• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

    Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

    Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

    Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

    Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

    [Disclaimer] Als je geen account (meer) hebt op dit forum, dan kunnen jouw berichten niet worden verwijderd, maar ook niet (meer) herleid worden naar jou persoonlijk.


Regels & Veiligheid Inbeslagname Rotterdam

Gebruikers die deze discussie onlangs hebben bekeken (Totaal:0)

Teun

Schutter 1
Haenels, Crosman 622 (inclusief duur en zeldzaam origineel magazijn!) Weihrauch, china buksen, Gun Toy's, The gat, Diana, Daisy,


Allemaal door de gehaktmolen, vernietigd. We krijgen hier nog hartkloppingen.... :cry:4
 

Bijlagen

  • wapenactie.jpg
    wapenactie.jpg
    176,8 KB · Weergaven: 2.308
Het zielige ervan is vooral dat de politie dus kennelijk mensen oproept
tot het inleveren van "luchtbuksen" en vervolgens de gezapige burger helemaal niet informeerd
als hij of zij een volledig legaal buksje komt inleveren. of een sierzwaard, of whatever volledig legaal ding.

minstens 75% op die beelden is luchtbuks, een paar vuurwapens of echt lijkende pistolen,
misschien 1 verdwaald zwaarder Luchtbuks, antiek revolver of oud jachtgeweer en wat airsoft spul.
Wordt dat vermeld erbij door de woordvoerder ?
nee, het wordt gebracht alsof er een heel arsenaal gevaarlijk wapentuig is buitgemaakt.
mooie beeldvorming. :rolleyes:4
Goh, wat een fijn gevoel van veiligheid hou ik hier aan over.
 
Uw eigenaren zijn weer blij :)

Heeft dit echt in het nieuws gestaan? (Ikzelf volg de leugenachtige hersenspoeling niet meer, is meer iets voor schaapjes zodat ze allemaal dezelfde mening hebben/krijgen.) Zorg dat je op de hoogte blijft! lol

Lekker suf, 85% is niet eens een Luchtbuks, maar een sport attribuut, en dat hebben we aan kunnen tonen ;)
 
Ik heb het hier (koffiebar op kantoor) in de ochtend al 2 x zien langskomen als een herhaald
"nieuws-item"op TV.
Als je er met een lekenoog naar kijkt is het een gevaarlijk arsenaal,
(hoor ik uit commentaar van derden op de getoonde beelden)
voor ons is het lachwekkend en bedroevend dat men doet alsof ons sportspul mensen van het leven beroofd.
Ook grappig is natuurlijk dat de politie reclameerd met dat je je "Luchtbuks" zonder gevolgen kan inleveren...
maar denk je nou echt dat als jij een vuurwapen komt brengen, wat jij, of je oom, of je opa ooit bezat,
dat daar geen historie aan hangt die de politie toch even gaat nachecken ?
Het enge hiervan is ook dat mensen vaak helemaal niet weten wat ze hebben,
het in goed vertrouwen inleveren, en vervolgens mogen uitleggen dat zij niet degene waren
die ermee een overval of moord heeft gepleegd 15 jaar geleden.
En zelfs al is er nooit een misdrijf mee gepleegd,. ik weet zeker dat als je een werkende UZI inlevert dat je een strafblad voor verboden wapenbezit+ de verdere consequenties aan je reet genageld krijgt.
 
Nagelpistool.PNG

Wat is dat dan, Nagelpistool?
Alsof een crimineel oid. zn Luchtbuks vrijwillig inlevert, het is nu weer veilig in Rotterdam :) lol
 
Yep alle criminelen hebben direct hun luchtbuksen ingeleverd en de veiligheid op straat is met 100% toegenomen, voor de criminelen althans!:rofl:4:rofl:4:rofl:4:rofl:4:rofl:4:rofl:4:rofl:4:rofl:4:rofl:4:rofl:4
 
Bekijk bijlage 19686

Wat is dat dan, Nagelpistool?
Alsof een crimineel oid. zn Luchtbuks vrijwillig inlevert, het is nu weer veilig in Rotterdam :) lol


Vrij modern nagelpistool, werkt met een plunjer, nagels vallen na een paar meter krachteloos op de grond, als je door een plank ketst. Mag je vrij bezitten.
 
