• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

    Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

    Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

    Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

    Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

    [Disclaimer] Als je geen account (meer) hebt op dit forum, dan kunnen jouw berichten niet worden verwijderd, maar ook niet (meer) herleid worden naar jou persoonlijk.


Regels & Veiligheid Hobby weer negatief in het nieuws?

Gebruikers die deze discussie onlangs hebben bekeken (Totaal:0)

RoelvE

Vaste Schutter 3
Forum Sponsor
Zie dit bericht: https://www.nu.nl/binnenland/625753...oor-beschieten-apache-gevechtshelikopter.html
Wat een prutser ben je dan...
Een Apache beschieten met een buks.
Het ding is gepantserd om 12,7mm kogels tegen te houden en op de essentiële plekken zelfs 23mm (Kaliber van de ZPU23/2 of de ZSU23/5, Russische luchtafweergeschut)
Bovendien heeft het apparaat nogal goeie optiek... Als jij in je achtertuin staat te schieten heeft hij je vrij snel in beeld...
 
Zie dit bericht: https://www.nu.nl/binnenland/625753...oor-beschieten-apache-gevechtshelikopter.html
Wat een prutser ben je dan...
Een Apache beschieten met een buks.
Het ding is gepantserd om 12,7mm kogels tegen te houden en op de essentiële plekken zelfs 23mm (Kaliber van de ZPU23/2 of de ZSU23/5, Russische luchtafweergeschut)
Bovendien heeft het apparaat nogal goeie optiek... Als jij in je achtertuin staat te schieten heeft hij je vrij snel in beeld...
Men VERMOED dat hij een luchtbuks heeft gebruikt. Maar ff afwachten dus.
 
Als hij met een luchtbuks heeft geschoten, moet hij best wel laag gevlogen hebben om raak te kunnen schieten. En dat ze hem zo snel na het schieten konden traceren, betekent, dat ze opnames terug hebben gekeken, want ik kan me niet indenken, dat een luchtbuks een alarm in de apache triggert.
Als ze laag over huizen en tuinen vliegen en opnames maken, vind ik dat niet netjes. Iets met privacy.

Daarbuiten is het natuurlijk een droplul.
 
Zie dit bericht: https://www.nu.nl/binnenland/625753...oor-beschieten-apache-gevechtshelikopter.html
Wat een prutser ben je dan...
Een Apache beschieten met een buks.
Het ding is gepantserd om 12,7mm kogels tegen te houden en op de essentiële plekken zelfs 23mm (Kaliber van de ZPU23/2 of de ZSU23/5, Russische luchtafweergeschut)
Bovendien heeft het apparaat nogal goeie optiek... Als jij in je achtertuin staat te schieten heeft hij je vrij snel in beeld...
Je schijnt het nogal stoer te vinden hoe onverwoestbaar een Apache zou zijn? Zoals ons forum beest aanhaald 'is het nog niet zeker waarmee de idioot schoot op een Apache'.
Dat onze hobby daarmee mogelijk naar de knoppen gaat 'mocht het wel zo zijn', is zeker.

Wat betreft die Russen?
Hebben allemaal inferieur materiaal joh, bakken niks klaar.
Denk dat je slecht geïnformeerd bent waartoe ze in staat zijn.

Een slachting vind er momenteel plaats, met allemaal jonge gasten die de moord sterven voor wat?
Zelensky? Onze oorlog?

Als ik sta te tanken voor 2 euro de liter?, bedenk ik mezelf dat ik ongewild ook die bende daar subsidieer.

Bekijk bijlage vlc-record-2023-03-31-07h14m29s-VID-20230330-WA0000.mp4-.mp4

Bekijk bijlage vlc-record-2023-03-31-07h12m42s-VID-20230330-WA0000.mp4-.mp4

Walgelijk.
 
Als hij met een luchtbuks heeft geschoten, moet hij best wel laag gevlogen hebben om raak te kunnen schieten. En dat ze hem zo snel na het schieten konden traceren, betekent, dat ze opnames terug hebben gekeken, want ik kan me niet indenken, dat een luchtbuks een alarm in de apache triggert.
Als ze laag over huizen en tuinen vliegen en opnames maken, vind ik dat niet netjes. Iets met privacy.

Daarbuiten is het natuurlijk een droplul.
:X3: Ben weg hier, nog een veteraan!
 
Dat waren handgranaten, die door palestijnen in de helikopter met gijzelaars is gegooid, tijdens de poging ze te bevrijden tijdens de spelen van 72.
 
Je schijnt het nogal stoer te vinden hoe onverwoestbaar een Apache zou zijn? Zoals ons forum beest aanhaald 'is het nog niet zeker waarmee de idioot schoot op een Apache'.
Dat onze hobby daarmee mogelijk naar de knoppen gaat 'mocht het wel zo zijn', is zeker.

