• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Verkoop Tips Mundilar portugal

Obthomas

Forum Expert 3
Forum Sponsor
OB Collectief
Lijkt mij een zeer goeie winkel voor het bestellen van luchtbuksen. Scherpe prijzen, goede klantenservice, reageerd heel erg snel op emails, (zelf op zondag nacht) en beantwoord alle vragen zonder gedoe. Snelle verzending.
Luchtbuksen zijn gewoon FAC in tegenstelling tot spaanse winkels die max 24 joules versturen. Kalibers gaan wel maar van 4.5 tot en met 5.5.
De keuze is niet enorm breed maar als ze de buks die je zoekt binnen hebben krijg je die waarschijnlijk wel met een paar tientjes korting tegenover andere winkels, was bij mij 105 euro verschil tegenover belgische winkels.
Verzending kan je kiezen tussen DPD (ongeveer 4dagen levertijd) of UPS, (ongeveer 3 dagen levertijd) maar UPS is ietsje duurder.

Ik raad deze winkel aan.

habrima

Vaste Schutter 2
Ik heb ook wel eens wat besteld. Inderdaad een prima zaak. Valt mij sowieso op dat buitenlandse shops hun zaakjes veel beter op orde hebben dan de shops hier (paar uitzonderingen daargelaten).

Obthomas

Forum Expert 3
Forum Sponsor
OB Collectief
Ik heb ook wel eens wat besteld. Inderdaad een prima zaak. Valt mij sowieso op dat buitenlandse shops hun zaakjes veel beter op orde hebben dan de shops hier (paar uitzonderingen daargelaten).
Ik heb niet echt ervaring met nederlandse winkels. 1 keer bij krale en 1 keer bij staaloutdoor besteld en beide winkels leken mij wel goed. Had juist een probleempje bij staaloutdoor maar dat hebben ze na een berichtje goed opgelost.

Edsan

Schutter
OB Collectief
Prima ervaring mee, zowel communicatie als service. Antwoord quasi direct als je mailtje stuurt voor info. Binnen de 4 dagen geleverd in België in deze tijd (Covid-19).

Obthomas

Forum Expert 3
Forum Sponsor
OB Collectief
Prima ervaring mee, zowel communicatie als service. Antwoord quasi direct als je mailtje stuurt voor info. Binnen de 4 dagen geleverd in België in deze tijd (Covid-19).
Heb je met DPD besteld of UPS?

Obthomas

Forum Expert 3
Forum Sponsor
OB Collectief
Zit er nu ook te kijken. Denk dat ik er een co2 geweer bij wil maar pistool zou ook leuk zijn.
Die semi auto Co2 pistolen krijg ik alleen maar spijt van. Ben ik direct beu. Is even leuk om semi auto te knallen maar na een week wil ik hem al weer verkopen. Ik zou voor een co2 luchtbuks gaan waarmee je ook echt iets kan raken ( QB78 deluxe is perfect, zie mijn profiel afbeelding)

Rookie

Schutter 1
Forum Sponsor
OB Collectief
Toevallig zit ik nu ook te kijken op die site. Op de een of andere manier is deze site bij mij onder de radar gebleven. Anyway , ze hebben qua assortiment niet de grootste keus maar hebben wel diverse leuke co2 pistolen die in nederland niet te koop zijn vanwege de gelijkenis met vuurwapens.
Prijzen zijn alleszins redelijk en als het goed is , is de bestelling hier de volgende dag binnen. Ik ben van plan binnenkort het een en ander te bestellen. ( o.a. een co2 pistool en toebehoren , laserpointer voor eronder en diverse soorten pellets om uit te proberen ) Als alles naar tevredenheid is zal ik vast en zeker terugkomen voor grotere bestellingen.
Als ik alles binnen heb zal ik mijn ervaring delen.

