• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Techniek Houtwerk. voor een Crosman Pumpmaster 760

Stizzo

Vaste Schutter 4
Pro member
Vorig Jaar kreeg een vriend van mij zijn eerste kind,
dus zijn Crosman Pumpmaster 760 buksje moest van zijn betere helft het huis uit.
Ik kreeg hem gedoneerd met een "misschien kun je er wel wat leuks van maken" /
... leg maar bij de rest van je buksen. en daar lag hij sindsdien ook.

Nou bestaan er Pumpmasters met een kast en bolt uit metaal, en hout wat er nog "ok" uitziet,
maar de versie die ik kreeg van hem is de kunsstof variant met het lelijkste hout wat Crosman kon opsprokkelen.
Het hout (kolfje en voorhout_) wat op deze toch nogal plastic buks zat is vreselijk/
De groeven bijv. die voor grip in het voorhout zijn gemaakt zitten bijv. links 1.5 cm hoger dan rechts, het ziet er niet uit), de stock zit speling op en sluit nergens echt lekker aan....
maar dat valt gelukkig niet op bij de rest van de lelijkheid....
van de lak tot het houtsoort tot de afwerking..allemaal prut.

Ik wilde eigenlijk dit weekend verder met een ander Crosman projectje, maar heb nog niet alle spulletjes binnen dus dat is even opgeschoven,..
Kijkend naar de stukjes hout die ik nog heb liggen en de vreselijke furniture van de Pumpmaster heb ik maar gewoon besloten: dit kan beter/anders.

Dit ding schoudert trouwens ook voor geen meter, het is een korte rare kolf (voor kids denk ik) die op mijn schouder nooit lekker uitkomt,
en ik heb een vrijbrief om deze buks naar eigen inzicht te veranderen, dus waarom ook niet.
Heb om te beginnen de loop 14cm ingekort en een recrown gegeven, maar ben vergeten om er foto's van te maken.
Daarna de pomparm losgehaald om te bekijken wat er nodig is om wat speling eruit te halen en de boel steviger te maken.
met een paar shims en een klein rubbertje stoppertje tegen het "klappen"
bij het dichtslaan/pompen is het inmiddels al veel beter.

Ik heb besloten er een soort van "sawed-off shotgun" look aan te geven,
met een greepvorm die het midden zoekt tussen broomhandle en targetgrip.

Dus, toen maar een stukje hout uitgezocht en aan het raspen en schuren gegaan.
Begonnen met de greep, met het idee dat als deze leuk uitpakte het voorhout daarna een eitje zou zijn.

a11.jpg

Laatst bewerkt:

Ongelezen Berichten