTS

Losse Flodder
Een paar maanden geleden schafte ik me een Evanix aan, de Giant in .22.
Dit was de eerste keer dat ik dit merk een kans geef. De problemen typisch aan Evanix zo blijkt traden al snel op: de bolt die halverwege blijft hangen en zo het magazijn blokkeert. De oplossing van Evanix? "Wat olie in het mechanisme en trekker overhalen". Niet dus. Om de lege magazijn had ik het aan de hand. De boel zat zo vast, dat met gorilla kracht er geen beweging in het mechanisme te krijgen was. De eerste keer loste ik het op door een lange staaf in de loop te steken, en zo met een hamer te tikken. Het magazijn kwam los, oorzaak? Een pellet dat vastzat in het magazijn. De tweede keer dat het vastliep echter werkte het trukje met de tik op een staaf in de loop niet meer... Ik heb met man en macht gehamerd, het magazijn vloog aan flarden, en nog niks. De bolt bleef netjes voor steken.

Nu voor iedereen met een Evanix, hier is wat werkt als je dit aan de hand hebt (en dat zal je hebben vroeg of laat): keer de polariteit van de batterij om! Met twee stukjes koperdraad tussen batterijpack stekker en aansluit stekker, haal de trekker over en de batterij gaat in achteruit draaien en de bolt komt terug...

Intussen een magazijn naar de vaantjes, en mijn bolt volledig verbogen en het tipje er van af gebroken. Dus, nieuwe bolt gemaakt, maar omdat het oveilig is om te werken aan een pcp onder druk liet ik de lucht af voor ik er aan begon.
Wat ons brengt tot het tweede probleem: Evanix pcps mogen niet onder de 50 bar vallen anders krijg je er geen lucht meer in. Er is te weinig tegendruk voor de hammervalve om ze toe te houden.

Ik raad Evanix aan niemand aan, en zit nu met een papiergewicht van 2000 euro.
Als iemand enig idee heeft hoe er terug druk in te krijgen, laat maar weten. Ik probeerde alles. Ik heb geen duikfles maar een handpomp dus ik krijg er niet snel genoeg lucht in, ander had ik wat anders geprobeerd (kraan volledig open terwijl ik met een rubberhamer op de onderkant tik).

Volgende keer houd ik het bij mijn vertrouwde merken, zoals Hatsan.

Soortgelijke Topics

Ongelezen Berichten