• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

    Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

    Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

    Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

    Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

    [Disclaimer] Als je geen account (meer) hebt op dit forum, dan kunnen jouw berichten niet worden verwijderd, maar ook niet (meer) herleid worden naar jou persoonlijk.


Regels & Veiligheid hoe ga je om met lompe onveilige mensen die grof geschut kopen en niet voor rede vatbaar lijken te zijn.

Gebruikers die deze discussie onlangs hebben bekeken (Totaal:0)

je kan bv niets doen (maar dat is ook iets doen) of je kan het meest extreme doen en dat is direct de betreffende gevaarlijke schutter de hersenen inslaan dan weet je namelijk zeker dat hij niet later meer in de krant zou komen met een soortgelijk bericht. (maar dan had er dus wel degelijk iets veranderd, dus de steling dat je er niet aan kan doen klopt per definitie niet. ) maar ergens een middenweg tussen die 2 extremen zou hoogst waarschijnlijk een veel betere verstandigere optie zijn.
Je geeft het antwoord hier al zelf op je eigen vraag. Dus ik denk dat je bevestiging zoekt dat wat je gedaan hebt het juiste was in die situatie en dat geeft helemaal niet. We zoeken allemaal bevestiging maar ga dan niet iedereen voor onvolwassen uitmaken als ze jou die bevestiging niet geven. Als je geen andere meningen wil horen moet je geen topic openen.
 
tja waar ging het bericht ook alweer over? juist ja over een mistand met een luchtbuks in kort geleden in het nieuws toch? en in dit geval een hatsan blits in .25 en eentje in .30 gewoon oogkleppen ophouden en net doen of er niets is gebeurt. en ook net doen of er in de toekomst niets kan gebeuren. als iemand een poging doet om het te voorkomen lekker de zaak belachelijk proberen te maken. kijk daar hebben we wat aan.
Ik ben de laatste die jou belachelijk zal maken,zoals ik het nu zie maak je jezelf belachelijk door zo overtrokken overal op te reageren.
Het siert je dat je je betrokken voelt naar andere mensen,maar sla niet zo door in je reacties.
 
het gaat nu eigenlijk over van alles en nog wat. lollige dingen meningen bij elkaar in de schoenen schuiven die compleet de plank mis slaan. ect ect maar de eigenlijke vraag van goh hoe kan je nou schutter die je tegen komt een beetje proberen te sturen. zodat je niet een week oid later weer een zelfde soort stukje nieuws hoeft te lezen daar lijkt echter bijna gaan enkel antwoord echt meer over te gaan.
Huckleberry: hoezeer ik ook waardeer wat je geprobeerd hebt te doen (iemand netjes uitleggen dat zijn handelingen onveilig zijn): zoals hierboven al een aantal keren is gezegd:
sommige lieden zijn niet voor rede vatbaar. Je kunt 100 keer vertellen waarom je hun handelingen onveilig of stom zijn:
ze hebben proppen in hun oren en waar bij de meeste mensen het gezonde verstand zit, zit bij hen frietsaus.

Zoals een psycholoog in zo'n geval zou zeggen: Laat het los.
JIJ
hebt getracht er aan te doen wat je kunt.
Het kan niet zo zijn dat JIJ je schuldig voelt omdat jouw poging om de man tot rede te brengen niet gelukt is.
Dan zou je je bij elk verkeersongeluk ook doodongelukkig moeten voelen want wie weet: ben jij de veroorzaker ervan wel eens tegengekomen op de weg en heb je verzuimd hem aan te spreken op zijn onveilige gedrag.
Volgens mij ben je dan binnen een week rijp voor een gesloten inrichting.

Jij hebt nu je best gedaan en het is duidelijk dat je gelijk had: de man komt niet meer op die baan.
En wat iemand in z'n eigen achtertuintje doet... Je kunt hoog en laag springen, maar daar kun jij niets aan veranderen. Daar kun je lang over filosoferen, maar de enige die daarmee naar de verdommenis gaat ben je zelf.
Sorry, mooier kan ik het niet maken.

En ik zie dat Fleur me net voor was... Minder woorden, maar wel exact dezelfde strekking.
 
