• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

    Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

    Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

    Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

    Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

    [Disclaimer] Als je geen account (meer) hebt op dit forum, dan kunnen jouw berichten niet worden verwijderd, maar ook niet (meer) herleid worden naar jou persoonlijk.


Regels & Veiligheid Lachen gieren brullen "Hiddema en wet luchtbuksen en munitie"

Gebruikers die deze discussie onlangs hebben bekeken (Totaal:0)

Status
Niet open voor verdere reacties.

geetee

Team Limburg
Team Limburg
OB Collectief
OP 8.39min als er eentje weet wat criminelen denken dan denk ik dat Hiddema een straatlengte voorsprong heeft op die oen Grapperhaus!
Gedachten van of zich dingen wel echt lonen vind ik bij een Grapperhaus niet terug!
Is in het verlengde uiteindelijk ook van belang voor ons luchtbuksers want elk falen word door de overheid afgewenteld, Denk aan Alphen aan de Rijn waar uiteindelijk het idee van max joule voor luchtbuksen allemaal begon!
 
OP 8.39min als er eentje weet wat criminelen denken dan denk ik dat Hiddema een straatlengte voorsprong heeft op die oen Grapperhaus!
Gedachten van of zich dingen wel echt lonen vind ik bij een Grapperhaus niet terug!
Is in het verlengde uiteindelijk ook van belang voor ons luchtbuksers want elk falen word door de overheid afgewenteld, Denk aan Alphen aan de Rijn waar uiteindelijk het idee van max joule voor luchtbuksen allemaal begon!

Het idee van max. joules voor luchtbuksen is toch al een beetje ouder Geetee; ook jij weet nog dat er een tijd -niet erg lang, 2 jaar geloof ik- is geweest dat bepaalde merken/types luchtbuksen verlofplichtig zijn geweest. Als men nu weer begint over een maximum aantal Joules is dat alleen maar omdat men bang is dat er een of andere hotemetoot uit de regering uit zo'n Luchtbuks een solid in zijn kop krijgt, dezelfde insteek dus die tot het ontstaan van de Wapenwet 1914 heeft geleid.
 
Yep heb nog het oude verlof hier liggen voor mijn BSA airsporter die dan 11 joule zou hebben volgens Hermandad hebben ze uiteindelijk zelf afgeschaft. :giggle:4 :giggle:4
Zal gelukkig niet gemakkelijk worden voor Hermandad met de handhaving van die voorgenomen max. regulering van luchtbuksen, ik heb buksen hier die kunnen 40 joule en meer als 80joule tegelijkertijd.
Hermandad kennende is het tegen die tijd dan net als toen de in catalogus beschreven waarde geld dan.:rofl:4:rofl:4
 
Ga er toch maar van uit dat een dergelijke wetgeving er zeer zeker komen zal, is het niet vanuit dit land, dan wel vanuit de EU; de groep mensen die zich terecht bedreigd voelen door een bevolking die langzamerhand wanhopig wordt en tot aan de afgrond gedreven wordt is steeds groter aanhet worden.
 
Yep heb nog het oude verlof hier liggen voor mijn BSA airsporter die dan 11 joule zou hebben volgens Hermandad hebben ze uiteindelijk zelf afgeschaft. :giggle:4 :giggle:4
Zal gelukkig niet gemakkelijk worden voor Hermandad met de handhaving van die voorgenomen max. regulering van luchtbuksen, ik heb buksen hier die kunnen 40 joule en meer als 80joule tegelijkertijd.
Hermandad kennende is het tegen die tijd dan net als toen de in catalogus beschreven waarde geld dan.:rofl:4:rofl:4
Ik heb me daar toendertijd ook aan geïrriteerd; men had gewoon iedere buks individueel moeten meten, net zoals men dat in Engeland doet als men het idee heeft dat een bepaalde buks wel eens FAC -plichtig zou kunnen zijn.
 
