• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

    Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

    Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

    Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

    Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

    [Disclaimer] Als je geen account (meer) hebt op dit forum, dan kunnen jouw berichten niet worden verwijderd, maar ook niet (meer) herleid worden naar jou persoonlijk.


Regels & Veiligheid Hoe kan ik de veiligheid verbeteren?

Gebruikers die deze discussie onlangs hebben bekeken (Totaal:0)

Kikkervis

Schutter 1
Beste medeforummers!


Even een situatie schetsen. Ik beschik over een vrij lange tuin(50m) met daarachter nog een weiland van een metertje of 200 lang. Zodoende dacht ik dus veilig bezig te zijn, een eventuele misser/uitbijter vliegt zo het niemandsland in.(mijn 16joule springer zal dat nooit halen)

In mijn tuin lopen de kippen los, die stuur ik altijd weg als ik een buks pak. Ook daar dus geen problemen mee. Vandaag schoot er echter in 1 keer een kat het schietveld over, ten tijde van een schot. (Volle sprint ervoor langs) Gelukkig ging alles goed, maar dit heeft mij wel aan het denken gezet. Ik ben een dierenvriend en zou nooit willen dat er iets gebeurd, ook al zou het niet opzettelijk zijn.

Vandaar: Hoe kun je dit soort dingen voorkomen? Hebben jullie tips?

Ter info: Het zijn trouwens katten van de buren, er lopen vrij veel door onze tuin..Dus de kans dat er weer eentje voorbij schiet is realistisch.
 
Ik denk dat je een vierkantemeter wel kan raken en dus als achterstop kan gebruiken. Ytongblokken stapelen, lekker goedkoop Zijn ze stuk, koop je r n paar bij voor n eurootje..
6 blokjes is ongeveer n vierkantemeter
 
..dat is een beetje vergelijkbaar met wild/vogel en huisdier ongelukken in het verkeer.
Je wenst niet dat het gebeurt maar het kan.
Voorzichtig zijn helpt helaas niet altijd.

Indien mogelijk, zoals juist gezegd een grote backstop en daar niet overheen schieten.
 
Backstop en pelletvanger ook wat hoger zetten, dan schiet je er altijd overheen mochten ze door je schotveld rennen.
 
Tja, ik ben er mee eens dat de kans dat er echt wat gebeurd klein is, maar ik houd wel van risicobeperking. (;

Heb hier wel wat goede tips mogen ontvangen. Ik zal eens iets maken dat ik op hoogte kan schieten. Bedankt voor het meedenken!
 
Tja, ik ben er mee eens dat de kans dat er echt wat gebeurd klein is, maar ik houd wel van risicobeperking. (;

Heb hier wel wat goede tips mogen ontvangen. Ik zal eens iets maken dat ik op hoogte kan schieten. Bedankt voor het meedenken!
Hoe hoger je schiet hoe verder je komt zonder backstop! :giggle:4
 
Er bestaan ultrasone piep apparaten die bedoeld zijn om katten en andere dieren te weren. Ik weet niet of ze goed werken.

Of misschien schrikdraad.

Of een sproeier of zo...
 
Lijkt mij een imaginair probleem. De kans dat je een toevallig passerende kat raakt, laat staan fataal raakt, is nihil.
Eens!! Sproeiers, schrikdraad , ultrasoon geluiden, voor die ene keer in de driehonderd jaar dat er net een kat voor je schot voorbij rent....Scherm dan ook de laatste 15 meter boven je kogelvanger af met een plaat Lexan om laag overvliegende traumahelicopters te beschermen tegen afketsende pellets in de rotorbladen..... :nerd:
 

Facebook Page

Terug
Bovenaan