• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

    Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

    Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

    Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

    Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

    [Disclaimer] Als je geen account (meer) hebt op dit forum, dan kunnen jouw berichten niet worden verwijderd, maar ook niet (meer) herleid worden naar jou persoonlijk.


Wetgeving Illegaal?

Gebruikers die deze discussie onlangs hebben bekeken (Totaal:0)

Inderdaad zoals jij het ziet. Een artikel uit de grondwet van 2009 wordt bevestigd door een uitspraak uit... 1963? Bijzonder. Hier waar de zaak over gaat: "IN DE ZAAK 26-62 :

BETREFFENDE EEN VERZOEK WAARMEDE DE TARIEFCOMMISSIE - IN HOOGSTE INSTANTIE OORDELEND ADMINISTRATIEF RECHTERLIJK COLLEGE VOOR BELASTINGZAKEN - ZICH OP GROND VAN ARTIKEL 177 , LID 1, SUB A, EN LID 3 VAN HET VERDRAG TOT OPRICHTING VAN DE EUROPESE ECONOMISCHE GEMEENSCHAP TOT HET HOF VAN JUSTITIE HEEFT GEWEND, TENEINDE IN HET VOOR HAAR AANHANGIGE GEDING :"

Ik denk dat het nu wel duidelijk is.

Vooral ter vermaak, hier de link naar de uitspraak: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/?uri=CELEX:61962CJ0026
Daar staat dus inderdaad in dat richtlijnen van de EG gewoon in Nederland gelden als wetgeving.

En als je dan de richtlijn bekijkt die ik noemde, dan staat daar in:

Richtlijn 2009/48/EG
HOOFDSTUK I
ALGEMENE BEPALINGEN
Artikel 1
Onderwerp
Deze richtlijn omvat voorschriften voor de veiligheid van speel-
goed, en het vrije verkeer daarvan in de Gemeenschap.
Artikel 2
Toepassingsgebied
1. Deze richtlijn is van toepassing op producten die, al dan
niet uitsluitend, ontworpen of bestemd zijn om door kinderen
jonger dan 14 jaar bij het spelen te worden gebruikt (hierna
„speelgoed” genoemd).


En daar komt dus die grens van 14 jaar vandaan. En juridisch is dat dan samen te vatten als:

art. 94 Grondwet icm art. 4 lid 3 Verdrag betreffende de Europese Unie jo Hoofdstuk I art. 2 lid 1 Richtlijn 2009/48/EG

Waarmee ik dus het wetsartikel heb gegeven mbt de 14 jaar waar je om vroeg.
 
Daar staat dus inderdaad in dat richtlijnen van de EG gewoon in Nederland gelden als wetgeving.

En als je dan de richtlijn bekijkt die ik noemde, dan staat daar in:

Richtlijn 2009/48/EG
HOOFDSTUK I
ALGEMENE BEPALINGEN
Artikel 1
Onderwerp
Deze richtlijn omvat voorschriften voor de veiligheid van speel-
goed, en het vrije verkeer daarvan in de Gemeenschap.
Artikel 2
Toepassingsgebied
1. Deze richtlijn is van toepassing op producten die, al dan
niet uitsluitend, ontworpen of bestemd zijn om door kinderen
jonger dan 14 jaar bij het spelen te worden gebruikt (hierna
„speelgoed” genoemd).


En daar komt dus die grens van 14 jaar vandaan. En juridisch is dat dan samen te vatten als:

art. 94 Grondwet icm art. 4 lid 3 Verdrag betreffende de Europese Unie jo Hoofdstuk I art. 2 lid 1 Richtlijn 2009/48/EG

Waarmee ik dus het wetsartikel heb gegeven mbt de 14 jaar waar je om vroeg.

Man ik pis in mijn broek van het lachen... Een richtlijn uit 2009 die in 1963 bekrachtigd wordt (tijdreizen) is gelijk aan wetgeving. Ik ga even aan het zuurstof. Een richtlijn is geen verdrag. Een richtlijn is geen wet. Maar goed, gelukkig dat we juristen hebben in dit land:)
 
@habrima de wetgeving werkt echt zoals ik hem hier aan haal. Deze hele discussie voelt voor mij een beetje alsof wij aan het pokeren zijn en dat ik dan een Royal Flush heb en mijn kaarten laat zien, maar dat jij dan zegt dat je gewonnen hebt omdat je Blackjack hebt.
 
Dat is gewoon complete onzin en bangmakerij. Met carnaval kan je gewoon een speelgoed pistooltje in je broekriem douwen. Laat mij het wetsartikel zien waarin dit onderscheid wordt gemaakt.
tja, als de politie aan bangmakerij doet dan is dat zo, misschien kennen ze de wetsartikelen niet, ik weet het niet, ik weet alleen dat hij enkele uren vastgehouden werd voor het verkopen van kinderpistooltjes in de kinderverpakking, het zag er niet bedreigend uit zoals het in de verpakking zat, maar het werd wel allemaal ingenomen. van mij is deze info niet als bangmakerij bedoeld maar als info, omdat het op dit forum relevant kan zijn om een inschatting te maken van hoe en wat de politie kan doen.
 
Hoe is de verjaardag verlopen? Al duidelijkheid over wat wel en niet mag?

Of zijn het allemaal kapstok artikelen,.
 
Volgens mij is het simpel; die leeftijd (14, kind) heeft betrekking op de kracht (0.000000000000000000003 joule). Volgens de wapenwet mag je niet met op vuurwapen gelijkende pistolen in de openbare ruimte rondlopen. Ongeacht je leeftijd. Als 12 jarige wordt je dan opgepakt en ook als semi bejaarde:):)
 
Zullen we een topicje starten waar habrima niet kan betweten en bombastique niet onzeker over hoeft te zijn?
Topic: kunstijs schaatsen voor stellen boven de 75 jaar. Ofzo?:wasntme:4:wasntme:4
Laten we dan we dan wel het bordje "Wak"even een paar uurtjes verwijderen............ ;)
 

Facebook Page

Terug
Bovenaan