• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Reviews Feinwerkbau Sport 2014->

Leden die dit recent bekeken hebben. (Totaal:22)

hjm

Forum Expert 4
Organisator
Premium member
Feinwerkbau Sport 2014+

Omdat ik een voorkeur heb voor veerbuksen en graag ook een serieus stuk kwaliteit gebruik schiet ik doorgaans met de LGU van Walther. Het dingetje is wel dat deze bijna 4.5 kg kaal weegt dus best zwaar is. Inmiddels heb ik elk denkbaar alternatief rond de 16 joule wel geprobeerd en steeds weer besloten dat het niet beter werd.
Omdat Walther in dit segment als matchbuks bouwer maar 1 concurrent heeft die veerbuksen maakt, namelijk Feinwerkbau moest ik deze natuurlijk ook proberen. Een paar jaar geleden ook al mee bezig geweest maarrond de 800,= vond ik idioot. Toen ik opeens deze in de te koop sectie zag en het bedrag in de buurt van redelijk kwam heb ik uiteindelijk toch maar de buks opgehaald.

Het was een F-je dus 7.5 joule waarmee ik bij HFT toch wat te kort kom dus eerst maar even proberen voordat hij uit elkaar gaat. Nou dat werden 4 schoten, mijn vullingen rammelden uit mijn gebit van de twang, hetleek wel een ander bekende Duits product…niet om aan te horen of voelen.
Feinwerkbau (verder FWB) maakt ook een 18 joule versie, deze veer kon ik in Duitsland bestellen maar in mijn la lag nog een ingekorte Walther veer die in een LGU 16 joule deed….ik denk dat beide fabrieken ze nietzelf maken…dus gewoon vreemd gaan was de snelste oplossing.
De FWB is zo uit elkaar, en zoals ik al vermoedde is de buks voorzien van een veergeleider en een veer maar die hoorden niet bij elkaar in 1buks….rond de 2 mm speling aan weerkanten dus daarom een rammelbak! De afwerking van e.e.a. vond ik eigenlijk niet meer dan matig, alleen de trekker groep is echt mooi afgewerkt, polijsten is overbodig zeg maar.

Omdat ik de herrie naar vind ook maar een andere veergeleider en tophead gemaakt die over de bestaande zuiger aansluiting valt om de Sport stiller te krijgen. Inmiddels een aantal uurtjes sleutelen verderkon ik deze Schone proberen, eerst een paar schoten over de chrony en dat was net mooi, iets boven de 16 joule en in neem aan dat hij straks rond de 15.5 gaat komen.
De rammel is gelukkig weg, de snelheid al aardig goed dus nu pellets testen.
Gisteren in de storm geprobeerd erachter te komen wat deze FWB lekker vindt en dat is makkelijk, FTT rond de € 2,= en JSB exact wordt al vlot € 1,= maar Express doet het echt beter…en daar heb ik er best wel wat van liggen.
De FWB ligt lekker in de hand, het voorhout is slank en de ambi kolf voelt gewoon lekker aan. Er is aan het hout veel werk besteed, de visschubben zijn erg mooi en maken ook de prijs onprettig denk ik. De open richtmiddelen eraf gehaald want voor HFT werk dat niet genoeg en een Connect er op gezet. Na een paar schoten blijkt de loop best dun, 15.5 mm en de dovetail voor de korrel is flink scherp dus weer de draaibank wakker geschud en een spanhulp gemaakt.
De trekker is maar "matig" instelbaar, de eerste stage van niets naar een meter of wat.. en de trekker druk schreeuwt om serieuze aanpassing, voor HFT wil in niet dat ik met afdrukken de loop een decimeter beweeg�� dus de veer die dat verzorgt even mishandeld. De druk is nu prettig licht maar de "breekt als glas" zie ik er nog niet in ondanks de mooie afwerking.
Voorlopig zie ik als voordelen tov. De LGU: prachtig hout,veel fijner gewicht (bijna kg minder), modern design en die schubben….(als visser verliefd).

Binnenkort komen er ook plaatjes van deze Duitse Schone, want dat is het zeker vind ik.

Groeten,

HJM
kleinveer.jpg

Ongelezen Berichten