• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

[Disclaimer] Als je geen account (meer) hebt op dit forum, dan kunnen jouw berichten niet worden verwijderd, maar ook niet (meer) herleid worden naar jou persoonlijk.

Bullpup/dog Iemand Een Cricket Clone?

NoReply

Algemeen
Administratie
Forum Sponsor
gheghe Big Nikko Diamond erop.. Heb ik ook gedaan op mn cricket, kreeg er heel veel commentaar over. Kan ook eigenlijk niet eh. :)

Geen kloonprijs, wss geen verkoop :) :whistle: Helemaal met zo'n slecht afgewerkte kolf (zie detail buttplate). Staan er ook ergens spec's?

JW

NoReply

Algemeen
Administratie
Forum Sponsor
http://www.fieldtarget.cz/clanky/vetrovky/taipan.html

Dank aan @I.vanders voor de tip ;)
Vertaald door Chrome:

Taipan II is representatief windjacks van het oosten, met name uit de Oekraïne.
Ik geef toe dat ik niet te begrijpen waarom het oosten van ons is zo populair stijl bullpup wapens, dus het sluiten verschoven in voorraad.Blijkbaar is de lokale compactheid geweer shooter belangrijke eigenschappen en zijn bereid op te offeren voor het een andere even belangrijke parameters.Toen ik sprak met mensen geïnformeerde oostelijke verhoudingen, en Rusland is inderdaad de macht officieel beperkt tot 10J, maar niemand is er (nog) niet is opgelost elke shooter en geweer proberen om maximale prestaties te krijgen, wat het kan.Blijkbaar heeft ook een relatie met de lokale favoriet tijdverdrijf waarbij de schietpartij na alles wat beweegt en miss.

Taipan-027.jpg

Officiële site van de Oekraïense bedrijven Tamaun (Tailor Made Units), gevestigd in Kiev zijn zeer schaarse informatie.Het wordt er gezegd over Taipan slechts enkele basisgegevens en dat de onderneming is actief in de productie en verkoop, evenals schokdempers en andere accessoires.

2012-10-052.jpg

Taipan II is víceranová windjack kaliber 4.5 mm bullpup concept, geproduceerd kleine series CNC.Metalen onderdelen zijn zeer zuiver en nauwkeurig verwerkt.Bullpup concept kunnen kortere totale looplengte terwijl de grootst mogelijke lengte van het vat.De houder wordt door Czub, hetzelfde als in onze vertrouwde anoraks CZ200, met een lengte van 475 mm en is aan het einde van de cilinder čokovaná (ingesnoerd door een paar honderdsten van een millimeter), wat resulteert in toegenomen nauwkeurigheid schieten.De uitgang is instelbaar tot ergens voor de 60 joule met de zwaarste munitie.De juiste dosering van perslucht garandeert interne drukregelaar.

Taipan-006.jpg

2012-10-022.jpg

De totale lengte van het wapen is 71 cm.Ongeveer dezelfde lengte als het vat een aanzienlijke drukpatroon, die is gevuld met een maximale druk van 250 bar.In de voorzijde van het gat QuickFill vinden dat tijdens de opnamen verborgen onder klapdeksel.Het vullen van pin heeft een grootte van 8 mm en is hetzelfde als het voorbeeld HW100 of Edgun Matador.Deze pin wordt gebruikt voor zijn eenvoud en betrouwbaarheid geworden de laatste tijd een standaard geworden, hoewel sommige eenwording wijze van uitvoering voor elk merk is nog steeds science fiction.

Taipan-007.jpg

Het geweer is optioneel enkelschots of víceranová.Alles hangt alleen af van de vraag of we gebruiken tijdens het schieten lade of eenvoudige element dat het frame via schuifpoort klep vangt.

