• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

    Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

    Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

    Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

    Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

    [Disclaimer] Als je geen account (meer) hebt op dit forum, dan kunnen jouw berichten niet worden verwijderd, maar ook niet (meer) herleid worden naar jou persoonlijk.


Regels & Veiligheid Hoe legaal is legaal?

Gebruikers die deze discussie onlangs hebben bekeken (Totaal:0)

BigY

Chillout modus
Nu las ik van de week een artikel in de krant van een inval in een huis (welke getipt was) waarbij een kruisboog en een luchtgeweer in beslag is genomen incl. wat balletjespistolen. Met de nadrukkelijke 'tip' van de politie dat we dit niet moeten willen. Nu weet ik niet of de airsoft replica's legaal waren, maar de kruisboog en luchtbuks lijken me toch echt legaal.

Nu ben ik zelf een fervent airsoftspeler, lid van de NABV, en heb dus aardig wat liggen. Maar ook een kruisboog en sinds kort ook een luchtbuks. En ondanks dat ik me netjes aan de wetgeving houd ben ik toch bang dat als ze een keer binnen komen dat ze de hele meute meenemen en dat ik in de krant ook wordt weggezet als een wapenmaniak.

Dus hoe legaal is het eigenlijk allemaal? Ik durf niet eens in mijn achtertuin met de luchtbuks te schieten omdat ik bang ben dat de buren gaan bellen en ik alle moeite moet doen om de niet wetende agenten ervan te overtuigen dat de M16, M4, MP5, Glocks, Colts, luchtbuks en kruisboog volledig legaal zijn. Want zeg nou eerlijk, als men dit arsenaal thuis aantreft snap ik dat men zich achter de oren krabben :)
 
Zoals veelal is er meestal wat meer aan de hand als ze jouw spullen mee nemen!
Mja tis nu eenmaal zo dat in ons kippelandje de politie een machtsmonopolie heeft, ze kunnen ook zo maar jouw auto of jouw vrouw in beslag nemen als ze daarvoor een voor hen geldige reden hebben.:rofl:4
Of die reden geldig is dat zal later blijken! :giggle:4 :giggle:4
 
ze kunnen ook zo maar jouw vrouw in beslag nemen als ze daarvoor een voor hen geldige reden hebben.:rofl:4
Of die reden geldig is dat zal later blijken! :giggle:4 :giggle:4

Hmm, misschien moet ik zelf dat belletje maar even plegen haha.

Maar wat nou als ik in mijn achtertuin lekker aan het luchtbuksen ben en de buurman belt de politie en zegt dat ik met een Luchtbuks aan het schieten ben. Dan is er geen extra reden nodig om in actie te komen (je gaf aan dat er meestal wel iets meer aan de hand zou moeten zijn). En dan zien ze de hele verzameling. Ik geloof niet dat ze dan met lege handen weer mijn huis verlaten namelijk.
 
  • Haha
Waarderingen: Joek
Naar mijn ervaring is een babbeltje met de buren en eventueel een babbeltje met de wijk agent een zeer effectieve remedie tegen problemen. Juist omdat zowel de buren als de wijkagent al op voorhand bekend zijn met eea. Wellicht de buren een keer uitnodigen mochten ze daar oren naar hebben. Ook is het wel afhankelijk van hoeveel buren je hebt en hoe je een en ander optuigt qua veiligheid.
 
  • Leuk
Waarderingen: BigY
Het is geheel legaal, echter moet je in NL achteraf je recht halen. Beter is een goede verstandhouding met je buren, en licht evt de wijkagent in of wat je zegt bel hem. leg uit dat je luchtbuks sporter bent en af en toe in eigen tuin je luchtbuks af wilt stellen.

In Nederland mag alles! Zolang je buren maar niet gaan klagen, want aan wetgeving heb je weinig in NL op korte termijn.

Net als onze "grondwet" waar Nederlandse rechters niet meer aan mogen toetsen (Dankzij Donner CDA). We hebben dus geen grondwet meer! Alleen internationale verdragen waar we onze rechten mee kunnen opeisen (zoals int. rechten van de mens, echter wordt je niet gezien als mens, maar als "natuurlijk persoon" en dat is geen mens. Jij als mens bent vermist op zee, daarom hebben ze ook een "natuurlijk persoon" (zie je naam in Hoofdletters) van je gemaakt die jou financieel kan vertegenwoordigen, maar dat ben jij niet als mens. Zodra je ouders jouw inschrijven bij de gemeente wordt je als vermist op zee opgegeven met toestemming van je ouders (die dat natuurlijk niet weten). Ok' dat was even een zijstraat, doe ermee wat je wilt ;).

Nederland is een politiestaat, politie bepaald en jij mag met rechtszaken tegen de staat die je zelf moet bekostigen je recht zien te halen. Vaak kan je beter je verlies pakken, ben je goedkoper uit met minder stress.

Dus zorg ervoor dat je vriendjes bent met de buren en zorg dat je niemand tot last bent.
 
Hoi BigY ik heb van de week om dat ik een achtertuin schutter ben een discussie gehad met mijn over buurman die woont op 1 hoog en dat ging niet om overlast van geluid maar die vond dat het volgens hem het niet kan om met een luchtbuks te schieten, hij noemde het een geweer omdat hij mij meestal met een pistool ziet schieten maar met een geweer zoals hij dat noemt mag dat volgens hem niet, dus ik heb het wat laten rusten want ik schiet zo,n 2 jaar in de tuin en helemaal geen last gehad op 1 opmerking na maar dan zit er iemand in de tuin als een stille muis zijn boekje te lezen of zo en JA dan hoor je ook je buurvrouw een Scheet laten ik bedoel maar dan hoor je alles, en mijn beide naaste buren en boven mij heb ik totaal geen last mee dus je heb altijd wel iemand die zich stoort aan andere en het is ook net wat voor dag degene heb en ik denk met de Corona dat de mensen snel ge-irriteert zijn dus ik heb een paar dagen een andere bezigheid gedaan omdat ik ook zo jou gedachten had als iemand kwaad wil kan hij de Politie bellen en dan heb je toch narigheid wat je niet wil.
 

Facebook Page

Terug
Bovenaan