• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Algemeen Informatief Luchtbuksen op zolder

Leden die dit recent bekeken hebben. (Totaal:0)

Stephan

Admin
Hoofdredactie
Elite member
Afgelopen zondag was ik in Nijmegen op bezoek bij Jos. Jos is een gepensioneerde slager die 45 jaar in een slachthuis heeft gewerkt. Achter in zijn tuin zat hij te verhalen over zijn rauwe ruige leven. Ik luisterde naar zijn verhalen met een droge witte wijn in de hand en hij met een appelsap want van alcohol wordt ie naar eigen zeggen agressief. Nu geniet hij van zijn pensioen en het vissen op zalmforel die dan wel weer door hemzelf gerookt wordt.
file-1.jpeg file1-1.jpeg
Uitkijkend naar zijn duiventil waarin hij duiven kweekt (Gelderse Slenk?) vraagt hij mij of ik nog wel eens schiet met een luchtbuks. Want hij had op zolder nog een luchtbuks gevonden. Vervolgens kwam er een prachtig mooie Benjamin Sheridan C9A tevoorschijn met een doosje oeroude pellets. De pompbuks lekte niet en schoot haarzuiver. Je voelt de bouwkwaliteit als je het ding in de hand hebt.
file5.jpeg
En vervolgens kwam er ook nog een Diana model 25 tevoorschijn. Ooit zijn eerste luchtbuks. Prachtige verhalen erbij wat daar al allemaal mee geschoten was in het verleden.
file-2.jpeg file2-2.jpeg file3-1.jpeg
En vervolgens kwam er nog een dubbelloops zwartkruit geweer achteraan. Die hoort misschien niet in het rijtje luchtbuksen maar brengt mij wel op de vraag van hoeveel (lucht)buksen en ander schietgerei zou er nog liggen op al die zolders in Nederland?

Bijlagen

Ongelezen Berichten