Taipan-009.jpg

Taipan-010.jpg

Taipan-029.jpg

Vrij ingewikkeld reservoir tijdens de proef vertoonde enige problemen.Tray is een soort van "wekker", waarin een veer in je hebt om te rekken.Allereerst wil ik de aandacht vestigen op het probleem van de pellet inbrengen in de container wanneer pellets weigerde de beschermende rubberen ring te overwinnen en had met grote kracht te worden geduwd.Kracht was echter nodig om vingertop maken geduwd in het gat en verhuisde pellet door elastische band.Toen ik geholpen spiesjes, dus het was makkelijk toen ik geholpen nagel, om zo te diabolce bleef streak.Na het vullen met pellets vrij bewegen en wanneer schud het zo mooi scrapers ...

Taipan-002.jpg

Taipan-012.jpg

Het reservoir is 13-Ran.De veertiende hole is blind, en na de laatste klap van hem voeden doorn stops en dus is de schutter gewaarschuwd dat de tank leeg is.

Taipan-013.jpg

Plaats voor enkelvoudige toediening trof me als een zeer geschikte oplossing.Booten slagwerk en het invoegen van een pellet in het vat wordt gecontroleerd door zijdelingse spanning hendel.Het is vermeldenswaard dat de hendel heel eenvoudig en naadloos ruilde de linkerkant, dat is zeker goed nieuws rechtshandigen kan de moeite waard zijn.

Taipan-011.jpg

In het achterste gedeelte steekt dimensionale schroef voor het aanpassen van de veerkracht drums.

Taipan-014.jpg

Een ander bijzonder goed nieuws voor jagers is dat het pistool bevat een bescherming tegen het schot, die is gelegen in de voorkant van de trekker in de trekkerbeugel.De hendel in de vergrendelde positie enigszins merkwaardig, toen naar voren.In de ontgrendelde positie, kan de hendel mengen in de ruimte wacht een beetje.Maar het zou nogal shooter bezighouden met echt grote vingers, of bij het fotograferen van handschoenen.

Taipan-008.jpg

De voorraad is duidelijk de zwakste deel van het systeem.Vorm en houding is nog steeds redelijk, maar de behandeling is mild amateur.Boven verzonken bochten rond het handvat zijn krom, wanneer u uw vinger naar hen, voel je allerlei depressie en finish is bij de hand garage productie.Algehele kwaliteit voorraad komt ver niet overeen met een overigens zeer goede bouwkwaliteit metalen onderdelen.Op het eerste gezicht zou u willen zaspekulovat de houten voorraad wordt geproduceerd aannemer in een andere winkel.

TaipanII-002.jpg

Taipan-019.jpg

U bullpup meestal ontmoeten met zeer vydařeným releases.U Taipana is niet waar.Hoewel in het begin iets geschrobd en tweede weerstand was bijna onmerkbaar, maar na het blootleggen van laterale plaat is te zien dat de trigger is aanzienlijk verfijnd, zeer netjes verwerkt en instelbaar door allen uiterste bodem.Dat heeft een of andere manier om fijne mechanica en het ontwerp van de trigger-mechanisme te kijken.

TaipanII-001.jpg

Taipan-023.jpg

De test pistool was uitgerust met high-performance optiek Nikko Stirling 10-50x60 is gericht Mildot syllabus, die haar eigenschappen bijzonder geschikt voor FT schieten.Het wapen is bevestigd door het installeren van de uitstekende Weaver rail.

Taipan-022.jpg

De eigenlijke bakken werd uitgevoerd bij een temperatuur van sneeuw en ongeveer 0 ° CGezien de noodzaak een beroep te doen op het gezicht van het koude metaal van de schietpartij na twintig wonden begon ongemakkelijk wordt, hoewel ik deed breken, en na vijftig wonden die ik heb echt genoeg gehad.Helaas, tijdens het fotograferen een probleem met consistentie, die waarschijnlijk te wijten aan het feit dat het wapen ingetrokken prestatie-16J, het minimum, dit geweer toen hij klopt op de spits schijnbaar onverenigbare klep.Het geweer is gewoon gedaan door een hogere macht.Het kan ook een lage omgevingstemperatuur, sinds de dag dat we de consistentie en verminderde kracht had problemen over ieder van ons die in Brezany waren.Anders heb ik geen opmerkingen over de nauwkeurigheid.Vijf schoten op 30 meter ziet u op de foto targets.Helaas, de koers begon te dalen en interventies begon naar beneden te bewegen.

