• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Luchtgeweer PCP Mijn Edgun Leshiy, een soort van liefdesbetuiging.

Leden die dit recent bekeken hebben. (Totaal:17)

August

Forum Expert
Hoofdredactie
Elite member
Je vindt hem mooi of afschuwelijk. Een tussenweg schijnt er niet te zijn.

IMG_0501.jpg
Gelukkig maar zou ik bijna zeggen, als we allemaal dezelfde smaak hebben zou de wereld er saai uitzien en renden we als Batavieren allemaal achter dezelfde vrouw aan….. of omgekeerd…….

Ik heb mijn 2e gen. Leshiy november 2018 gekocht bij Joost van luchtbuks.com en ik vind hem in ieder geval mooi en dan bedoel ik natuurlijk niet Joost.

Bouwkwaliteit van de Leshiy is oerdegelijk en in al zijn eenvoud is hij makkelijk aan te passen en dat maakt dit buksje juist zo leuk. Met mijn andere buksen schiet ik voornamelijk. Ik onderhou ze natuurlijk wel maar sleutel er niet teveel aan dus is de Leshiy een perfecte aanvulling waarmee mijn hobby een stapje verder gaat.

Is hij geschikt voor 100meter? Ik twijfel maar het zou me niet verbazen als je met een aantal aanpassingen goede resultaten kan behalen. Voor mij is de Leshiy een echte knutselbuks met veel mogelijkheden die in mijn huidige setting zuiver schiet tot 50 meter en dat is voor mij genoeg.

In het begin had ik mijn bedenkingen over het spannen van de buks en het gegeven dat het een enkelschots is maar dat went snel en ik ervaar dit in de praktijk niet als een tekortkoming, ik vind het echt fun om met de Leshiy schieten.
Als ik al iets negatief over de Leshiy kan zeggen dan vind ik de aanschafprijs nogal fors maar ach, anders geeft ik het geld toch maar uit in de kroeg, aan mijn huis, auto’s of mijn vriendin weet er een vage bestemming voor.

Ik ben niet van plan om een echt review te schrijven. Op de diverse forums/Youtube/internet e.d. is meer dan genoeg te vinden over de Leshiy.

Met name dit (positieve) review is voor de geïnteresseerden het lezen waard: Review edgun Leshiy
Ook deze site kan ik aanbevelen: Edgun Leshiy Blog

IMG_0500.jpg

Zoals `Joost al eerder aangaf in een ander topic is de Leshiy heel geschikt om te personaliseren en dat is precies wat ik gedaan heb.
Ook al ben ik 60, ik ben en blijf gelukkig een “oudere jongere” en vind het leuk om een persoonlijke touch aan de Leshiy te geven en dus heb ik hem hier en daar gepimpt met Gearskin. Idee is gejat van internet maar wat maakt het, ik vind het leuk.
Perfect materiaal trouwens dat Gearskin en het is makkelijk te verwijderen als je het zat bent of iets anders wilt.

Ook heb ik een gooseneck extensie-rail voor de bipod ( is een goedkopere maar voldoet vooralsnog voor mij ) aangeschaft en heb er nu een 3-12x32 UTG scope op staan (lekker klein).
Deze kijker kan je natuurlijk niet echt vergelijken met de duurdere merken maar ik moet zeggen dat hij mij aangenaam verrast. Draadkruis (mildot) is best goed en ook het glas voldoet aardig.
I.v.m. eye relief en daarmee corresponderende houding heb ik speciale Hawke mounts gebruikt, daarmee komt de scope ietsje hoger en meer naar achteren. De parallax instelling is vanaf 3 meter.

Ik heb er nu een 35 cm loop inzitten (.22) en dus ook de extensie-tube voor de loop.
De demping is aangepast door middel van een extended-Donny FL baffle. Naast het vilt heb ik er traagschuim ingestopt en daarmee is de Leshiy echt stil geworden Geluid is natuurlijk wel afhankelijk van je instelling. (Joules/snelheid).

De trekker van de Leshiy is niet slecht (1 stage) maar ik heb hem toch aangepast met een speciaal schroefje zodat het nu een 2 staged trigger is en dan merk je toch wel een behoorlijke verbetering bij het schieten.

Als laatste heb ik er een Huma reg. ingezet, veel makkelijker in te stellen en bovendien is hij kleiner dan de originele regulator dus meer lucht tot je beschikking. Er is trouwens ook een speciale 16 J regulateur van Huma te verkrijgen

Op internet/forums vindt je de nodige info van anderen over instellingen die je, afhankelijk van wat je wil, kan gebruiken. zowel met de hamerveer als (in combinatie met) de regulator. Een chronometer heb je dan uiteraard wel nodig. In mijn geval ging er toch wel een wereld voor mij open van mogelijkheden die er zijn en hoe je je lucht efficiënt kan gebruiken.

Mijn volgende project:
Ik denk dat ik een 45 cm .25 loop ( eens vragen aan Joost) wil met een Donny FL aanpassing voor een “opschroefbare” demper, waarschijnlijk de Donny FL Tatsu maar dat ga ik nog even uitzoeken. Ik kijk er al naar uit om hiermee aan de slag te gaan en te ervaren wat dit oplevert.

Ik denk dat de Leshiy mij positief zal blijven verbazen!

Topic starter Soortgelijke Topics Forum Antwoorden Datum
Polle Luchtbuks Geweer PCP 16

Soortgelijke Topics

Ongelezen Berichten

Facebook Page