• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Techniek FX CROWN JSB 33,95gr MK2 pellet Tune

SuaneS

Forum Expert
Elite member
OB Collectief
Hallo iedereen,

Zoals sommige al weten was ik afgelopen woensdag met me Crown naar de schietbaan voor wat te schieten voor het eerst met me nieuwe spullen.

De Regulator stond op 150/155 bar zo uit de doos vond dit al aardig hoog .

De king .25 gingen erdoor heen met 297ms
Dua de MK2 eens gepakt 269ms prima dacht ik 880 we gaan schieten zo uit de doos.
IMG-20191009-WA0032.jpeg
King.25 foto

Dit ging opzich wel goed maar ik was niet tevreden . De MK2 jsb heavys 33,95 grain gingen op 50 meter opzich wel goed voor een eerste keer dit
20191019_003609.jpgwaren de aller eerste schoten met het geweer. Dacht zelf dit kan beter maar he de schutter moet zijn spulletjes ook beter leren kennen.

Maar door wat te exited misschien te zijn gelijk de 100m waarom niet .

20191019_003721.jpg20191016_140315.jpg
En hier de eerste daarna hoop geknooi met het power wheel en groepjes schieten en doen. 700+pellets zijn er door heen gegaan in 4 uurtjes was best door schieten. Beetje gefrustreerd dat ik was dacht ik
Er is een hoop te leren !! .
Voor ik ga pak ik nog even de king .25 vopr de 100M
20191016_160629.jpg
Dat was fijn te zien meer oefenen.

Toch maar is gaan tunen over de chrony ! Zei ik tegen mijzelf.
de buks was totaal niet efficiënt had ik et gevoel . Was aan bet single loaden omdat ik nog geen goed magazijn had maar de buks was zo leeg had ik het gevoel hield het niet bij.

Vandaag dus begonnen met de REG naar beneden . Ik begon op 120 BAR uit eindelijk op 130 zat ik iets wat laag van waar ik wou zitten met de MK2 .

Ik moest me hamer veer maxen!
en daarna terug draaien schot 1/4 terug schot 1/4 slag terug etc etc etc . Dit 32 slagen van 1/4 keer gedaan. En zag bij 21,22,23 slagen een vlakke spot verschijnen in getallen en grafiek.20191018_232519.jpg

Dacht dit moet ik testen zat bijna in de dalende lijn van de grafiek of getallen dus dacht ja ik ga terug naar de 22 slagen daar waar de hamer geen lucht meer verspeeld dacht ik(aanpassing verdere test ga ik nog verder zakken de dalende lijn zal de hamer geen lucht meer verspillen denk ik..) dus 10 slagen terug gedraaid. En toen 1 magazijn geschoten. Kon beter vond ik kwa spread van de snelheden.
Knop op -1 naar 5 toe (max op het wheel heeft bij mijne ook clicks )
20191019_001049.jpg20191019_001053.jpg20191019_001114.jpg20191019_001117.jpg

Volgens mij is dit goed om weer te gaan schieten. Kan beter over de chrony maar het is laat we gaan snel weer verder morgen of over morgen en dan de schiet baan maar weer is op.

Nu met het power wheel spelen. Kolf monteren zal de barrel harmonics ook nog iets veranderen maar denk dat jk de basis heb nu

To be continued......

Laatst bewerkt:

Ongelezen Berichten

Facebook Page