• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Luchtgeweer PCP Kral Puncher Breaker Trekker Tune

AirgunGarage

Vaste Schutter 3
Forum Sponsor
Hoihoi!

Ik plaatste laatst wat informatie over hoe ik mijn trekker beter heb gemaakt voor mijn Kral PB op mijn instagram
Dus ik dacht laat ik het hier maar eens delen. Wie weet heb je er wat aan!

@Eric Airguns heeft ook een mooie video met zijn aanpak, Ik pak het net wat anders aan, IK heb ook een houten kolf maar daar kom ik zo op terug.

Het probleem: Trekker is zwaar, Voelt sponzig, En niet fijn om aan te wennen, En komt niet volledig terug.
Oorzaak: Trekker verbindingsstang loopt tegen meerdere dingen aan, Kolf, En een tunneltje waar de stang door heen gaat.
Oplossing: Ik laat de verbindingsstang free floaten, Zodat deze geen weerstand bied als de trekker in de kolf zit.

Voordat ik begonnen was heb ik al een keer eerder de sear, En die andere wipjes gepolijst. Dus daar lag het niet aan.

Dus ben ik maar begonnen met het eerste opstakel. De tunnel door het voorste blok van de pic rail. Uitgeboord van 3.6mm naar 8mm
1600019908462.png

Eindresultaat ziet er zo uit
1600019976021.png

Zo in de buks:
1600020040889.png
Oke, Fijn, Die maken geen contact meer. Ik dacht dat ik hier klaar mee was, Voelt net wat directer. Dus terug in de kolf,
Eenmaal in de kolf voelt de trekker weer ruk en springt niet helemaal terug. Hij loopt dus aan in de kolf, Vervolgens met de frees millimeter na millimeter weg gehaald uit het dunne stukje hout in de kolf waar het gootje niet diep genoeg ligt:
1600020366714.png
De houten kolf is zowat zo ontworpen dat hij daar moet aanlopen. (geen idee over zijn kunststof broertje, Maar het is algemeen bekend dat die kolf heel anders is) Dus uiteindelijk radicaal de frees er doorheen gezet. Geeft hem toch wel een beetje een sexy look.
1600020525553.png
Het is geen klus voor iedereen. Ik ben in ieder geval dolblij met het resultaat!
Nu loopt de trekker nergens meer aan. Direct en voorspelbaar. En bijzonder licht. vergeleken met hoe hij binnenkwam.

Vrij simpele klus. Maar je moet het maar aandurven. Ik dacht ik laat dit hier achter, Misschien help ik hier een andere trigger snob mee : )

Mvg,
Daniel

PS: voor de safety freaks, De luchtbuks kan niet worden afgeschoten door met je vingers de verbindingsstang aan te raken/buigen.

Ongelezen Berichten

Facebook Page

Bovenaan