• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Pistool Nieuw: Cardinal hybride luchtpistool

Gebruikers die deze discussie onlangs hebben bekeken (Totaal:0)

J

Januca

Gast
Dit lijkt mij een heel leuk pistool om te hebben.
Jammer alleen dat de video in het Russisch was, ik versta daar helemaal niets van.
Het zou ook wel leuk geweest zijn als de videomaker had laten zien hoe je hem op druk brengt.

alexis00

Schutter 1
360 euri

Het pneumatische pistoolmodel "CARDINAL" is ontworpen voor training en recreatief schieten met loodkogels voor pneumatische wapens.
Het pistool kan worden bijgetankt van hoge druk compressoren of van een kooldioxide brandblusser via een vulmondstuk.
Het pistool is beschikbaar in de volgende versies:
- cal. 5,5 mm (.22);
- cal. 6,35 mm (.25).
28 pellets erin maximaal
max 210 mpa .atm
volume 96.
loop 20,9 lang
gewicht 1 kg
joule 3 (jaja dat is voor rusland)

Remy

Forum Elite 1
S.T.S.
Ziet er niet uit als 3j, laden gaat ook wel lekker soepel. Ben benieuwd naar de chrony resultaten, jammer dat je die niet ziet.

West

Forumnar & Artemist
Forum Sponsor
OB Collectief
Ziet er niet uit als 3j, laden gaat ook wel lekker soepel. Ben benieuwd naar de chrony resultaten, jammer dat je die niet ziet.
Einde van het filmpje toch? 220mtr per sec, pittig met .25 mooie terugslag ook!

Remy

Forum Elite 1
S.T.S.
Zonder erkenning oftewel zonder verlof aanschaffen !
onder de 3 joule vrij aan te schaffen.
Duitsland 7.5 j
frankrijk 21 j
Spanje 21 j
en zo verder Snap gij het nu?:banghead:4
Was maar een vraag hoor :)

Volgens mij geld dat niet voor Nederland. Ik kan een evanix rex-p kopen met 130j, of een beaumont 9mm pistool met 150. Kan er nog wel een paar noemen, hatsan sortie, semi automaat zelfs. Allemaal zonder verlof. In Nederland althans.

Remy

Forum Elite 1
S.T.S.
Ah, kreeg nog het voordeel van de twijfel vanwege het “gij” (belgisch). Maar helaas weer een schreeuwer die op een lompe manier iemand terecht wil wijzen zonder er zich in te verdiepen. Maarrr op uiterlijk zou natuurlijk wel kunnen, dat was een beter argument geweest. Al betwijfel ik dat dit pistool vanwege de gelijkenis op een vuurwapen illegaal zou zijn.

Oane

Schutter 4
Forum Sponsor
220 meter per seconde in .25? Dan zit je zo al boven de 34 joule met een ligte 22 grain pellet en hij heeft het over zwaardere jsb's. In een pistool waar ik zo niet een grote luchtvooraad zie maar waar maar een korte loop op zit. En blijkbaar hoeft het pistool maar tot 50 bar opgepompt te worden, via de loop? En dan 30 keer schieten. Is het al 1 april in Rusland ? Eerst maar eens van een andere bron zien voor ik dat geloof.

Bert Vos

Schutter 4
Limited
220 meter per seconde in .25? Dan zit je zo al boven de 34 joule met een ligte 22 grain pellet en hij heeft het over zwaardere jsb's. In een pistool waar ik zo niet een grote luchtvooraad zie maar waar maar een korte loop op zit. En blijkbaar hoeft het pistool maar tot 50 bar opgepompt te worden, via de loop? En dan 30 keer schieten. Is het al 1 april in Rusland ? Eerst maar eens van een andere bron zien voor ik dat geloof.
Ja, hier klopt geen reet van. Ding schiet ook vast Buck raketjes af.

alexis00

Schutter 1
Spanje 24,2
Frankrijk 20....
Energie/energy - grens/levels;
Nederland: geen, Nabootsingen=verboden.
Belgie: geweren geen, pistolen 7,5J max.
Bulgaria Geen
Servie 10,5 joule (cal177 max 200m/sec erboven aanmelden
Croatie 10,5 joule erboven aanmelden
Cyprus(Turkse deel) Geen op 4,5mm. Alle kalibers daarboven verboden
Duitsland: 7,5J. max. >7,5J = WBK
Engeland: 16J. max., pistolen 7,5J. max.
Italie: 7,5J max.
Zweden: 10J max.
Frankrijk: 4,5mm geen, 5,5mm aanmelden anders 20J max.
Portugal: 5,5 max energie vrij.
Tjechie: 7,5J max.
Spanje: 24J max.
Polen: 17J max.
Oostenrijk: boven 6mm meldingsplicht energie vrij.
Noorwegen: meldingsplicht boven de 4,5mm.
Zwitserland: 7,5J max.

J

Januca

Gast
In het eerste filmpje zag ik dat je iets kan verstellen voor wat betreft de druk waarmee geschoten wordt.
En bij de chronometer zie je duidelijke verschillen, ook het geluid wordt veel harder.
Ik twijfel er aan of dit wel een 3 joule pistool is.
Maar desondanks lijkt het mij wel een leuk pistool om te hebben.
De vraag is of hij wel in Nederland verkocht mag en/of zal verkocht worden.

Facebook Page

Bovenaan