• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Techniek Jeugdsentiment In Ere Hersteld

Leden die dit recent bekeken hebben. (Totaal:0)

S@ntos

Über Plinkert van huis uit
Organisator
Elite member
Vorig jaar kreeg ik na een jaar of 2 uitgeleend te zijn geweest, mijn eerste buks weer terug.
25 jaar geleden ooit geruild tegen een illegale maand cd omdat de eigenaar de loop volgepropt had met meerdere loodjes.....
Destijds woonde ik op een flat en ook het huisje daarna bood niet echt de mogelijkheid tot schieten en dus heeft deze buks voornamelijk in de kast gestaan totdat ik mijn huidige stek betrok.
Het eerste waar ik naar keek was de tuin omdat ik daar eindelijk mijn oude Chineesje in uit kon laten...
Echter na een schot of 20 stopte hij er mee en heb ik mezelf een HW35 kado gedaan die bij mijn huidige gabber Erwin1965 vandaan kwam.
Hij heeft toen mijn oude Chinees weer aan de praat gekregen alleen ging het ding niet echt hard meer...
Vanwege het gebrek aan kracht heeft hij toen dienst gedaan als zolderfun buks bij een kennis al bleef hij wel aan mijn geweten knagen...nadat ik hem vorig jaar terug kreeg, heb ik na een oproepje hiernaast, een hw50 veer gekregen maar ook die is net te kort om echt te spetteren in het ding en raakte hij weer in de vergetelheid.
Eergisteren had ik hem in eens weer in handen en kwam ik nog een HW35 veer tegen..1 + 1 = 2...power 2 de Bami buks!

Waar heb ik het over, wel het betreft hier een communistisch stukje massaproductie uit vermoedelijk de jaren 80/90 genaamd Gold Cup 1820.
IMG_2265.JPG IMG_2269.JPG IMG_2268.JPG
Een vrij lange buks met een loopvergrendeling á la HW35 maar dan anders.
Grappige is dat deze vergrendeling erg prettig te bedienen is.
IMG_2266.JPG
Dit topproduct is uitgerust met een high tec trekker unit:sneaky: -en precisie afstelling.:LOL:
IMG_2270.JPG
Keep is gelukkig van metaal en niet van die waardeloze plastic troep.

Ik heb hem uit elkaar gehaald en de zuiger en seal waren nog in opmerkelijk goede staat.
Daar er dus vroeger een lange dunne veer in zat, paste de HW35 veer zeer ruim om de geleider heen.
Met 3 lagen krimpkous er om en een ledder Ultimox vet, zat de veer er stukken beter om.
Alles weer gevet en in elkaar gezet en verdomd, het ding gaat als de brandweer.
Slechts een licht knersje bij het opspannen omdat de veer eigenlijk wat te dik is voor deze buks maar dat boeit me ff niet.
Meteen naar buiten en een doelkaartje opgehangen, beetje inschieten en tot mijn verbazing is het ding verrotte accuraat!
Met stomheid geslagen prikte ik, na het instellen van de keep, de ene pellet na de nadere in een oppervlakje van 1 bij 1.5 cm!
IMG_2272.JPG ( inschieten op linker -en middenvlak, rechts was voor het echt en zijn een schot of 15 bij elkaar)
Dit is voor mij ongekend daar ik dat meestal niet haal om zoveel pellets bij elkaar te krijgen...
De test op een iets dikker blik sloeg leuke deuken maar niet echt vette gaten, nog ff een lichtere pellet proberen...
De kolf heb ik gelaten zoals hij is, doorleefd maar ik heb wel met donkere schaftöll ingesmeerd.
Dat kleurt de kale stukken mooi bij en als je de kolf, na het drogen van de olie, poetst gaat hij onwaarschijnlijk glanzen.

Moraal van dit verhaal: schrijf je oude jeugdbuks dus nooit af, met een beetje knutselen is er weer heel wat van te maken!
De lol die je ervan hebt als het ding het weer doet, is groot en je voelt je meteen weer jong....(argh ik word toch oud als ik zo ga denken).
Dit stukje techniek uit de People's Republic of China is eindelijk weer in ere hersteld!
Naast mijn LG14 is dit beslist de 2e inschrijving voor een Classic Shoot dit jaar want dat verdiend deze oude babi PANGang!

Soortgelijke Topics

Ongelezen Berichten