• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

    Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

    Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

    Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

    Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

    [Disclaimer] Als je geen account (meer) hebt op dit forum, dan kunnen jouw berichten niet worden verwijderd, maar ook niet (meer) herleid worden naar jou persoonlijk.


Regels & Veiligheid Hobby weer negatief in het nieuws?

Gebruikers die deze discussie onlangs hebben bekeken (Totaal:0)

Jaaaren geleden bij de Heinenoordtunnel zouden er ook meerdere autoruiten eruit zijn geschoten met een buks hiervoor is ook nooit een bewijs gevonden, het is nog steeds een mysterie en er is zover ik weet ook nooit iemand voor opgepakt. Ik vraag mij ook af of het mogelijk is om met een buks een autoruit eruit te schieten.



Een gelaagde voorruit kom je met een normale luchtbuks nooit doorheen. Een geharde zijruit zou kunnen barsten, maar kom je denk ik ook niet doorheen.

Met groot kaliber krachtige buksen zou je meer schade aan kunnen richten, maar die zijn duur en zeldzaam. Daar is dacht ik nog nooit iets mee uitgevreten.
 
Een gelaagde voorruit kom je met een normale luchtbuks nooit doorheen. Een geharde zijruit zou kunnen barsten, maar kom je denk ik ook niet doorheen.

Met groot kaliber krachtige buksen zou je meer schade aan kunnen richten, maar die zijn duur en zeldzaam. Daar is dacht ik nog nooit iets mee uitgevreten.
En in 2011 waren er denk ik ook niet zoveel zware luchtbuksen op de markt! Gelukkig nog niets mee gebeurt idd, er lopen genoeg gekken rond.
 
Een gelaagde voorruit kom je met een normale luchtbuks nooit doorheen. Een geharde zijruit zou kunnen barsten, maar kom je denk ik ook niet doorheen.
Ah, vandaar dat een opspattend steentje tegen een voorruit ook nooit tot schade leidt. Ahum. Als er al wat schade zit aan een ruit kunnen er de gekste dingen gebeuren. Ik zie het bebloede gezicht van die kerel waarbij de voorruit kapot sprong op de A35 nog voor me. Dat moet zo ergens rond 1997 zijn geweest; toen hadden we ook al gelaagde voorruiten. Misschien zat er al een scheur of een pit in de ruit, misschien was het een heel onaardig steentje met een heel scherp puntje, who knows? Er is soms minder voor nodig dan je zou denken.

Uit eigen ervaring: het zal ergens rond 2005 zijn geweest dat er een zijruit uit mijn auto knalde op de snelweg. Hele achterbank bezaaid met glas, veel schade aan de lak ook. Het vermoeden was toen ook al een luchtbuks, maar daar is nooit concreet bewijs voor gevonden. En die ruit was een originele, geen waaibomen-exemplaar uit de kelders van de glaswacht.
 
  • Wow
Waarderingen: Mdm
Ah, vandaar dat een opspattend steentje tegen een voorruit ook nooit tot schade leidt. Ahum. Als er al wat schade zit aan een ruit kunnen er de gekste dingen gebeuren. Ik zie het bebloede gezicht van die kerel waarbij de voorruit kapot sprong op de A35 nog voor me. Dat moet zo ergens rond 1997 zijn geweest; toen hadden we ook al gelaagde voorruiten. Misschien zat er al een scheur of een pit in de ruit, misschien was het een heel onaardig steentje met een heel scherp puntje, who knows? Er is soms minder voor nodig dan je zou denken.

Uit eigen ervaring: het zal ergens rond 2005 zijn geweest dat er een zijruit uit mijn auto knalde op de snelweg. Hele achterbank bezaaid met glas, veel schade aan de lak ook. Het vermoeden was toen ook al een luchtbuks, maar daar is nooit concreet bewijs voor gevonden. En die ruit was een originele, geen waaibomen-exemplaar uit de kelders van de glaswacht.
In 1997 had je nog kans, dat er een gewone geharde voorruit in een oudere auto zat. Ik heb inmiddels dankzij jaren van 60.000 km heel wat voorruiten versleten, 1 keer uit het niets een keiharde knal, er reed geen auto voor me en het was al rijdend op de ijsseldijk tussen Wijhe en Zwolle. Dikke ster ter groote van een ei in de voorruit, de binnenste laag bleef intact. Tussen de lagen zit een taaie kunststof laag, die de klappen opvangt. Er ontstaan wel sterretjes, maar nog nooit een gat meegemaakt. Een zijruit knalt kapot, omdat dit gehard glas is. Zelfs een opspattend steentje die tijdens het rijden net langs de voorruit vliegt en tegen de zijruit wordt gezogen, kan al voor breuk zorgen.
 

Facebook Page

Terug
Bovenaan