• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Techniek LG527 project

Koeier

Forum Elite 1
Forum Sponsor
Weer een opknap projectje. Een LG527 5.5mm
IMG_20201003_173813241.jpg
De buks is zwaar en schiet mooi krachtig. Het ijzerwerk heeft een beetje roest en er zitten een paar beschadigingen in het hout.
IMG_20201003_173830308.jpg
IMG_20201003_173852710.jpg
Ondanks dat hij goed schoot wou ik hem ook van binnen controleren en schoonmaken.
IMG_20201012_164333468.jpg
Bij het openmaken kwamen er al wat leerresten tevoorschijn.
IMG_20201012_165143695.jpg
De seal bleek toch slechter te zijn dan gedacht dus deze moet ook vervangen worden. De 2 veren in de buks zien er nog zeer goed en recht uit.
IMG_20201012_185524835.jpg
Het ijzeren gedeelte waarmee de rode ring en seal vastzaten leek te zijn vast geklonken. Ik dacht dat ik deze er met een ijzeren pin makkelijk uit kon slaan maar dat viel tegen. Dus ik heb hem voorzichtig uitgeboord totdat ik hem eruit kon tikken.
IMG_20201014_170433050.jpg
Ik heb een halve koe op de kop weten te tikken dus daar mee aan het oefenen gegaan voor een seal.
IMG_20201015_175323306.jpg
Nu eerst een biertje drinken en later verder typen ;)
TBC

Picard

Vaste Schutter 1
Forum Sponsor
OB Collectief
Leuk projectje, ga ik volgen! Helaas geen ervaring met kriko's

S@ntos

Über Plinkert en Buksklusser..
Organisator
OB Collectief
@Weihrauch gek volgens mij moet je die bus voor de trekker losdraaien en dan komt het achterstuk los.....en veel kruipolie ertussen...Welk type kriko heb je?

Weihrauch gek

Forum Elite 1
Forum Sponsor
OB Collectief
@Weihrauch gek volgens mij moet je die bus voor de trekker losdraaien en dan komt het achterstuk los.....en veel kruipolie ertussen...Welk type kriko heb je?
Geen idee. Zal morgen ff kijken..Die bus voor de trekkergroep is afgebroken .aan die bus zit een veer die om de trekker heen zit. Ik laat je morgen ff weten welk type het is. Alvast bedankt voor de tip

Weihrauch gek

Forum Elite 1
Forum Sponsor
OB Collectief
Zal nu waar de bus is afgebroken het gedeelte er uit moeten halen. Ff draad in tappen en dan met een bout en 2 moeren het afgebroken stuk er uit draaien en dan weer aan elkaar lassen

Koeier

Forum Elite 1
Forum Sponsor
;)

Ik heb wat seals gemaakt in verschillende maten.
IMG_20201016_084315857.jpg
Geen idee of ze gaan werken maar daar komen we maar op een manier achter.

Het gat van de zuiger waar de zuigerkop op hoort heb ik van 6.8mm opgeboord naar 7.5mm.
IMG_20201018_084406213.jpg
Dan de puntjes van een m6 slagmoer gehaald.
IMG_20201018_083602131.jpg
Deze past nu mooi in het gat.
IMG_20201018_084452649.jpg

Dan de seal erop
IMG_20201017_144055888.jpg
Het lijkt misschien op een "how to" maar dat is het niet ;)

Ik heb dit nog niet eerder gedaan en heb geen idee of het gaat werken. Graag jullie reacties, ervaringen en gedachten hierover!

Ik heb gisteren de seal in de olie gelegd.

West

Forumnar & Artemist
Forum Sponsor
OB Collectief
;)

Ik heb wat seals gemaakt in verschillende maten.
Bekijk bijlage 32429
Geen idee of ze gaan werken maar daar komen we maar op een manier achter.

Het gat van de zuiger waar de zuigerkop op hoort heb ik van 6.8mm opgeboord naar 7.5mm.
Bekijk bijlage 32430
Dan de puntjes van een m6 slagmoer gehaald.
Bekijk bijlage 32431
Deze past nu mooi in het gat.
Bekijk bijlage 32432

Dan de seal erop
Bekijk bijlage 32433
Het lijkt misschien op een "how to" maar dat is het niet ;)

Ik heb dit nog niet eerder gedaan en heb geen idee of het gaat werken. Graag jullie reacties, ervaringen en gedachten hierover!

Ik heb gisteren de seal in de olie gelegd.
Ik heb ook geen ervaring met leren seals, maar ik zou de gladde kant van het leer aan de buitenkant houden?..

Rob_1981

Forum Expert 2
Forum Sponsor
OB Collectief
De m6 slagmoer werkt ik heb hem alleen wel met een druppel loctite vast gelegd in de buis. Is een stuk makkelijker met het boutje vast krijgen. Ik hou ook altijd de ruwe kant buiten dit werkt voor mij goed, al heb ik de gladde kant buiten nooit geprobeerd..

Ongelezen Berichten

Facebook Page

Bovenaan