• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Luchtgeweer PCP Mijn eerste indrukken van de RTI Priest

Leden die dit recent bekeken hebben. (Totaal:0)

Luchtbuks.com

WM16
Winkelier
RTI Priest

priestcombo3.jpg

Yep! Ik verkoop ze zelf... Maar: Nog gekker :) Ik schiet met alles wat ik verkoop. En ik vergelijk dat met wat ik al ken en met alle buksen die ik in mijn handen heb gehad. En .... dat zijn er best veel.
Maar even terug.... De RTI Priest werd enkele jaren geleden al gepresenteerd... En...... toen werd het stil. Best gek, want: Het leek een ideale buks voor een hele mooie prijs.... In een super hot deel van de markt... Want: Bullpup/AR grips/300bar/gereguleerd/Multi-cal.... in de USA en Zuid Afrika voorzichtig positieve reviews... Dus 'Verflickst noch mal'.... Die wil ik hebben om te proberen... Zo gedacht en zo gedaan... Ik had al eerder contact met RTI gehad en dit keer was men graag bereid om mij er wat te leveren.

Spannend altijd. Want: hey: Ondernemen is risico nemen... Een paar euro lichter en een paar kilo zwaarder (want het was Kerstmis intussen) kwam de zending aan...
Tromgeroffel en open die dozen: Chips.... Wat zag dat er goed uit. Plaatjes op internet zeggen immers nul komma niks. Als je een buks in handen hebt beslis je in de eerste seconden al of het top of flop is... Dikke top... De Priest is wel een soort van Impact achtige Bullpupp, maar: Heeft lekker zo'n straight pull die wat weg heeft van de heerlijke Logun S16. De bottle is lekker gewichtig en mag gewoon op 300 bar gevuld worden... Lekker makkelijk met een paintballregulator ertussen. Een vrij grote gereguleerde ruimte waardoor je zonder bottle ook nog een schot of 5 kunt doen. Leuk, maar: Dat doe ik nooit....
bottlepriest.jpg

Beetje industriele vormgeving, vind ik wel leuk, kan me wel voorstellen dat anderen dat minder vinden... En hips.... manometer in psi, jammer... Want hoe mondiaal ik ook ben, omrekenen houd ik niet van.... Ik wil liever BAR of MP... Maar ja, ik schiet ook met Texans en dan zeur ik ook niet.

Magazijn vullen en meten maar...... Slim magazijn, langs rechts of links te plaatsen... Nog niet eerder gezien... tegenvallertje: Je moet JSB er met een volgende pellet induwen... Net als die good old Shinsung Career 300... Dat is ff wennen. Barracuda floept er wel mooi head first in.... En dan: schieten in de meet tunnel... Wow... Een buks die harder schiet dan opgegeven... Dat is ook een keer fijn. 50 joules met een 18 grainer, leuk.... En dan gewoon 125 schoten op een 300 bar vulling.... Dat is ziekmakend veel. Ow ja hoor.... Hij loopt dan wat terug in snelheid uiteraard. Maar: Niks om je zorgen over te maken... Gewoon een beetje op de druk letten.... De regulator staat op 125 BAR bij .22. Dat is huh zoveel PSI.... De .25 staat wat hoger...
priestimpact.jpg
Het cocken van de spangreep gaat met deze mega power best wat zwaar. Dus: Zet de buttpad goed tegen je aan. Sluit ook goed en helemaal naar voren want: de vergrendeling werkt pas in de laatste centimeter. Ben je onervaren en gehaast: Dan ga je een keer schieten met nog niet volledig gesloten vergrendeling... Die vergissing maak je maar een keer want: Een stoot lucht in je smoelwerk is nooit comfortabel. Dus dat onthoud je zeker wel!

Euh okay... Ik snap hoe hij werkt en: Dus naar de schietbaan... Daar kom ik toch elke week en dit keer: Kon ik niet wachten.... De reputatie van de CZ loop is enorm goed (ondanks dat hij trouwens maar een centimeter of 50 is)... Atlas eronder en Sightron erop (ja, ik gebruik altijd dat waar ik bekend mee ben... Dat is dit mijn benchmark opstelling en kan ik buksen met elkaar vergelijken. Schijterig en bang voor het onbekende? You bet!!!)...
priest100mkaart.jpg
50 meter dan maar en ... WTF 1: mooie groep.... Dus door naar 100 meter... Best moeilijk om hem mooi stil te houden en de trekker: Is direct en niet echt een wedstrijd ontwerp... Daar lopen ze in de rest van de wereld mee door de polder/bossen en heiden om wat voor de pot te schieten... Dus ze verklaren je voor totally nuts als je daarmee op 100 meter gaat liggen zeurpieten op klote doelkaartjes... Get a life man! Ja, sorry.... Dit is nu eenmaal mijn leven.... En ook nog mijn boterham... Dus f.... it: Ik kijk gewoon of het kan, ook al is het totaal zinloos... En mijn steak koop ik gewoon bij Appie... Ook dierenleed, maar toch weer anders....

Wat hij weegt en hoeveel mm van hier tot daar en centraal zwaartepunt en trekkerdruk in gram: Zoek het ff bij de leverancier op... Ik test op schieten en 'beleving'. Dat is waar het mij om gaat en dat wil ik weten van een buks/geweer etc...
Ik floep de link er wel bij.
priestcarbon.jpg

Dus: tevreden naar huis en vastbesloten om nu meer te schieten en meer details te gaan beoordelen... En verder te gaan met RTI natuurlijk... Houd je van klassiek hyper accuraat en traditionele looks? NIET KOPEN dan!

Mijn algemene indruk: Een hele dikke aanwinst voor luchtbuks liefhebbers!!! Ik vind hem helemaal te gek. De klanten tot nu toe zijn er ook blij mee. Wellicht kunnen die deze impressie aanvullen...

Ow ja.... deze beoordeling is van mij... Door mijn eigen gekleurde bril bekeken :)....
Groeten,
Joost​

Ongelezen Berichten