[IMG alt="RoelvE"]https://buksforum.be/xbuks/data/avatars/m/3/3949.jpg?1644003238[/IMG]

RoelvE

Vaste Schutter​

het gaat nu eigenlijk over van alles en nog wat. lollige dingen meningen bij elkaar in de schoenen schuiven die compleet de plank mis slaan. ect ect maar de eigenlijke vraag van goh hoe kan je nou schutter die je tegen komt een beetje proberen te sturen. zodat je niet een week oid later weer een zelfde soort stukje nieuws hoeft te lezen daar lijkt echter bijna gaan enkel antwoord echt meer over te gaan.
Huckleberry: hoezeer ik ook waardeer wat je geprobeerd hebt te doen (iemand netjes uitleggen dat zijn handelingen onveilig zijn): zoals hierboven al een aantal keren is gezegd:
sommige lieden zijn niet voor rede vatbaar. Je kunt 100 keer vertellen waarom je hun handelingen onveilig of stom zijn:
ze hebben proppen in hun oren en waar bij de meeste mensen het gezonde verstand zit, zit bij hen frietsaus.

Zoals een psycholoog in zo'n geval zou zeggen: Laat het los.

 
  • Leuk
Waarderingen: Ian
Baancommandant niks voor je huckleberry? Ik denk dat je daar wel op je plaats bent.
Buiten de SV heb je geen enkele invloed op wie dan ook en dat zal ook nooit gebeuren. Ja op je zoon misschien.
 
Ooh ja…ook belangrijk..Wat doe je met een idioot die te hard en gevaarlijk rijdt ?
Wat doe je met een idioot die met stenen gooit ?
Wat doe je met een idioot die met een mes raar loopt te doen ?
Wat doe je met een idioot die mensen pest ?
Wat doe je met een idioot die met een katapult schiet ?
Wat doemje met een idioot die spullen steelt ?
Wat doe je met een idioot die mensen slaat ?
Wat doe je met een idioot überhaupt …..?

Zo genoeg voer voor nog meer idioten pagina’s ?
 
moeilijk he om de boel even belachelijk te maken. en leuk he om de boel een beetje te stangen. totdat de gevolgen van zo een idioot jou letterlijk of indirect raken. tot die tijd is het allemaal zo simpel.
 
Weet iemand al iets meer van hoe het is afgelopen?
 
moeilijk he om de boel even belachelijk te maken. en leuk he om de boel een beetje te stangen. totdat de gevolgen van zo een idioot jou letterlijk of indirect raken. tot die tijd is het allemaal zo simpel.
Het is absoluut niet mijn stijl en bedoeling om “de boel belachelijk te maken”. Maar het is mijn manier om te zeggen dat er wel genoeg over gezegd is en het onderwerp wat mij betreft naar een psychologie forum kan verhuizen. Sorry als het bij jou vervelend overkomt.

daarbij komt dat, zonder de boel te willen bagatelliseren dat het hier gaat om iemand die was geschrokken van een verdwaalde pellet van 2 mannen die in een weiland aan hte schieten waren met een luchtbuks. Dat is dom van die mannen in het weiland maar om dan gelijk met een kop “ SCHIETPARTIJ IN ZIEKIZEE “ te komen is voor mij zwaar opgeblazen ( hie toepasselijk) en niet helemaal de diepe zielsroerselen waard die er hier aan gehecht worden door jou. ieder z’n kijk op de zaak en jij hebt het volste recht om je grote zorgen te maken maar ik heb ook het recht om dingen in een ander perspectief te zetten. Daar is dit forum ook een beetje voor..
 
Laatst bewerkt:
je heb waarschijnlijk helemaal gelijk hoor waarom zou je er ook op enige psychologische manier over na gaan denken? gewoon lekker je kop in het zand steken als er een of andere malloot met een .30 en een .25 hatsan blitz onverantwoord naast je op de baan bezig ziet en waarvan je hoogst waarschijnlijk vermoed dat hij binnenkort misschien wel eens de krant zal halen. en als hij de krant dan haalt ook nog een keer je kop in het zand steken is waarschijnlijk vele malen zinniger. en wat raar toch dat iemand een hatsan blitz salvo naast die naast hem inslaat z als een schietpartij aan vinden voelen, wat een aasteller moet dat wel niet zijn geweest zeg. lekker over laten aan de instanties die er voor zijn er niet meer over nadenken zeker niet zelf handelen en er ook niet met elkaar over nadenken hoe zoiets evt in de toekomst te voorkomen zou zijn. en overlaten aan de instanties die daar wel voor zijn want die komen vast en zeker met een veel betere en leukere oplossing.
 

Facebook Page

Terug
Bovenaan