• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

    Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

    Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

    Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

    Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

    [Disclaimer] Als je geen account (meer) hebt op dit forum, dan kunnen jouw berichten niet worden verwijderd, maar ook niet (meer) herleid worden naar jou persoonlijk.


Regels & Veiligheid Kogelvanger beschadigd snel

Gebruikers die deze discussie onlangs hebben bekeken (Totaal:0)

Meerdere rubberen matten (die onder de speeltoestellen liggen) achter elkaar opstellen en dan is de kogelvanger stil en solide. Zoeken op Marktplaats.
Ik heb vorige week ook zoiets gemaakt met rubberen matten, heb er een staalplaat van 4 mm achter gemaakt, komt echt niks doorheen, kogeltjes worden perfect, stil afgeremd

Schiet met Hw97kt (4,5) en Fx DL (5,5) op 25 meter
 

Bijlagen

  • 20220812_121803.jpg
    20220812_121803.jpg
    729 KB · Weergaven: 119
  • 20220812_122118.jpg
    20220812_122118.jpg
    652,6 KB · Weergaven: 99
Ik heb vorige week ook zoiets gemaakt met rubberen matten, heb er een staalplaat van 4 mm achter gemaakt, komt echt niks doorheen, kogeltjes worden perfect, stil afgeremd

Schiet met Hw97kt (4,5) en Fx DL (5,5) op 25 meter
Top! Ziet er mooi uit!
 
Naar aanleiding van dit topic net ook maar een kogelvanger gemaakt.

1000027261.jpg


De doos eerst een paar keer met bruine tape omwikkeld en vervolgens gevuld met vodden.

Aan de voorkant heb ik een op maat gesneden blauwe zwembad tegel geplaatst, zodat je niet direct grote gaten krijgt waar je uiteindelijk niks meer op kan plakken.

Vervolgens nog een rolletje zwarte isolatietape er tegenaan en de target stickers.

Ik ben uiterst tevreden met het resultaat.
 
Naar aanleiding van dit topic net ook maar een kogelvanger gemaakt.

Bekijk bijlage 56409


De doos eerst een paar keer met bruine tape omwikkeld en vervolgens gevuld met vodden.

Aan de voorkant heb ik een op maat gesneden blauwe zwembad tegel geplaatst, zodat je niet direct grote gaten krijgt waar je uiteindelijk niks meer op kan plakken.

Vervolgens nog een rolletje zwarte isolatietape er tegenaan en de target stickers.

Ik ben uiterst tevreden met het resultaat.
Gaan de kogels door de rubberplaat heen ?
Met weinig joules kunnen ze ook wel terug komen.
 
Deze houten kogelvanger is na ruim 4 jaar ook volledig kapot.
De achterwand doet het nog wel.
Deze bestaat uit tapijt,vodden, ondertapijt, rubber tegels, hout en daarachter is een rots.
De termieten vonden hem blijkbaar erg lekker.
 

Bijlagen

  • Schietkist   ..JPG
    Schietkist ..JPG
    595,9 KB · Weergaven: 62
@Kees68 hier te koop

Heb deze kogelvanger ook al +5 maanden met volle tevredenheid: stil, gevuld met vooral stof en wat rubber korrels, geen deuken (schiet zelden met minder als 40J restenergie) en (bijna) geen roest.

Na +1,5 maand enkel een klein roestplekje aan de binnenkant kunnen detecteren, beetje afgeschuurd, wat roestwerende verf op gespoten en nu al maanden roestvrij terwijl die altijd buiten staat...
 
Naar aanleiding van dit topic net ook maar een kogelvanger gemaakt.

Bekijk bijlage 56409

Ik ben uiterst tevreden met het resultaat.

  • Mijn lieftallige wederhelft is even weg met de kids.
  • Onze L-vormige woonkamer is een kleine 11 meter in lengte.
  • Ik had de kogelvanger nog niet getest.
  • Ik hab nog niet kunnen genieten van mijn nieuwe speeltje, de PP750.
Drie maal raden wie er net met een brede grijns op de grond lag te schieten. :Biggrin:
 
  • Mijn lieftallige wederhelft is even weg met de kids.
  • Onze L-vormige woonkamer is een kleine 11 meter in lengte.
  • Ik had de kogelvanger nog niet getest.
  • Ik hab nog niet kunnen genieten van mijn nieuwe speeltje, de PP750.
Drie maal raden wie er net met een brede grijns op de grond lag te schieten. :Biggrin:
Zijn de plinten nog heel? ;)
 
Als ik zie wat een commercieel stevige kogelvanger kost?

Ik heb een collega die naast dat hij ons service verleent een revisie bedrijf heeft, 'gast kan lassen', dat zag ik er weinig doen.

Moet ook wel, zelfs hydraulische cilinders met een lek last hij dicht die nog een week meegaan.

Mocht iemand echt wat moois willen, lever de tekening aan middels pb en ik speel het door.

Voor mijn collega leuk, (bijverdiensten) en jij hebt een vanger van 5 of 8 mm dik voor de rest van je luchtbuks leven, wat je zelf wil.
10 euro extra voor de frites op vrijdag worden gewaardeerd maar staat een ieder vrij.

Zelf hoef ik er geen knikker voor, gast hielp mij ook perfect.

Mijn commerciële vanger, al eens opgelapt
20210804_160102.jpg20210917_050419.jpg

20210804_155937.jpgIMG-20211201-WA0022.jpg

Uiteindelijke resultaat voor €80,00

Geen idee of het iets duurder werd, alles wordt duurder maar op deze gaan 4 kaarten, lood wordt perfect gevangen en geen lood in het land.

20211206_063345.jpg
 
Van alle kogelvangers is dit wel de mooiste en best werkende construktie , beter dan al die opengezaagde gasfles-gedrochten...
 
Die is inderdaad overleden. :Biggrin:
Na de ietwat negatieve kritiek van Moppersmurf op mijn defecte kogelvanger toch maar even gekeken wat er noch van herbruikbaar was.
Het hout was wat aangevreten door de termieten, dus niet echt bruikbaar meer, een likje plamuur zal het niet doen vrees ik.
De vodden die erin zaten misschien ?
Daar waren slechts de elastieken en etiketten van over, er zaten wel twee polyester zwembroeken
nog heel in, dus positief.
Ook alle spijkers en schroeven compleet verroest, 3 messingsboogjes waren nog goed.
De rubber tegels en vloerbedekking zijn nog herbruikbaar, dat is toch mooi meegenomen.
De volgende maar met beter hout maken.
 

Bijlagen

  • Schietkist 2.JPG
    Schietkist 2.JPG
    461,1 KB · Weergaven: 25
  • Schietkist 4.JPG
    Schietkist 4.JPG
    355,7 KB · Weergaven: 23
  • Schietkist 3.JPG
    Schietkist 3.JPG
    430,9 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:

Facebook Page

Terug
Bovenaan