Taipan.jpg

Als ik schrijf een conclusie of een definitieve uitspraak, dus ik ben vertrokken met gemengde gevoelens.Afgezien van niet zo comfortabel bullpup design en zeer gelukkig geregeld lade, dus wat betreft de metalen delen is een goed gemaakte wapen van hoogwaardige materialen.Toch is het algemene niveau van de verwerking Taipana doodt kont, op deze Ik zal duidelijk moeten nemen als het wil om te concurreren in een soortgelijke stijl geweren zoals Cricket of Kalibrgun Edgun Matador.

NoReply

Algemeen
Administratie
Forum Sponsor
Op de kolf en andere visuele aspecten na, (jammer dat ze er niet wat nieuws gemaakt van hebben, en weer die spanhendel langs je kop?!), best een goed in elkaar stekende buks. Magazijnen zijn ook mooi, trekkergroep ziet er ook goed uit.

G

Gast

Gast
Lijkt me vrij gevoelig (voor stof en andere ellende) die trekkergroep, zeker met al die veertjes. Ziet er verder wel goed doordacht uit, in ieder geval instelbaar op twee punten. Alleen die kolf... hadden ze daar nou niet even iets moois van kunnen maken. Beetje wat meer gejat van de Bobcat bijvoorbeeld.

Gast

Toegewijd Lid
Fieldtarget.cz is een heel fijn forum waar ze ongezouten hun mening geven.
En vaak primeurs hebben over materiaal wat uit die kanten op de markt komt.
Alleen maakt google translate er soms vreemde vertalingen van van tsjechisch naar engels naar nederlands wil soms wel ergens totaal anders uitkomen...

En geef toe ze hebben het aller coolste inro filmpje van allemaal..
Zet het surround systeem maar even aan...

Laatst bewerkt:

NoReply

Algemeen
Administratie
Forum Sponsor
Hier ook maar doen, een verplicht filmpje van 2 minuten van mij, Suus en de honden :) Whahaha Niet weg te klikken uiteraard. :Bigsmile:

Gast

Toegewijd Lid
En nog enkele andere foto's...

Voordeel bij deze is dat de span hendel omgekeerd kan worden, dus langs links of rechts gezet worden.
Vinden linkse schutters vast een stuk aangenamer.

DSC_0066.JPG

DSC_0065.JPG

DSC_0037.JPG

J

joyboy

Gast
Review "Taipan II versus P12" ... prijs daargelaten ... ;)
In het "kapitalistische" Russia kennen ze het ondertussen wel ... :)2 ... maar ziet er m.i. toch een stoere BP uit ... :rolleyes:4 ... om in het oog te houden alleszins, maar hopen dat het wat sneller verloopt dan die Vulcan, die maar achterwege blijft ... :Sad2:

kwast

Schutter
En heeft er iemand een vergelijking van deze wapens met (of feedback over) de hatsan FLASHPUP, en de diana SKYHAWK? (skyhawk schijnt een artemis p15 bullpup te zijn met wat upgrades en betere loop, zegt men... kan dat kloppen?) Hoe zit het met de betrouwbaarheid en accuratesse van die merken? En maken sommige begrenzers een hoge piep net na het schot? Of is dat alleen bij semi automaten? Sorry dat ik zoveel vragen tegelijk heb....

Julez

Forum Elite 2
Forum Sponsor
OB Collectief
En heeft er iemand een vergelijking van deze wapens met (of feedback over) de hatsan FLASHPUP, en de diana SKYHAWK? (skyhawk schijnt een artemis p15 bullpup te zijn met wat upgrades en betere loop, zegt men... kan dat kloppen?) Hoe zit het met de betrouwbaarheid en accuratesse van die merken? En maken sommige begrenzers een hoge piep net na het schot? Of is dat alleen bij semi automaten? Sorry dat ik zoveel vragen tegelijk heb....

Ongelezen Berichten

Facebook Page

Bovenaan