• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Nachtkijker nachtzicht kijker ervaringen

Ag072

Schutter
Hoi ik heb een yukon photon xt restlichtkijker werkt perfect ook snachts ik schiet ratten en duiven op industrieterrein en in loodsen waar altijd wel een lamp brand goed zicht ben er erg tevreden mee

• Leuk
Waarderingen: West

Hansi1959

Losse Flodder
Ik gebruik de PARD NV 008 nu een paar maanden en ben daar zeer tevreden over. Heb deze gekocht na vergelijken met de ATN-X Pro 4K 3-14 en de SightMark Wraith HD (heb met allemaal enkele dagen kunnen spelen).
Voor mij persoonlijk bleek de PARD de beste van dit trio en ook nog de goedkoopste (altijd een leuke "bijkomstigheid").

Bramann@ziggo

Schutter
OB Collectief
Ik heb een pulsar Digex 455 en deze is te koop. Heb nu warmtebeeld. In het donker op een kaartje met de Digex is prima te doen, zeker als je de IR straler er bij aanzet.

fousek

Losse Flodder
Ik heb ook en yukon photon xt zeer tevreden van maar heb nu ook een warmtebeeld deze is voor ongedierte bestrijding iets handiger maar voor op doel te schieten zou ik toch de yukon gebruiken

Julez

Forum Elite 1
Forum Sponsor
OB Collectief
Hoi ik heb een yukon photon xt restlichtkijker werkt perfect ook snachts ik schiet ratten en duiven op industrieterrein en in loodsen waar altijd wel een lamp brand goed zicht ben er erg tevreden mee
Op duiven?foei ;) :giggle:4 .

huckleberry

Schutter 4
OB Collectief
ik heb een pard 007 16mm nachtkijker ad on. de kijker zit bij mij op een leapers mini swat ik vind de kijker zeer degelijk makkelijk in de bediening en goed beeld geven. ik gebruik de kijker echter doorgaans wel op slecht 3x vergroting op mijn kijker ander is het field of vieuw te klein vind ik dus kijker met minder vergroting of een 12mm lens op de pard zou nu mijn voorkeur hebben als ik het nog eens over mocht doen. de ir is ruim voldoende. het is wel handig om een paar extra 18650 cellen mee te nemen. de pard 007 is ook prima als handheld spotter te gebruiken. en geeft dan wel lekker breed zicht. maar als je hem na het spotten als geweerkijker wilt gebruiken moet je eerst weer aan de lens draaien om de boel goed scherp te krijgen en daar verlies je te veel tijd mee.

de thermische kijker die ik van pard heb is de sa19lrf. ik gebruik deze kijker voornamelijk als spotter ik vind de vergroting van deze kijker te minimaal om als richtkijker te gebruiken de digitale vergroting vind ik er niet echt duidelijker op worden. ook voor deze kijker geld een paar extra 18650 cellen mee nemen. mocht ik het nog eens over kunnen doen dan zou ik voor de sa25 of de sa 35 kiezen zodat ik meer vergroting heb zodat die ook als richtkijker bruikbaar is.

ik heb ook we door andere nachtzicht en warmte beeld kijkers gekeken en vind de prijzen van pard zeer gunstig en het beeld goed bruikbaar de apparaten voelen degelijk aan en ik vind het erg gunstig dat je er 18650 cellen voor kan gebruiken die je bv uit oude laptop batterijen en accu gereedschappen kan recyclen

hurbie

Vaste Schutter
OB Collectief
ik heb een pard 007 16mm nachtkijker ad on. de kijker zit bij mij op een leapers mini swat ik vind de kijker zeer degelijk makkelijk in de bediening en goed beeld geven. ik gebruik de kijker echter doorgaans wel op slecht 3x vergroting op mijn kijker ander is het field of vieuw te klein vind ik dus kijker met minder vergroting of een 12mm lens op de pard zou nu mijn voorkeur hebben
wat is nu precies het verschil met de 12 mm of 16mm lens , ik kon dat uit de beschrijvingen op diverse site's niet vinden ?

chistophe

Schutter
Gebruiken jullie eigenlijk ook het dagzicht bij zo een kijker? En hoe goed is dit ? Wat zijn de voor of nadelen t.o.v een normale richtkijker? vergelijk

West

Forumnar & Artemist
Forum Sponsor
OB Collectief
Voor 3,3 cent per dag kan dat allemaal!!!!, da's de prijs van 1 (Een)!! JSB pellet .22!!!

hurbie

Vaste Schutter
OB Collectief
Voor 3,3 cent per dag kan dat allemaal!!!!, da's de prijs van 1 (Een)!! JSB pellet .22!!!
zo , mooi weer een pellet uitgespaard :

• Leuk
Waarderingen: West

Ongelezen Berichten

Facebook Page

Bovenaan