Die groep mensen die zich bedreigd voelen hebben het er wel zelf heen gemaakt dat mensen ze intussen naar de hel wensen, gelukkig gaan we volgende week stemmen en kunnen we er op zijn minst iets aan doen in Europa, Rutte en de gevestigde partijen voelen zich momenteel flink bedreigd. :rofl:4 :rofl:4
In Duitsland hebben ze het al die joule beperking en daar heeft menige steekpartij plaats gevonden dus komt daar een nieuwe wetgeving net als Great Britain een maximale lengte van het mes.
In Duitsland een keer een wapenverlof mag je toch geweren in een kluis verzamelen goed voor een klein leger!
Rest nog de kruisboog natuurlijk in Germany waar onlangs mensen naar verluid zichzelf mee om zeep geholpen hebben.
Als vervolgens de eerste met een scalpel of stainley mes de hals openhaald is is dat weer aan de beurt , "de bever ending story" uiteindelijk.
 
Ach die 7,5j wet in duitsland is ook een farce. Een kruisboog pijl over de de loop schuiven mag wel. Stond een filmpje op joeptoep van iemand die een pistool had gemaakt met 2 patroon achtige tankjes lucht met elk 250 bar. Met dat pistool konden dus 2 pijlen afgevuurd worden elk met 250bar, ook nog een klein ding dat in een handtas past en volkomen legaal.
 
Die groep mensen die zich bedreigd voelen hebben het er wel zelf heen gemaakt dat mensen ze intussen naar de hel wensen, gelukkig gaan we volgende week stemmen en kunnen we er op zijn minst iets aan doen in Europa, Rutte en de gevestigde partijen voelen zich momenteel flink bedreigd. :rofl:4 :rofl:4
In Duitsland hebben ze het al die joule beperking en daar heeft menige steekpartij plaats gevonden dus komt daar een nieuwe wetgeving net als Great Britain een maximale lengte van het mes.
In Duitsland een keer een wapenverlof mag je toch geweren in een kluis verzamelen goed voor een klein leger!
Rest nog de kruisboog natuurlijk in Germany waar onlangs mensen naar verluid zichzelf mee om zeep geholpen hebben.
Als vervolgens de eerste met een scalpel of stainley mes de hals openhaald is is dat weer aan de beurt , "de bever ending story" uiteindelijk.

Reken maar dat ik volgende week ga stemmen,al moet ik die 300 meter naar het stemlokaal kruipen. Ik ben de toestanden zoals die zich hier in dit land afspelen meer dan zat!
 
Je kan je afvragen of stemmen zin heeft. je stemt altijd binnen 1 bedrijf vol samenzweerders. Ik kan niet controleren wat ze met mijn "stem" doen, jij wel? En dan nog, wisselen ze een afdelingsmanager...

Ik vind politiek religie, en zou afgeschaft moeten worden. Waarom steeds opnieuw bepalen welke wetten er veranderd moeten worden om zichzelf te kunnen verrijken.. Ik noem het hegeliaanse dialectiek, en stem sinds 6 jaren helemaal nergens meer op, steek die hele rotte samenzweerders bende maar in je reet. Ik snap niet dat men er nog in kan trappen, volksvertegenwoordigers, die alleen zichzelf vertegenwoordigen, voor een riant salaris en het dubbele aan reiskosten. Niet mijn land, niet mijn koning, iedereen die er in geloofd is tegen mij. ;) Zak er maar in :)

Niks persoonlijks, maar zo denk ik nu over dit bedrijf (NL BV) waar we als onderpand voor dienen.
 
Gaan we nou over politiek praten op een buks forum? Vooruit dan maar. Politiek is onderhandelen en onderhandelen is compromissen sluiten. En dat zal per definitie altijd tegenstanders hebben. Niet stemmen is niet zeuren. Aan de andere kant ja, ik geloof dat macht corrumpeert. Al zal zullen de bedoelingen in het beginsel goed van aard zijn geweest, na verloop van tijd corrumpeert macht. Maar in een bananen republiek waar het recht van de sterkste, lees degene met het meeste drugs geld en het grootste huurlingen leger, geld wil ik ook niet wonen. En daar zijn zat voorbeelden van te noemen. Wil trouwens niet zeggen dat het niet beter kan hoor, tot zover helemaal mee eens. Ik denk alleen dat het zo makkelijk allemaal niet is in een land met 15mln scheidsrechters.
 