Obthomas

Forum Expert 3
Forum Sponsor
OB Collectief
Toevallig zit ik nu ook te kijken op die site. Op de een of andere manier is deze site bij mij onder de radar gebleven. Anyway , ze hebben qua assortiment niet de grootste keus maar hebben wel diverse leuke co2 pistolen die in nederland niet te koop zijn vanwege de gelijkenis met vuurwapens.
Prijzen zijn alleszins redelijk en als het goed is , is de bestelling hier de volgende dag binnen. Ik ben van plan binnenkort het een en ander te bestellen. ( o.a. een co2 pistool en toebehoren , laserpointer voor eronder en diverse soorten pellets om uit te proberen ) Als alles naar tevredenheid is zal ik vast en zeker terugkomen voor grotere bestellingen.
Ik heb 2 keer daar besteld en het was 2 keer top. Heb 2x de nieuwere versie van een buks gekocht en heb die dan ook gekregen. Sommige winkels foefelen dan nog snel hun oudere versie in de post zodat ze daar vanaf zijn. Niet mundilar. Als je daar iets vind dat ze hier niet hebben of goedkoper, gewoon doen. Zorg wel dat je alles in 1 keer besteld omdat verzendkosten ietsje duurder zijn dan normaal. (+/-20 euro)
Voor pellets misschien beter bij schneider kijken, die zijn toch nog wat goedkoper dacht ik. Juist de airarms pellets worden niet door schneide verkocht maar door mundilar wel.

Jan Buks

♥♥♥ ♥♥♥♥
Administratie
Forum Sponsor
OB Collectief
Hebben jullie in Portugal restricties op kracht? Ik had laatst een Daystate Red Wolf uit Spanje gehaald in .25 en die schoot nog geen 20 Joules. Gelukkig konden ze deze wel in kracht opschroeven voor me, dus was achteraf niet zo'n groot probleem, maar was wel even een gedoe. Ik heb interesse in een buks van Mondilar, maar deze moet wel High power schieten en geen 16 joules oid ;)

Rookie

Schutter 1
Forum Sponsor
OB Collectief
bedankt voor je reactie Obthomas

Ik heb net een kleine bestelling zitten samenstellen en zag dat voor mij de verzendkosten op ongeveer 7/8 euro uitkomen. Het hoeft voor mij het land ook niet uit ;) ik woon in Portugal , alleen niet in de buurt van de winkel.
Bedankt voor de tip voor de pellets , ik vond ze hier al niet erg duur maar ga zeker deze tip napluizen.

Obthomas

Forum Expert 3
Forum Sponsor
OB Collectief
Hebben jullie in Portugal restricties op kracht? Ik heb laatst een Daystate Red Wolf uit Spanje gehaald in .25 en die schoot nog geen 20 Joules. Gelukkig konden ze deze wel in kracht opschroeven voor me, dus was achteraf niet zo'n groot probleem, maar was wel even een gedoe. Ik heb interesse in een buks van Mondilar, maar deze moet wel High power schieten en geen 16 joules oid ;)
Naar mijn weten geen power limiet maar wel kaliber denk ik? Je vind niets boven de .22 dacht ik.

bedankt voor je reactie Obthomas

Ik heb net een kleine bestelling zitten samenstellen en zag dat voor mij de verzendkosten op ongeveer 7/8 euro uitkomen. Het hoeft voor mij het land ook niet uit ;) ik woon in Portugal , alleen niet in de buurt van de winkel.
Bedankt voor de tip voor de pellets , ik vond ze hier al niet erg duur maar ga zeker deze tip napluizen.
Dan is mundilar de perfecte winkel voor u. Jammer van de kleine keuze maar daar zou ik wel met kunnen leven als je de prijzen vergelijkt van buksen die ze wel hebben met de prijzen van hier.

Rookie

Schutter 1
Forum Sponsor
OB Collectief
Beste Jan ,
Ja , er is een beperking op kracht ( voor wat vrij te koop is ) en wat ik me heb laten vertellen ook op kaliber , niet groter dan 5,5 mm , echter registratie en vergunning , welke zeer makkelijk te verkijgen zijn , geven je toestemming om meer joule en naar groter kaliber te gaan. alleen je moet er wat tijd in stoppen , zoals alle dingen met een papierwinkel hier zeeen van tijd kosten. Nadeel hiervan is dat je hiermee de GNR ( politie ) soort van toestemming geeft om op welk moment van de dag , bij je binnen te komen en je spullen te controleren op naleven van de regels. Iets wat overigens in de praktijk (vrijwel) nooit voorkomt.
Aparte is dat er wel vele malen sterkere PCP buksen verkocht kunnen worden zonder dat men vraagt naar registratie papieren of lidmaatschap van een vereniging.
Het maximaal aantal Joule lag volgens mij op de 24 maar dat zal ik nog eens precies navragen voor je.
In de praktijk zal het neerkomen op: ja er zijn restricties en nee , er word niet op gecontroleerd.

