• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

    Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

    Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

    Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

    Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

    [Disclaimer] Als je geen account (meer) hebt op dit forum, dan kunnen jouw berichten niet worden verwijderd, maar ook niet (meer) herleid worden naar jou persoonlijk.


Regels & Veiligheid Mag ik een drone boven mijn tuin uit de lucht schieten?

Gebruikers die deze discussie onlangs hebben bekeken (Totaal:0)

Persoonlijk erg blij met de katten van de buren hier op het erf, vooralsnog laten ze de vogeltjes met rust maar maken wel korte metten met de mollen, ratten en muizen hier waar ik meer dan blij mee kan zijn.

Ooit eens een interessante manier gehoord om buren duidelijk te maken dat je niet gediend bent van het opruimen van de ontlasting van anderen. Plaats een dikke pvc buis schuin in de grond met een stukkie vis erin, pluk de volgende morgen de kat bij z'n staart uit de buis met een paar handschoen aan, smeer hem in met de ontlasting van je hond en laat de kat weer vrij in de tuin van de buren :devil:4

En mochten er snow flakes zonder gevoel voor humor meelezen, ja dit is als grap bedoeld en nee ik heb het (nog) niet zelf geprobeerd :rolleyes:4
 
Onze huizen zijn te klein om zelfs maar één hennepplantje te telen zonder dat de buren dit merken :cool:4

Daarnaast hoor je een grotere drone ook tot op verder afstand al vliegen, zeg maar meer dan 50 meter.
Die zak dingen die hoor je niet maar hebben maar een beperkte reikwijdte (bluetooth ~7,5 meter en wifi ~30 meter), dus de eigenaar moet vlak in de buurt zijn.
Ik heb zelf van die dingen, grootste ~50 cm en de kleinste 10 cm, alle met camera.
 
Ik heb een drone van 30 cm , gekocht in China met camera. Verbluffend hoe ver hij is te besturen met de zender die er bij zat. En ik heb iets grotere hier zien vliegen, eigenaar niet te zien in het vrije veld. Ding zat in no time zo hoog, dat hij niet meer te zien was. Dook even later weer op en vloog naar het dorp. Duidelijk geen inspectie vlucht.
 
Persoonlijk erg blij met de katten van de buren hier op het erf, vooralsnog laten ze de vogeltjes met rust maar maken wel korte metten met de mollen, ratten en muizen hier waar ik meer dan blij mee kan zijn.

Ooit eens een interessante manier gehoord om buren duidelijk te maken dat je niet gediend bent van het opruimen van de ontlasting van anderen. Plaats een dikke pvc buis schuin in de grond met een stukkie vis erin, pluk de volgende morgen de kat bij z'n staart uit de buis met een paar handschoen aan, smeer hem in met de ontlasting van je hond en laat de kat weer vrij in de tuin van de buren :devil:4

En mochten er snow flakes zonder gevoel voor humor meelezen, ja dit is als grap bedoeld en nee ik heb het (nog) niet zelf geprobeerd :rolleyes:4
Zonde om die kat dan met stront in te smeren, is niet de marinade die ik voor een stuk vlees zou kiezen.
Die beesten zijn best lekker volgens de Italiaanse tv-kok Beppe Bigazzi.
Citaat: ‘Kat is heel lekker, lekkerder dan de meeste andere dieren die ik ooit gegeten heb’.
Kijk ook eens naar de inspirerende recepten in een Koreaans kookboek.
Succes met koken en alvast: eet smakelijk !
 
Yep voor de restaurants zitten de honden al vaak in konijnen hokken, kan je ook nog kiezen.
De eerste keer kijk je er raar van op en heb je het niet direct in de gaten maar alles went!
Been there, eat them en heel erg lekker!
 
Ik voorzie een nieuwe dure sport. Probeer de drone te raken, goede piloot en alleen pellets toegestaan.
 
