• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Voorstellen Even voorstellen

Antigoon

Schutter
Hallo, ik ben Igor en kom uit Noord-Brabant.

Ik heb vroeger regelmatig met buksen geschoten, vooral 4.5 mm, maar eigenlijk alleen met veerbuksen en op afstanden niet verder dan 50m.
Ik ben nu eens aan het kijken naar PCP en waarschijnlijk 5.5 mm, omdat ik als het haalbaar is wel tot 100 m buiten wil gaan schieten.
6.35 mm zal beter zijn vanwege de wind etc, maar vind dat wel aan de zware kant eigenlijk.
Ik ben me een beetje aan het inlezen en hoop hier verdere info te vinden en misschien wat tips van ervaren schutters.

Ik heb nog niet echt een budget vastgesteld, maar heb begrepen dat PCP met alle benodigdheden start vanaf ongeveer 1000 euro als je een goede luchtfles en degelijke scope wilt.
Tweedehands is ook een optie als ik dan een betere buks kan kopen.

Ik heb de nodige reviews gelezen, maar vind het lastig te beoordelen hoe objectief die zijn.
Kijken naar wat er gebruikt wordt bij 100 m wedstrijden is ook nuttig, maar ik weet nog niet of ik het zo serieus ga beoefenen en wil starten in de achtertuin:)
Ik wil echter wel kwaliteit, want bezuinigen op materiaal levert eigenlijk meestal frustraties op.

Ik lees veel positieve ervaringen over de wapens van FX, maar die zijn behoorlijk prijzig en hebben soms ook problemen.
Ik weet ook niet of het verstandig is te starten met een complex wapen als een FX Impact, maar zag dat er nu een FX Dreamline uitkomt die een stug voordeliger is en ook modulair opgebouwd is.
Dat principe spreekt me wel aan omdat ik dan nog van alles af kan stellen en kan wisselen van kaliber bv.

Als iemand tips heeft waar op te letten bij aanschaf van een PCP hoor ik het graag en wat de favoriete merken zijn.
Ik vraag me ook af welke scope goed is om zowel op 20 m als op 100 m te schieten, want ik vind het behoorlijk lastig om in te schatten welke vergrotingen dan ideaal zijn en of je parallax verstellingen nodig hebt of dat het wel mee valt.
Ik geef liever iets meer uit voor een goede kijker, maar als het sowieso niet mogelijk is om een kijker te hebben voor zowel korte als lange afstand zal ik beter uit moeten kijken naar 2 kijkers.

Hoe zijn de ervaringen verder met synthetic stocks t.o.v. beuken/laminaat? Blijft de kunstof na een paar jaren ook nog goed of gaat dat merkbaar achteruit? Ik snap dat je beuken/laminaat makkelijker kan beschadigen, maar het lijkt mij dat het langer mee gaat en beter te repareren is indien nodig. Ik zie dat synthetic wel iets goedkoper is en misschien iets lichter wat ook voordeliger kan zijn.

Ik heb nog veel meer vragen, maar omdat dit alleen even voorstellen is zal ik het hier bij houden en kijken of er al eerdere topics zijn die sommige van mijn vragen kunnen beantwoorden.

Groeten

Igor

Ongelezen Berichten

Facebook Page