Ik ga wel degelijk stemmen al zou ik strontziek zijn, geen schoeisel hebben enz. en dan met zekerheid niet op de gevestigde oude partijen die ons al zo vaak bedonderd hebben, ik vind dan dat een nieuwe wind het mag overnemen.
Inderdaad is het een meer als menselijk trekje dat het sterke benen zijn die de weelde van macht en daarmee het verbonden geld kunnen dragen!
De nederlandse burger gaat het schijnbaar nog te goed als ik het stem gedrag bekijk echter de verandering zit aan te komen als ik die nerveuze paljas bekijk die dit kabinet aanvoerd!
 
Ik ga wel degelijk stemmen al zou ik strontziek zijn, geen schoeisel hebben enz. en dan met zekerheid niet op de gevestigde oude partijen die ons al zo vaak bedonderd hebben, ik vind dan dat een nieuwe wind het mag overnemen.
Inderdaad is het een meer als menselijk trekje dat het sterke benen zijn die de weelde van macht en daarmee het verbonden geld kunnen dragen!
De nederlandse burger gaat het schijnbaar nog te goed als ik het stem gedrag bekijk echter de verandering zit aan te komen als ik die nerveuze paljas bekijk die dit kabinet aanvoerd!

Precies! De mensen begrijpen schijnbaar niet dat als je niet gaat stemmen die stem toch ergens terecht komt, en waar die dan terecht komt is beslist niet waar je zelf op gestemd zou hebben tenzij je groot-kapitalist bent, er gaat namelijk geen stem verloren. Wil je persé duidelijk maken dat je op niets of niemand stemmen wil, ga dan toch met je stempas naar een stemlokaal en vraag je stemformulier, zet er een gote rode streep doorheen en desnoods nog het woord "Ongeldig" met grote letters op, dan weet je zeker dat jouw stem niet meetelt. Tja, Geetee, heb je ook in de gaten dat die paljas zich enigszins ongemakkelijk begint te voelen, de boeken die Baudet hem als huiswerk heeft meegegeven zullen wel te veel waarheden bevatten die hij niet kan weglachen of -liegen...
 
OK' Ik heb me bedacht.. Omdat het om de EU gaat, en ik uiteraard ook tegen die EU grondwet had gestemd in het referendum etc.. Dus die lijn moet ik doorzetten en ga op een nationalistische partij stemmen. laatste op de lijst onderaan, zo krijgen de grote iig mijn zogenaamde stem niet :) Ben iig dat linkse geluid meer dan zat en één Europa met een dictatuur hebben ze al eens geprobeerd..
20170318_135649.jpg20170318_135652.jpg
 
Ik ga in ieder geval stemmen.
Dan heb ik in ieder geval het gevoel dat ik er alles aan gedaan heb om veranderingen te krijgen.

Als je niet gaat stemmen, dan moet je verder je mond houden. Je wilde het toch niet veranderen!
Nee als je niet gaat stemmen, dan heb je je stem nog en mag je juist wel je stem gebruiken.. Heb je gestemd dan is je stem weg.. Ik vind het raar als je zegt dat wanneer je niet stemt je je mond moet houden. Als je overtuigd bent dat je stem niks doet, en alleen wordt gezien als een stem van vertrouwen uitspreken over het huidige systeem. Met je waardeloze stem in een kliko gooien heb je er echt niks aan gedaan hoor.. Misschien doen "niet stemmers" wel meer dan dat ene ritje van 300 meter naar het stemlokaal.. het is de indoctrinatie om een ander geluid van mensen die tegen het systeem zijn zoals het is, mond dood te maken. Daar moeten we mee stoppen. je weet niks over de niet stemmers met een reden. ;)

Iedere partij die in de kamer komt, moet trouw zweren aan een koning, dus zijn ze voor mij allemaal 1, en is er geen keus (samenzweerders). Ik ben tegen dit systeem, een bedrijf met managers (zakkenvullers), de directie blijft altijd aan. Als je dat niet inziet, dan is de indoctrinatie goed geslaagd.