Alles anoniem...totdat je een vuurwapen kwam brengen...naam en toenaam geregistreerd...wat nou anoniem
 
Helaas heb je voor een spijkerpistool WEL verlof nodig, geen verlof = illegaal
Maar 99% is naar mijn idee gewoon legaal, zelfs de alarmpistooltjes waar het gat van boven zit.
Ik zag zelfs een The Cat ertussen liggen, diverse HW's en andere vrijgestelde luchtdruk"luchtbuksen" er tussen liggen.
Maar het oogt goed naar de goegemeenschap.......en dit zet de politie wel in hun onderbroek als het om deskundigheid gaat.
 
z,n actie deden ze 30 jaar geleden ook al
ook inclusief katapult:p
En toen moest ik opeens een verlof hebben voor een doodvermoeide BSA met nog net 9 Joule.
Kheb toen gevraagd het ding over een snelheids meter te halen, was teveel moeite en het ding stond in de papieren met 12 joule waarbij 9 joule nog teveel was.:giggle:4:giggle:4:giggle:4
 
Helaas heb je voor een spijkerpistool WEL verlof nodig, geen verlof = illegaal
Maar 99% is naar mijn idee gewoon legaal, zelfs de alarmpistooltjes waar het gat van boven zit.
Ik zag zelfs een The Cat ertussen liggen, diverse HW's en andere vrijgestelde luchtdruk"luchtbuksen" er tussen liggen.
Maar het oogt goed naar de goegemeenschap.......en dit zet de politie wel in hun onderbroek als het om deskundigheid gaat.


Tegenwoordig heb je geen verlof meer nodig voor een spijkerpistool. De baas moest een verlof hebben vroeger, voor de patronen. Vervolgens werd er door jan en alleman mee gewerkt. . Dat was niet te controleren. Vroeger zette je de patroon direct achter de spijker, die vervolgens dwars door materiaal heen gevaarlijk ver kon vliegen. Ook toen waren de pistolen al beveiligd tegen zomaar afvuren. Mijn spijkerpistool kan pas afgevuurd worden, als hij met kracht op het beton wordt gedrukt. Tegenwoordig drijft de patroon een plunjer aan, die de spijker in het beton drijft. Dit voorkomt, dat de spijker door bv een stalen balk heen kan vliegen. Veel veiliger. De patronen zitten net als de spijker op strip. Je kan snel achter elkaar spijkeren. Met oudere schiethamers plaats je een spijker in de loop, patroon er achter, vuren. Vervolgens met pompstok patroon uitstoten en schiethamer weer laden. Erg omslachtig. Bij mijn schiethamer zat nog wel de originele vergunning, die overbodig is geworden. Het spul ligt nu zo bij de betere ijzerboer. Munitie voor de spijkerpatronen is vrij verhandelbaar. Het spul is zo op marktplaats te koop. Wel is op de meeste plaatsen een werkvergunning nodig, om met schiethamers te mogen werken.

Het ding op de foto is dacht ik een ramset.
 
Ik heb vroeger in de Bijlmermeer gewerkt toen er nog maar 3 flats stonden en we schoten zelf de meterborden aan het beton, maar ik moest een verlof voor dat ding hebben en niet mijn baas.
De patronen zaten toen ook al op een plastic strip en je had kleuren voor de sterkte van de patroon.
Zwart het zwaarst en geel herinner ik me, meestal schoten we met geel omdat het redelijk vers beton was.
Ook ik moest het pistool tegen de wand drukken voordat 1x je het af kon schieten daarna moest je lossen en weer aandrukken voor de volgende spijker of anker.
Voor de patroontjes weet ik niet, ik had een paar patroontjes nodig maar er was op geen enkele manier aan te komen zonder verlof dan wel via een geregistreerd bedrijf.
 
En toen moest ik opeens een verlof hebben voor een doodvermoeide BSA met nog net 9 Joule.
Kheb toen gevraagd het ding over een snelheids meter te halen, was teveel moeite en het ding stond in de papieren met 12 joule waarbij 9 joule nog teveel was.:giggle:4:giggle:4:giggle:4

Ik kan me dat ook nog herinneren, ze gingen toen te werk vanaf een lijst, of het onderhavige buksje die energie kon opbrengen was niet belangrijk, vreemd dat ze wel het individuele nummer dat er op de buks stond op die machtiging noteerden, toen was het niet zomaar "Een Weihrauch model HW35"...
 
