• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

    Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

    Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

    Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

    Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

    [Disclaimer] Als je geen account (meer) hebt op dit forum, dan kunnen jouw berichten niet worden verwijderd, maar ook niet (meer) herleid worden naar jou persoonlijk.


Regels & Veiligheid Goed nieuws: Commissie van Dam adviseert het bezit van luchtbuksen vrij te laten.

Gebruikers die deze discussie onlangs hebben bekeken (Totaal:0)

Dit is zeker goed nieuws... en idd wie ging dan dan de nieuwe wet handhaven?
 
Yep en die hebben het te druk met voetbalvandaaltjes.
Kortom voetbal moet blijven. Hebben wij rust.

Breng daar maar eens wat tegen in.
Spijker op de kop.
Met een voorhamer.

Fußball muss sein, jawohl.
Vandaag met WK-Argentijnen op kop. DE voorbeeldfunctie bij uitstek. (sic)
Ongeacht dat ze kunnen voetballen -tactisch zowel als technish- blijft de rode draad in hun voetbalgedrag op en naast het veld, gemeen, vuil, geniepig, onbeschoft.
En er dan nog infantino-malafido voor beloond worden ook.
Maar liefst 5 penalties op 7 wedstrijden. Om over de hand van de frauduleuze 'god' maar te zwijgen. Annex de rest van het vertoon.
¿Eso una coincidencia, señor?
Diegenen die er twee maten en twee gewichten in zagen, moeten meteen maar versleten als zijnde zurig benepen kruideniers. (sic)

Tan bueno,
Laat elke club ter wereld zich dan maar aan de wereldkampioenen gaan laven en inspireren. Ongetwijfeld alweer top als model voor alle jeugd wereldwijd...
Het chagrijn gaan uithangen op en naast het veld, en zich vervolgens beloond weten.
Komt helemaal goed. (sic)
Jazeker,
Future of football now looking even brighter than before. (sic)

Olé oké amigos, vamos por una cerveza con Nicolleke en la esquina.
Achteraf het kot afbreken.
Messy – messier – messiest.
Daar krijgen we vast een pluim voor. Let’s go.

Het bovenstaande enkel maar om te zeggen :
  1. Bert W. en Drikus hebben gelijk.
    en
  2. Het vandaalgedrag op en rond voetbalvelden zal er naar de toekomst toe niet op verbeteren.
Onze keizers en hun regeringen willen nu eenmaal brood en spelen om het gepeupel bezig te houden. Met alle baldadigheden die er bij gesleurd kunnen. Dan pas kunnen keizers ondertussen rustig op hun troon blijven zitten en zichzelf blijven wentelen in perverse bacchanalen en overige braspartij-uitspattingen, vrijwel ongestoord.

Maar soit,
In alle geval opgelucht over dat nieuws uit ‘de commissie’.
Dacht echt dat we zoetjesaan een stapje verder op weg waren naar Franse-Spaanse-Portugese joule-nonsens.
 
Laatst bewerkt:
Voor de omzet is een verbod ook niet handig.
Een winkel kijkt niet echt op luchtschutters neer als ze een pcp met kijker en toebehoren komen kopen.
Enkel de kijker kost vaak al meer dan een instap vuurwapen wat ze ook verkopen.
 
Zit ik duidelijk te maken hoe belangrijk voetbal is voor het voortbestaan van de luchtschietsport in zijn huidige vorm, krijg ik deze opmerking aan mijn broek :tmi:4
Jawel... voelde zowaar een korte proest opkomen toen ik je las.:giggle:4

…en vervolgens in diezelfde lijn . . .
Tja dat krijg je dan met fleurtje en andere dames… o_Oo_Oo_O , ze houden ‘de heren’ zo graag in het gareel niewoar... :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Perdoname fleur, kon het even niet laten... 'k Zal het nooit meer doen. Op m'n communiezieltje. :cool:

Alle zottigheid op een eind hout… Strikt genomen is er wel degelijk een indirect verband tussen wat wettenmakers vandaag de dag metterdaad doen (en laten), en de relativiteit van het ‘rumoer’ dat ze in de onderscheiden sectoren van de samenleving waarnemen, vooraleer te overwegen om één en ander effectief op hun partijpolitieke leest te gaan schoeien.

En het kan niet ontkend . . .
De luchtbuksliefhebberij is in de Lage Landen nu éénmaal een ‘brave sector’, waar incidentjes als strikte uitzondering op de regel gelden.

Wat bezwaarlijk gezegd kan van het immer toenemende ‘misbaar’, vandaag vrijwel elke week gepaard gaande met ‘voetbalaangelegenheden’. En andere.

Dus, Bert W . . .



En toch zal ik ter zake pas binnen afzienbare tijd enigszins op m’n gemak zijn. Want met die bemoeizuchtig onverdraagzame woke-snoeshanen op parlementaire zitjes, weet je vandaag de dag maar nooit.
 
Laatst bewerkt:
Zullen we het een beetje bij de schietsport houden heren.
Idd wees blij dat justitie het te druk heeft met die schatjes van zogenaamde voetbalsupporters... stel je voor dat ze voor die voorstellen tijd zouden hebben... weg mooie incidentloze hobby.... dat dit ik dit ooit nog eens ging zeggen... hulde aan die supporters, blijf je vooral lekker misdragen (y) :rock:4
 
hoe werkt dat verbieden dan? lijkt me niet helemaal eerlijk om iets wat ik nu koop voor 2000 euro in de winkel een paar maanden later te verbieden? zou een duur grapje worden dan.
 
hoe werkt dat verbieden dan? lijkt me niet helemaal eerlijk om iets wat ik nu koop voor 2000 euro in de winkel een paar maanden later te verbieden? zou een duur grapje worden dan.
Heel simpel... Ze zeggen dat het niet meer mag , leggen dat vast in de WWM en jij mag het uitzoeken.

Is al eens eerder zo gegaan met replica's die in allerlei kleurtjes aan werden geboden.
 
Oh, pak em beet 20 jaar geleden mocht iedereen ook z n pompbuks inleveren.
Enne geen vergoeding niks.
Resulteerde dat je een buks boven 6 of 7 joule, moest je dan voor betalen( dacht 10 gulden per jaar)!
Was een enorme belasting voor de ( Luie) politie dus hebben ze dat snel afgeschaft! :rofl:4 :rofl:4
Die hebben liever voetbal hooligans!:giggle:4:giggle:4
 

Facebook Page

Terug
Bovenaan