Wat betreft die Russen?
Hebben allemaal inferieur materiaal joh, bakken niks klaar.
Denk dat je slecht geïnformeerd bent waartoe ze in staat zijn.

Een slachting vind er momenteel plaats, met allemaal jonge gasten die de moord sterven voor wat?
Zelensky? Onze oorlog?

Als ik sta te tanken voor 2 euro de liter?, bedenk ik mezelf dat ik ongewild ook die bende daar subsidieer.

Bekijk bijlage 50467

Bekijk bijlage 50468

Walgelijk.


Das ist ARMA 3 video game hahahaha

 
Men VERMOED dat hij een luchtbuks heeft gebruikt. Maar ff afwachten dus.
Juist ,Men vermoed en het wordt door de Journalisten weer aangedikte, eerst het onderzoek afwachten, en dan ook gelijk de wettelijke vliegregels hanteren, wat doet hij boven de bebouwde kom, om zo laag te vliegen,


 
Juist ,Men vermoed en het wordt door de Journalisten weer aangedikte, eerst het onderzoek afwachten, en dan ook gelijk de wettelijke vliegregels hanteren, wat doet hij boven de bebouwde kom, om zo laag te vliegen,


Idd
 
Volgens de zoon van de verdachte heeft hij uberhaubt niet geschoten maar met de hand gebaren gemaakt alsof hij op de Apache schoot. Hij heeft de afgelopen 2,5 jaar al meerdere verzoeken ingediend bij defensie om niet laag over zijn huis te vliegen omdat de dieren in zijn tuin iedere keer in paniek raken en hierdoor al meerdere keren gewond zijn geraakt. het was de derde keer die dag dat ze laag recht over zijn huis overkwamen. De verdachte is niet in het bezit van een Luchtbuks en er is door de KMar ook niets bij hem thuis aangetroffen dat als Luchtbuks gebruikt zou kunnen worden om projectielen af te schieten. De verdachte heeft meerdere klachten bij defensie op papier. De woordvoerder van de KMar kon geen uitspraak doen of er inderdaad klachten zijn over het optreden van defensie. Helaas zal al die informatie de mainstream media nooit halen en denkt 95% van Nederland nu gewoon dat het met een luchtbuks is gedaan.
Gelukkig als ik de reacties op Nu.nl lees gaat het merendeel van de mensen er vanuit dat een luchtbuks een loden balletje van 4,5 mm verschiet en er niets anders bestaat.
 
De man is weer thuis. Heeft niet eens een luchtbuks. Heeft ook niet geschoten. De aangetroffen schade aan de helikopter schijnt van een vuurwapen te komen. Klinkt als de verkeerde man opgepakt.
 
Laatst bewerkt:
Er staat nu vermoedelijk met een luchtbuks beschoten. Zal wel eindigen met een opgespat steentje, dat een sterretje in de ruit heeft getikt
 
Er staat nu vermoedelijk met een luchtbuks beschoten. Zal wel eindigen met een opgespat steentje, dat een sterretje in de ruit heeft getikt
Jaaaren geleden bij de Heinenoordtunnel zouden er ook meerdere autoruiten eruit zijn geschoten met een buks hiervoor is ook nooit een bewijs gevonden, het is nog steeds een mysterie en er is zover ik weet ook nooit iemand voor opgepakt. Ik vraag mij ook af of het mogelijk is om met een buks een autoruit eruit te schieten.

 
Gelijk 10 jaar gevangenis straf, + alle eigendom in beslag nemen en gedupeerde daarmee uit betalen.
stelletje debielen, zullen het verstand wel in de grote Teen hebben zitten, dus Nul komma Nul want ze lopen er de heledag op te balanceren.:Speechless::sick:
 
Jaaaren geleden bij de Heinenoordtunnel zouden er ook meerdere autoruiten eruit zijn geschoten met een buks hiervoor is ook nooit een bewijs gevonden, het is nog steeds een mysterie en er is zover ik weet ook nooit iemand voor opgepakt. Ik vraag mij ook af of het mogelijk is om met een buks een autoruit eruit te schieten.

Gaat wel af en toe met staalkogels, maar zeker niet met (loden} pellets.
Met zeer hoge snellheids solids heel mischien, al moet daar de invalshoek heel extreem zijn..
 
De aangetroffen schade aan de helikopter schijnt van een vuurwapen te komen.
Dat is een oude vleeswond uit de Vietnamoorlog. En dan willen ze dat bij die arme man komen verhalen. De luchtschutter willen ze er óók nog bij betrekken, altijd het haasje…
 

Facebook Page

Terug
Bovenaan