Ik vind dit maar zielig hoor dat er mensen zijn die hun luchtbuks inleveren ( zijn ze daar echt zo dom):wondering:4:wondering:4
Even weer terug komen op die Nagelpistool heb vaak met zo'n ding gewerkt in de baas waar ik voor werkte had een Luchtbuks vergunning er voor, maar als dat nu nog zo is weet ik niet?? kon ik daar maar even snuffelen bij al die luchtbuksen in luchtbuksen :D4:D4:D4:D4
 
Juridisch gezien is zo'n inleveractie als deze ook echt niet in de haak.
De wet hoort volgens de rechtspraak duidelijk en begrijpelijk te zijn zodat er geen twijfel kan zijn of burgers de wet wel correct interpreteren.
De wetgeving omtrent schietsport en bijbehorende attributen is al vrij moeilijk te begrijpen tenzij iemand zich er eerst in verdiept. Zo'n actie geeft alleen maar meer onduidelijkheid, wat natuurlijk niet wenselijk is.
Er is ook nog een of ander rechtsbeginsel wat er van uit gaat dat als min of meer bevoegde mensen in dienst van de overheid mededelingen doen aan burgers, dat die burgers er dan van uit mogen gaan die mededelingen in lijn zijn met geldende wet- en regelgeving (als je bv twijfelt of de maximumsnelheid in een woonwijk 30 of 50 is, en je vraagt het na bij een agent die vervolgens zegt dat je 50 mag, en je krijgt daar later een boete omdat je er maar 30 mocht, dan kan die boete nietig verklaard worden omdat een agent zei dat je 50 mocht). Als de politie bij deze actie onjuiste informatie of een verkeerde voorstelling van zaken heeft gegeven, draagt dat nog eens extra bij aan de onduidelijkheid.
In mijn optiek is dat een hele slechte ontwikkeling.
 
z,n actie deden ze 30 jaar geleden ook al
ook inclusief katapult:p
Weet ik nog inderdaad. Er werden foldertjes verspreid met afbeeldingen. Ging vooral om ninja-werpsterren, katapulten en ploertendoders (uitschuifbaar soort knuppelachtige stok) toen als ik het me goed herinner.
 
Ik vind dit maar zielig hoor dat er mensen zijn die hun luchtbuks inleveren ( zijn ze daar echt zo dom):wondering:4:wondering:4
Even weer terug komen op die Nagelpistool heb vaak met zo'n ding gewerkt in de baas waar ik voor werkte had een Luchtbuks vergunning er voor, maar als dat nu nog zo is weet ik niet?? kon ik daar maar even snuffelen bij al die luchtbuksen in luchtbuksen :D4:D4:D4:D4

Alles wat maar vaag op een Luchtbuks lijkt doet het goed in het nieuws bij inbeslagname. Of het nou een luchtbuks is , een tafelpoot of een vuurwapen.

Tis niks meer als een publiciteitsstunt...
Zo werd ik in de tijd dat ik mn verlof nog had ineens 2x per jaar gecontroleerd toen ze wat "tegen het (illegale)wapenbezit gingen doen" .....

Lekker makkelijk scoren , als je de lijst met verlofhouders zo uit kan draaien :rofl:4:rofl:4:rofl:4

Sportschutters/verlofhouders staan natuurlijk ook echt dagelijks met een AK op straat te schieten zoals in A'dam nog weleens gebeurd.;)
 
Ik vind dit maar zielig hoor dat er mensen zijn die hun luchtbuks inleveren ( zijn ze daar echt zo dom):wondering:4:wondering:4
Even weer terug komen op die Nagelpistool heb vaak met zo'n ding gewerkt in de baas waar ik voor werkte had een Luchtbuks vergunning er voor, maar als dat nu nog zo is weet ik niet?? kon ik daar maar even snuffelen bij al die luchtbuksen in luchtbuksen :D4:D4:D4:D4

Je hebt die dingen op luchtdruk- geen vergunning nodig, je hebt ze ook met als drijfmiddel een randvuurpatroon- wel vergunningplichtig en de gebruiker krijgt een verlof tot voorhanden hebben van munitie en het gebruik van het gereedschap met de beperking dat het transport naar/van en gebruik alleen toegestaan is op de plaatsten waar hij geacht wordt zijn werk uit te voeren.
 

Facebook Page

Terug
Bovenaan