Precies! De mensen begrijpen schijnbaar niet dat als je niet gaat stemmen die stem toch ergens terecht komt, en waar die dan terecht komt is beslist niet waar je zelf op gestemd zou hebben tenzij je groot-kapitalist bent, er gaat namelijk geen stem verloren. Wil je persé duidelijk maken dat je op niets of niemand stemmen wil, ga dan toch met je stempas naar een stemlokaal en vraag je stemformulier, zet er een gote rode streep doorheen en desnoods nog het woord "Ongeldig" met grote letters op, dan weet je zeker dat jouw stem niet meetelt. Tja, Geetee, heb je ook in de gaten dat die paljas zich enigszins ongemakkelijk begint te voelen, de boeken die Baudet hem als huiswerk heeft meegegeven zullen wel te veel waarheden bevatten die hij niet kan weglachen of -liegen...
Dat doe(n) ik (en Suus) altijd! Ik ga wel, maar zet er een groot kruis doorheen (het is maar 300 meter lopen, dus geen moeite).
 
Zand strooien in die fijne ambtelijke molen is ten allen tijde aan mij besteed geweest! :giggle:4 :giggle:4
Ik denk dat in Europa nu een duidelijk signaal afgegeven moet worden en dat gaat hopelijk nu ook gebeuren wat mij aangaat!(y)(y)
 
Zand strooien in die fijne ambtelijke molen is ten allen tijde aan mij besteed geweest! :giggle:4 :giggle:4
Ik denk dat in Europa nu een duidelijk signaal afgegeven moet worden en dat gaat hopelijk nu ook gebeuren wat mij aangaat!(y)(y)

Ik doe mee! Ik ondervind nl. aan den lijve hoe men mede dankzij de EU tegenwoordig met mensen omgaat. Wat mij betreft is het EU-drama morgen voorbij.
 
Hadden we dat signaal al niet afgegeven tegen de grondwet, en toch kwam het (in de vorm van een verdrag, maar geen verschil)... Wat ik wil zeggen is, de macht ligt niet in onze handen, stem je nu op een partij die tegen is, zijn ze volgende week ineens voor.. Alles wordt omgekocht met smeergeld en leuke baantjes (Of ze krijgen een kogel of vermoord door een gek die geen dna achterlaat...)
Alles staat al vast, al ons pensioengeld zit al in de EU, er moet eerst een oorlog komen voordat er iets veranderd.. En dan zijn alle wakkeren afgeslacht en kunnen de schapen de koning opnieuw binnenwuiven met vlaggetjes.. Een opstand zal er niet komen zolang de meesten nog te eten hebben. Verandering komt niet zomaar. ;) De diknekken graaien door, dat gaat al duizenden jaren zo, en het zal duizenden jaren zo doorgaan.

Gaan we nou over politiek praten op een buks forum? Vooruit dan maar. Politiek is onderhandelen en onderhandelen is compromissen sluiten. En dat zal per definitie altijd tegenstanders hebben. Niet stemmen is niet zeuren. Aan de andere kant ja, ik geloof dat macht corrumpeert. Al zal zullen de bedoelingen in het beginsel goed van aard zijn geweest, na verloop van tijd corrumpeert macht. Maar in een bananen republiek waar het recht van de sterkste, lees degene met het meeste drugs geld en het grootste huurlingen leger, geld wil ik ook niet wonen. En daar zijn zat voorbeelden van te noemen. Wil trouwens niet zeggen dat het niet beter kan hoor, tot zover helemaal mee eens. Ik denk alleen dat het zo makkelijk allemaal niet is in een land met 15mln scheidsrechters.
Ik ben er juist van overtuigd dat politiek hegeliaanse dialectiek is, these en antithese om het klootjesvolk zand in de ogen te strooien. De agenda ligt al vast, maar de politiek moet het nog verkopen.. Alsof jij en ik er zelf voor gekozen hebben.. Kijk om je heen, niemand heeft dat zo gewild, en in zo'n zogenaamde democratie wonen wij.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Facebook Page

Terug
Bovenaan