• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Reviews HW 90 - Een Grande Dame

Najsnarf

Schutter 2
Pro member
20180803_135455.jpg

Hoi,

Recent via dit dit forum bij Sprakel in Enschede een 2e hands HW90 aangeschaf tegen een gunstige prijs.
Wat een heerlijk wapen is dit zeg en het ziet er uit als nieuw. De vorige eigenaar had er goed voor gezorgd.

Even mijn persoonlijke gebruikerservaring kort samen gevat:
- Het is een klassieke luchtbuks qua uitstraling, maar wel met het alom geprezen Theoben gasram systeem.
- Wapen is lang en vrij zwaar (4kg) en daarom niet echt geschikt voor jongere schutters.
- Bij de aanschaf was een Nikon 3-9* kijker inclusief en die voldoet perfect.
- Heb er zelf voor gekozen een HW demper op te plaatsen aangezien ik ermee in de tuin schiet.
Zonder demper is het als een vrij stil wapen, met demper hoor je eigenlijk alleen nog maar de pellet inslag.

Theoben gasram en schiet gedrag.
Ik ga niet de hele techniek beschrijven maar de gasram technologie zorgt ervoor dat het schieten met deze buks wel heel erg soepeltjes verloopt.
Spannen en vuren gaat allemaal heel eenvoudig en kost weinig tot geen inspanning.
Geen mechanische geluiden zoals bij een veer bij vuren en terugslag is echt minimaal voor een wapen van toch makkelijk rond de 21-22Joule produceert.

Ik had na een serie schoten een klein probleem en dan blijkt maar weer hoe fijn het is als je een wapen via een erkende handelaar hebt gekocht.
Service was echt TOP en uiteraard allemaal afgehandeld binnen garantie.
Ik heb de mondingssnelheid op 260mtr/sec laten afregelen (dan kan met gasram) ipv de fabriekinstelling van 320mtr/psec.
Mijn ervaring is dat ietsje minder power in veel gevallen leidt tot meer accuratesse en dat is mijn 'ding' binnen deze hobby.

Ik voeg nog een paar foto's toe me impressies van het wapen en wat kaarten die ik vandaag heb geschoten (32mtr)
De paar flyers zijn echt allemaal mijn trekker fouten want ik kreeg het echt bloedheet op een gegeven moment.
Resultaten als deze heb ik ook op de shoots in Winterswijk (ook van harte aanbevolen!!) al geschoten op 50mtr.

HW 90 - ik vind het een Grande Dame onder de knikloop buksen en absoluut een blijvertje!

Groeten, Frans

20180803_133952.jpg
20180803_134000.jpg

20180803_134033.jpg

20180803_135315.jpg 20180803_135206.jpg 20180803_135227.jpg

20180803_134009.jpg

Ongelezen Berichten