Heb er ook eentje op mijn naam staan. Niet boven mijn tuin vliegen/filmen. Hij hing er al een poos. Moet eerst mijn buks uit de koffer halen die op slot zit. Magazijntje en kogeltje pakken. Van zolder naar beneden en naar buiten gaan.... of wel hij had tijd zat om te vertrekken...
 
Even kijken

Allemaal een geweer in handen en geen 1 die de drone wil neerhalen!Ik denk als je niets te verbergen hebt dat er dan ook geen probleem is als er een keer een drone over he heen vliegt...

Zij die wel graag (illegaal) een drone uit de lucht willen halen, daar weet ik zo niet van of zij wel zo koosjer zijn? Er zijn trouwens menig drone gebruikers die wel daar mogen vliegen!
En een beetje verdraagzaamheid zou de mens kunnen sieren,,, maar dat laatste wordt steeds minder en minder, en zal resulteren dat ook wij onze hobby niet meer zullen kunnen uitvoeren.. .
 
Je zou die verdraagzaamheid ook kunnen projecteren op die jongens die met een drone menen in mijn huis en tuin te moeten kunnen kijken, wat let hun om boven een weiland met koeien of een vijver met vissen te gaan vliegen?
Dat "Big Brother" me bekijkt op alle mogelijke manieren is voor mij meer dan genoeg, ik hoef echt geen drone meer voor mijn slaapkamer venster!!
Tis niet de buksbezitter die bij de drone bezitter komt kijken maar andersom, dus wat mij betreft op een verantwoorde manier omlaag halen! :giggle:4
Ga er vanuit dat ik hem omlaag haal zonder op beeld te staan!:party:4:party:4
Als we op 100mtr een euro kunnen treffen waarom geen drone?
 
Als we op 100mtr een euro kunnen treffen waarom geen drone?
Gelukkig zien de meeste consumenten drones op 100 meter niet zo heel veel detail omdat ze een extreme groothoek aan boord hebben die met name bedoeld is voor aerial landschapsfotografie. Op die afstand kun je echt niet bij mensen naar binnen kijken en als er mensen buiten lopen ga je niet hun gezicht kunnen herkennen, hooguit een vermoeden om wie het gaat als diegene bv altijd een opvallende gele jas aan heeft. Op die afstand is het net als Google Maps, je kunt daarmee ook zien dat er iemand op een luchtbedje in het zwembad ligt te dobberen maar je hebt geen idee wie het is.

Net als met schieten is drone vliegen vaak een gevalletje onbekend maakt onbemind, ik laat de buren dan ook af en toe een rondje schieten of vliegen zodat ze zelf ervaren hoe het er aan toe gaat. Met de drone laat ik ze dan bv een selfie maken en dan realiseren ze zich al snel dat de drone daarvoor op 10-20 meter toch wel heel erg dichtbij moet hangen willen ze als persoon herkenbaar in beeld komen.

Heb 1 van de stilste drones momenteel verkrijgbaar maar op 10-20 meter is die zeer goed hoorbaar dus even stiekem voor je raam gaan hangen is er echt niet bij.

Wettelijk moeten drones minstens 100 meter van gebouwen weg blijven en op die afstand heb je dus weinig te duchten van de consumenten drones qua privacy, als ze echter boven je huis hangen zijn ze zonder vergunning in overtreding. Mocht dit het geval zijn; de meeste drones kijken vooruit tijdens het vliegen en zien niet wat er achter hun gebeurd ;)
 
Ik heb wel degelijk wat te verbergen! En dan denkt men direct dat het over illegale activiteiten gaat maar het is alleen het laatste stukje privacy dat ik voor mijn gezin wil bewaren. @geetee slaat de spijker op z'n kop (y)
Anders haal je zon ding op aliexpress,die hou drones wel weg van je erf......;)En kan op zaterdag ook gewoon mee naar de "range".

 

Facebook Page

Terug
Bovenaan