Laatst bewerkt:

Rookie

Schutter 1
Forum Sponsor
OB Collectief
Hebben jullie in Portugal restricties op kracht? Ik had laatst een Daystate Red Wolf uit Spanje gehaald in .25 en die schoot nog geen 20 Joules. Gelukkig konden ze deze wel in kracht opschroeven voor me, dus was achteraf niet zo'n groot probleem, maar was wel even een gedoe. Ik heb interesse in een buks van Mondilar, maar deze moet wel High power schieten en geen 16 joules oid ;)

Vandaag nog eens nagevraagd voor je ,
Er is inderdaad een max van 24.4 joule. Die .4 zal wel een marge zijn.
Ook het kaliber is max 5.5 mm of .22
Daarboven is registratie verplicht met de daarbij behorende vergunning.

Ik heb vanavond een bestelling gedaan bij mundilar. Ik moet zeggen dat het voor Portugese begrippen allemaal erg soepel gaat. Ik ben helaas wel anders gewend. Nu nog afwachten of alles compleet is maar voorlopig ziet dit er erg verzorgd uit.
Het is in Portugese winkels blijkbaar gebruikelijk dat men artikelen die retour komen , zonder controle weer gewoon terug in het schap gezet worden. Wij hebben hier eens een decoupeerzaag gekocht , doos netjes dicht , geen schade aan de doos te bekennen , maken we hem thuis open , is hij gebruikt ( zaagsel zat nog op het zaagblad en op de body ) en bij test bleek hij ook nog eens doorgebrand te zijn. De volgende dag teruggebracht , kregen zonder enig mokken een nieuw exemplaar , die we uiteraard in de winkel gecontroleerd hebben , maar de doos met kapotte zaag werd doodleuk aan een medewerker meegegeven , die de opdracht kreeg hem in pad X terug te zetten. :wondering:4

Dus ... ik wacht met spanning af , als het goed is was ik te laat om morgen geleverd te krijgen , dus waarschijnlijk zaterdag.

Jan Buks

♥♥♥ ♥♥♥♥
Administratie
Forum Sponsor
OB Collectief
Ik had ze ook gemaild met de vraag wat de kracht was van een bepaalde buks die ik nog op mn verlanglijstje heb staan en kreeg dit als antwoord:

Good morning, Daystate Red Wolf safari is sold with FAC power (65 ft/lb)

Kind regards,
No dia 16/09/2020, às 00:03, loja@mundilar.net escreveu:

Dat is toch 88 Joules ;) Voor de export dan denk ik welleswaar.

Rookie

Schutter 1
Forum Sponsor
OB Collectief
ik moest bij de bestelling een vinkje geven dat ik 18 jaar was en me hield aan de voorschriften en regelgeving. Ik denk dat dat de controle was.
Zal me niks verbazen, ik kan het hele forum volschrijven met aparte dingen die je hier meemaakt en waarvan je nooit gedacht zou hebben dat het mogelijk kon zijn.

Obthomas

Forum Expert 3
Forum Sponsor
OB Collectief
Spanje heeft een limiet op kracht van 24 joules maar portugal niet. Mijn fx kwam gewoon full power toe vanuit portugal. Een buks die ik uit spanje kocht had max 24 joules terwijl die normaal 40+ doet(en er stond een stempel 24J stempel op)

munt

Vaste Schutter 4
Ik heb bij mundilar een Aa s500 xtra fac gewoon gekocht. Limiet Portugal is op max. 22, niet op power dat is Spanje met 24 joule. De restrictie is op buksen uit Spanje wel vaak erg simpel te verwijderen (niet met alle!) , dat moet je dan even vragen hoe.

Obthomas

Forum Expert 3
Forum Sponsor
OB Collectief
Bij de buks die ik uit spanje kocht zat er een andere hamerveer in. De originele zat erbij geleverd. Regulator enz is niet aangeweest

Ongelezen Berichten

Facebook Page

Bovenaan