• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

    Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

    Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

    Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

    Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

    [Disclaimer] Als je geen account (meer) hebt op dit forum, dan kunnen jouw berichten niet worden verwijderd, maar ook niet (meer) herleid worden naar jou persoonlijk.


Regels & Veiligheid Loodvergiftiging

Gebruikers die deze discussie onlangs hebben bekeken (Totaal:0)

Ik betrap me er bij HFT wedstrijden wel eens op dat ik de buks laad, en dan vooral bij een baan met 2 lanes zoals in Schalkhaar, dat ik een 2e pellet tussen mijn lippen klem. :banghead:4
Ik doe dat met schroefjes ook, maar die zijn waarschijnlijk niet giftig.
Komt ook een beetje omdat ik vaak ik het totale donker werk (Darkroom Fujifilm) en die kleine dingetjes verdwijnen als je ze neerlegt, en de zakken van werkkleding zijn meestal "lek"
Toch eens op gaan letten.
 
Heel herkenbaar, lekke zakken in werk kleding ;)2
Kijk maar uit met pellets in de mond nemen Hennie, want een loodvergiftiging behandeling is een zeer langdurige behandeling.
 
In de mond nemen, en tussen de lippen klemmen zijn 2 verschillende dingen.
Geheel in de mond zit je ook nog eens met slijmvliezen etc.
Beide slecht, maar een pellet met speeksel zal heel anders schieten als een pellet met lube.:LOL:
 
Heel vissend Nederland heeft wel eens een loodje tussen zijn tanden (om deze dicht te bijten op je lijntje), en ooit was loodhoudende benzine in het verkeer de normaalste zaak van de wereld.
Zolang je een pellet niet doorslikt denk ik dat het wel meevalt.
 
Behalve als je het in je kop krijgd om een paar blikken pellets door te slikken hoef je echt niet bang te zijn voor lood vergifting :Zombie Banghead::Zombie Banghead:
 
Ik denk dat degene die het hardst roepen "het kan zo geen kwaad", " het is allemaal overroepen" , "we dronken jaren water uit een loden pijp" etc.....etc...
Dat zijn degenen die ook het hardst roepen als er iemand van zijn eigen vrienden of familie loodvergiftiging krijgt.
Waarschijnlijk krijgen dan de beleidsmensen de schuld dat ze geen maatregelen genomen hebben

En ze wisten het nochtans hé, die politiekers.
Maar ze doen er niets aan
 
Nu ik niet hoor.... Heb echt geen zin om door het leven te gaan druk te maken over wat me wel of niet een keertjr ziek zou maken. Vraag maar aan iemand die mij kent.
Dood gaan we toch en tot dan ga ik van mijn leven genieten...
 
Ik ben er ook niet zo bang voor. En inderdaad, dood ga je toch.
Maar het is mijns inziens de manier waarop je dood gaat dat het verschil maakt, daarom ben ik toch wel wat voorzichtig...
Het is slechts met 1 type loodvergiftiging dat je binnen 1 seconde het leven laat ;) .

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
1/3 sterft aan hart- en vaatziekte, 1/3 aan kanker en de resterende 1/3 wordt dement. Loodvergiftiging is weer eens wat anders. :)

Dat artikel is wel weer heel erg het geluid van gesubsidieerde clubjes, waar geldt: hoe meer angst, hoe meer centen voor ons.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even een heel klein beetje Of-topic

Loodvergiftiging heeft niets te maken met een gesubsidieerd clubje.
Dit probleem is vergelijkbaar met de olie vervuiling in sommige gebieden.
Sommigen gieten wel eens een litertje of vijf motor olie of "slechte benzine of diesel" in de grachtkant of bos
Er word dan wel eens mee gelachen in de aard van, "een beetje olie is toch geen vervuiling" de naam zegt het zelf "AARD-olie" dus "dat hoort toch in de grond."
Tot de olie vervuiling in hun beekje te voorschijn komt, dan roept men moord en brand

Terug On-topic
Ben zelf niet van alle schuld vrij te spreken.
Ook in mijn tuin zal wel een pellet liggen, maar probeer dit toch tot een minimum te beperken.
Op een terrein van schietstanden waar men niets anders geschoten heeft met lood en waar het dus mag ligt meer dan één pellet van mij
 
Even een heel klein beetje Of-topic


Sommigen gieten wel eens een litertje of vijf motor olie of "slechte benzine of diesel" in de grachtkant of bos
Er word dan wel eens mee gelachen in de aard van, "een beetje olie is toch geen vervuiling" de naam zegt het zelf "AARD-olie" dus "dat hoort toch in de grond."

Haha ja dat hoor je over lood ook... 'het komt toch uit de grond, sowieso, dus het kan geen kwaad als je het er terug in steekt' :Cautious:

We zitten wel wat op dezelfde lijn denk ik. Als er ergens ettelijke jaren met loodpatronen aan kleiduif schieten gedaan werd, zullen een paar pellets ook het verschil niet meer maken. Maar op de terreintjes die ik dankzij welwillende vrienden kan gebruiken, pak ik het toch zo proper mogelijk aan.
 

Facebook Page

Terug
Bovenaan