• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Fun,Sloop,Bel&Sil In the old day's around Chérimont

Leden die dit recent bekeken hebben. (Totaal:0)

jackske

KAKOFONIX
Team BC100
Elite member
Ooit gingen we op “fun shoot” in Chérimont.
Niet ver daarvandaan lag een kleine dorpje genaamd “Ghost town”
Ghost town was een gehucht van Chérimont en lag onder de bevoegdheid van de Sheriff van Chérimont
Hieronder het verhaal over die onvergetelijke “fun shoot” en ondermeer ook over de “Chérimont Sheriff”

Het begon eigenlijk al van bij de aanvang van de dag, helemaal in het begin.
Het was een druilerige regen dag en het zag er niet zo best uit, en ook de locatie was veranderd.
Het was NIET aan het open grasplein en ook NIET op ons vertrouwd 4 x 4 terrein.

Neen, de locatie was deze keer angstaanjagender, namelijk in “Ghost Town”aan de oevers……………van het “meer van Chérimont”

20150725_183700.jpg

Wat we daar aantroffen had niemand verwacht en velen van ons waren voor deze levensomstandigheden zelfs nog niet ver genoeg geëvolueerd.
Om hier te blijven had je vliezen tussen vingers en tenen nodig, en eventueel ook een paar kieuwen.
Zij die deze attributen niet hadden, konden niet anders dan huiswaarts keren, wat sommigen dan ook noodgedwongen deden. (ergens hadden ze wel gelijk)
Gelukkig hadden wij duikflessen meegebracht, dus aan lucht geen gebrek, die kieuwen hadden we dan ook niet echt nodig.

Maar dit terzijde gelaten kreeg ik al een vreemde indruk bij mijn aankomst.
Ik zag er zelfs verschillende ongelooflijke mutaties gebeuren vlak voor mijn ogen.
Eerst zag ik er een lange slungel rond dwalen met een bosnimf naast hem
Ik zag die écht ter plaatse transformeren in een woeste krijger die gewapend met boog en pijlen rondliep.

De bosnimf, die steeds pen en papier vast had, volgde hem overal op zijn stappen en week geen moment van zijn zijde.
Even later veranderde ook zij in een “woeste woestelinge” die haar pijlen perfect op het doel afvuurde.

“Ghost Town” was echt een rare plaats
Ze spraken ook een totaal onherkenbare taal, het leek zo een beetje op het West-Vloams.
De bosnimf had mij ook een tijd in de gaten gehouden wat ik toch een beetje verdacht vond.

Plots gaf zij mij een papiertje met een tekening op
Let zeker op de sprekende gelijkenis met mijn robuust uiterlijk.

BILD5036.JPG

Op dat moment zag ik hen beide weer muteren in een stel bijzonder charmante, aardige en warme mensen.
Het bleek Polle en zijn vrouwtje Myriam te zijn.
Zij hadden een hele boel pijlen en bogen en daarvoor bestemde doelen meegebracht en iedereen mocht eens oefenen met zo een ding
Polle bleek zelfs instructeur boogschieten te zijn

Hun tentje stond net naast het kabbelende beekje dat in het “meer van Chérimont” uitmondde.

20150725_103133.jpg

Ze hadden er reeds een metalen dam geplaatst om het water tegen te houden, maar dat hielp toch niet echt.

Van hen vernam ik echter het verhaal van de verschrikkelijke “Chérimont Sheriff” die in het stadje “Ghost Town” aan de oevers van het “meer van Chérimont” er dood en verderf zaaide.
Gelukkig hadden wij het ” Airman Team”, zij waren met drie, één grote en twee kleine Airmannen (Kurt en kinderen)
Samen vormde ze het “A-Team”
Met hun hulp konden we die “sheriff” wel aanpakken.

Aan de oevers van het meer sloegen we dus onze tenten op
20150725_103145.jpg

En terwijl een knisperend kampvuur, onze botten langzaam opwarmde, smeden we plannen om die boze Sheriff uit het arme dorpje te verjagen.
20150725_191449.jpg 20150725_191501.jpg

Enkelen waren op jacht gegaan en hadden een mooie buit binnen, die ze maar al te graag met ons wilden delen.

20150725_193836 - kopie.jpg
20150725_193922.jpg

Om de nacht veilig door te brengen hadden we een geschikte kandidaat gevonden in den Dieter.
Een reus van een kerel, die ons beloofde om s’ nachts de wacht op te trekken.
In het licht van de maan zie je hem hier nog zitten, als de “Chérimont Sheriff zich nu zou vertonen zou het zijn beste dag niet geweest zijn.

20150725_215223.jpg

De mini Airmannen zorgden vol overgave voor het kampvuur.
Dit onder het toezicht en deskundige leiding van een ervaren vuurwaker

20150725_215250.jpg

Dankzij onze vuren en wachters hadden we een rustige nacht, en konden we de volgende dag oefenen om de “Chérimont Sheriff” te confronteren met een hecht Team.

Doch, geheel onverwacht klonk 's morgens plots een “ijzingwekkende kreet”.
De bosnimf (Myriam dus) had de Sheriff gevonden, hij had zich de ganse tijd verscholen in de ton waarmee ze de kabbelende beek hadden tegen gehouden.

Daar stonden we dus, plots “oog in oog”, met de verschrikkelijke en legendarische “Chérimont Sheriff”

20150726_113017.jpg

Het “A-Team” had ons echter prima voorbereid, en toen de Sheriff naar zijn wapen greep barstte de hel los.
Lood, in alle soorten, maten, vormen en gewichten vloog zijn richting uit.

Toen de rook was weg getrokken was de Sheriff weg
Eerst dachten we dat hij zich in de ton had laten vallen om te schuilen.
En warempel daar lag hij ook, maar deels dan.

Ook lag hij achter de ton……….en voor de ton………. en onder de ton………. en in de beek..en in het meer.
De beelden zijn te verschrikkelijk om te tonen :wait:4

Dit was dus het verhaal van de strijd rond Chérimont” in het buurt dorpje “Ghost Town”
Hoe het A-Team met een groepje dapper strijders de burgers bevrijden van de Duivelse “Chérimont Sheriff”
Daarom gaven ze dus een prachtig open lucht feest voor ons dat ons nog lang zal heugen.

20150725_193853.jpg 20150725_191438.jpg

Ps: Het is goed mogelijk dat dit verhaal "niet echt helemaal" verteld is zoals het echt gebeurde hé
Maar het voelde wel zo aan :rofl:4

Laatst bewerkt:

Ongelezen Berichten