• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Voorstellen Goedemorgen iedereen, mijn naam is Henk

Henkbuks

Schutter 2
Weet iemand toevallig of er een soort van technische tekening op internet bestaat incl alle onderdelen van een HW 35? Lijkt me wel handig als mijn opknap project tussenperiodes kent waarin ik weer vergeet hoe t één en ander weer inelkaar moet...
en eigenlijk nog een vraagje: stel ik doe een veer van bijv de HW50 of 80 in de HW35. Zou dit passen en is het schadelijk voor de buks en krijgt het hierdoor uberhaubt meer kracht van..?

Henkbuks

Schutter 2
Ik zag een oude/ gebruikte weihrauch te koop staan. Weet niet precies welke leeftijd.. Hoe kun je nou de waarde bepalen van de weihrauch buksen. Niet dat ik er nog eentje bij wil hebben maar wie weet als het opknappen een nieuwe hobby wordt is het ook leuk om dergelijke oude te kunnen taxeren.

Rob_1981

Forum Expert 1
Forum Sponsor
OB Collectief
Ik zag een oude/ gebruikte weihrauch te koop staan. Weet niet precies welke leeftijd.. Hoe kun je nou de waarde bepalen van de weihrauch buksen. Niet dat ik er nog eentje bij wil hebben maar wie weet als het opknappen een nieuwe hobby wordt is het ook leuk om dergelijke oude te kunnen taxeren.
Ik heb nog een oude weihrauch hw50 uit 1976 te koop staan in de te koop sectie hier.. voor zijn leeftijd nog zeer netjes, zeker qua blauwing. De kolf heeft kleine krasjes en deukjes en is naar mijn mening zeer geschikt om weer 100% te maken ook voor een beginner. Bovendien is hier zoveel kennis en kunde aanwezig op het forum dat er voor vrijwel elke beer op de weg een oplossing voorhanden is van iemand. Qua waarde bepaling is en blijft het lastig, ik wil er in dit geval graag voor terug wat ik er ooit voor betaald heb, maar er zijn er ook genoeg die erop willen verdienen of juist niets om een gedeeltelijk verlies geven. Het komt er dus op neer waar de verkoper genoegen mee neemt en wat de koper er voor over heeft.

Henkbuks

Schutter 2
Eigenlijk is het dus gewoon een goeie investering, die zijn waarde niet verliest. Dat noemen ze kwaliteit! Ik hou daar wel van. Net als lego. Gaat ook nooit weer stuk. En als ik dan zie wat bepaalde landen voor rommel op de markt gooien, dan is dat pure milieuvervuiling en uiteindelijk nog duur ook..

Weihrauch gek

Forum Elite 1
Forum Sponsor
OB Collectief
Hoi henk. Denk even 2 keer na.je kunt een 2e hands buks kopen via diverse sites. Je weet dan meestal niet waar je op letten moet. En dan koop je een iets waar totaal niks meer van klopt. Je bent op dat moment blind. Dit is mij ook over komen. Vandaag bij Teun van metura geweest. Die heeft mij kunnen helpen. Hw 50 .Daar mankeerde nogal wat aan. Ik heb nu de onderdelen en kan verder aan mijn project. Ga er vanuit dat de mensen op buksforum iets meer te vertrouwen zijn. Als Rob 1981 niet te duur is dan zou ik daar voor gaan

Henkbuks

Schutter 2
Je hebt natuurlijk gelijk, maar bij eerlijke handel ist een goeie investering. Ik wil ook eens bij metura kijken voor de onderdelen van mijn hw35.
Heb de naam al meerdere gehoord.

Henkbuks

Schutter 2
Dit forum is best leuk eigenlijk. Zit al vanaf vanmiddag te lezen. Weet nu bijvoorbeeld wat een diopter is. Had ik nog niet eerder van gehoord... voor mezelf zou ik dit leuker vinden dan een verrekijker op de buks gemonteerd.

Remy

Forum Elite 2
S.T.S.
Dit forum is best leuk eigenlijk. Zit al vanaf vanmiddag te lezen. Weet nu bijvoorbeeld wat een diopter is. Had ik nog niet eerder van gehoord... voor mezelf zou ik dit leuker vinden dan een verrekijker op de buks gemonteerd.
En weet je ook dat een diopter een iris heeft met verschillende filters etc etc. Er valt zoveel te weten in deze hobby. Heb bijvoorbeeld nooit geweten dat je een daystate zijn elctronica kunt programmeren en ik ga al een tijdje mee. Dat is toch te gek.

Remy

Forum Elite 2
S.T.S.
Nou nou, rustig maar. Het gaat om het instellen van de kracht van je buks. Je zal nog steeds zelf moeten kunnen schieten. Zelf ook geen fan van elektronica in mijn buks, maar de daystate redwolf vind ik toch wel heel erg mooi. Maar met meten kan dat ook heel goed mechanisch bij een fx bijvoorbeeld. En die doen het naar mijn mening nog steeds beter op 100m.
Van de andere kant kun je denken, 200 jaar geleden dacht misschien iemand precies hetzelfde over een veerbuks, maja, moet je dan maar stenen blijven gooien? Of misschien maar liever een katapult? Techniek hou je niet tegen. Al zul je er met verstand mee moeten omgaan.

West

Forumnar & Artemist
Forum Sponsor
OB Collectief
Ik gooi toch liever met stenen dan met m'n telefoon of m'n laptop......

Henkbuks

Schutter 2
Goedemorgen,
Ik ben nu bezig om mijn HW35 uitelkaar te halen. Op diverse filmpjes en fotos had ik gezien dat bij het scharnierpunt hele dunne ringetjes horen te zitten. Bij deze buks missen ze. Is dit normaal of horen er echt weiringetjes te zitten?

Henkbuks

Schutter 2
Hier een paar fotos van de demontage

Bijlagen

• D7ECEC36-F09E-4FDA-A033-B6A0AE102A3F.jpeg
    D7ECEC36-F09E-4FDA-A033-B6A0AE102A3F.jpeg
    512.5 KB · Weergaven: 8
  • 27D10A0B-FA37-4492-B650-DCECC5F2C6A0.jpeg
    27D10A0B-FA37-4492-B650-DCECC5F2C6A0.jpeg
    513.7 KB · Weergaven: 9

Henkbuks

Schutter 2
En als je in het gedeelte kijkt waar de lucht uit wordt geperst ( zie foto) lijkt daar rechts een beschadiging, slijtage te zitten.. is dit normaal..?

Bijlagen

• FB773AC1-E468-4B18-8167-B9987784B40E.jpeg
    FB773AC1-E468-4B18-8167-B9987784B40E.jpeg
    191.9 KB · Weergaven: 8

Ongelezen Berichten

Facebook Page

Bovenaan