• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

    Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

    Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

    Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

    Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

    [Disclaimer] Als je geen account (meer) hebt op dit forum, dan kunnen jouw berichten niet worden verwijderd, maar ook niet (meer) herleid worden naar jou persoonlijk.


SVRL Nieuwe Actie Buksforum vs 80J regel.

Gebruikers die deze discussie onlangs hebben bekeken (Totaal:0)

Jan Buks

- -
Administratie
Forum Sponsor
Groot Kaliber
OB Collectief
Graag je aandacht.

@dbhuis heeft even een flinke opzet gemaakt, en ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden. Het stuk moet nog door hemzelf gecontroleerd worden, hij heeft het dan ook binnen een avondje in elkaar gedraaid. Helemaal super weer.

https://drive.google.com/file/d/1tJmWJieHjuBuMLwmjrsmjjRrZ6i_5fZE/view

Here goes nothing!

https://drive.google.com/open?id=1tJmWJieHjuBuMLwmjrsmjjRrZ6i_5fZE

Voor de beste weergave even downloaden en openen met Word.

Ik ga morgen proberen om wat meer structuur en logica aan te brengen en om wat aan de spelling te doen. Nu te laat:Sleep::Sleep:
 
Ik zit in een meeting maar ben te benieuwd naar wat je geschreven hebt dus lees het in stukjes en brokjes tussendoor :)

Als me iets opvalt zal ik het posten hier, mogelijk wordt het een beetje chaotisch maar ik doe m'n best!
 
Um, op pagina één vermeld je dat de 'standaard' beperking 7,5 joule is... Zou ik niet zeggen, is eerder een argument *voor* beperking, nee? En 80 is wel 'super' veel in vergelijking daarmee. Overigens zeg je ook dat in de UK de grens op 7,5 ligt, maar het is 16 ;)
 
Pagina 2: subsonisch randvuur is 60J... (Pakweg de kracht van een beetje deftige .25 buks) relevant misschien want wij schieten ook subsonisch. Indien zij dat niet zouden weten (twijfelachtig) is dat goed voor ons, zowel, argument naar de knoppen...
 
(Voor ik verder ga, ik ben in de eerste plaats positief over je schrijfwerk, merci voor de moeite! Ik ben kritisch maar bedoel het goed ;) )

Op pagina 2 ben je net onder puntje '3' een woordje vergeten denk ik ->
'Verder stelt de heer Dijkhoff in zijn brief dat, om de huid te penetreren, een luchtdrukkogel ( pellet) een
minimale kinetische energie van 0,6 joule per vierkante millimeter hebben.'

Ff verder dt foutje ook: 'hieruit leidt ik af...'
 
Onder puntje 7 zou je eventueel nog kunnen vermelden dat de meeste incidenten met lichte buksen gebeuren, opa's knikloopje van op zolder bij wijze van spreken. Dacht dat daar cijfers over bestonden? Site van de SVRL misschien? @Napperd, weet jij dat?

Nog eens bedankt voor al je moeite, vind 't een goede tekst. En wij Belgen kunnen er ook bij gebaat zijn ;)
Had nu even de tijd niet om alles mooi gestructureerd weer te geven, vandaar verschillende posts en zo. Hoop dat je er wat aan hebt!
 
Goede punten! Heb wat dingen aangepast. Kritiek is niet erg, het gaat om het eindproduct, niet om de schrijver. Wat de standaardwaarde van 7,5 joule betreft, die heb ik erin gezet omdat dat ( voor zover ik weet, maar correct me if I'm wrong) bij heel veel lichte buksen/ pistolen op 4,5mm eruit komt. Daarom ook standaardwaarde en niet standaardbeperking :) Alhoewel het inderdaad opgevat kan worden als een 'goed punt' om een beperking op in te stellen, dus misschien moet dat stuk eruit. Weet ik niet helemaal zeker.

Nieuwste versie: https://drive.google.com/open?id=1fiQHgUju10V3zVisq40xGevZqg79l8y8
 
Jongens ik lees het morgenochtend of vannacht nog door. Heb vannacht 3 uurtjes geslapen en voel me ziek... bluh geen zin dus.. :(

Maar, ik ben echt superblij met het initiatief en weet zeker dat het wel weer goed zal komen.

JW
 
@dbhuis Oeps, zie nu dat er een ander versie is.
Wat wetgeving en technische info betreft kan ik niet veel toevoegen.
Ik had net de eerste versie gedownload en wat voorstellen gedaan
Ik PB u wel, want ik krijg het via deze weg niet doorgestuurd
 
Hallo,

Ik zie staan: aansluiten aan zware zuurstofflessen..
ik weet niet in hoeverre dit erg is behalve dan dat het niet klopt..
En Klaas is nu ook geen staatssecretaris meer toch?

Ben echt benieuwd of ze hier iets mee gaan doen.
Mijn onderbuikgevoel zegt me dat die wet er gewoon komt.

Gr Mer
 
Hallo,

Ik zie staan: aansluiten aan zware zuurstofflessen..
ik weet niet in hoeverre dit erg is behalve dan dat het niet klopt..
En Klaas is nu ook geen staatssecretaris meer toch?

Ben echt benieuwd of ze hier iets mee gaan doen.
Mijn onderbuikgevoel zegt me dat die wet er gewoon komt.

Gr Mer
Je kan toch direct vanaf de fles schieten, of is dat niet zo? Het punt wat ik daarmee wilde maken was dat het gebruiken van een zware buks als Luchtbuks vrij omslachtig en onpraktisch is.

Editje: ah ja, zuurstofflessen. Dat moet luchtflessen zijn?
 
Je kan toch direct vanaf de fles schieten, of is dat niet zo? Het punt wat ik daarmee wilde maken was dat het gebruiken van een zware buks als Luchtbuks vrij omslachtig en onpraktisch is.

Editje: ah ja, zuurstofflessen. Dat moet luchtflessen zijn?

"Gekeurde persluchtfles" is nog beter
 
Hm voor de .22 LR wel, da's wel de meest algemeen gebruikte voor zover ik weet. Ik had het over de .22 shorts, maar die worden minder gebruikt denk ik.
 
Nou ja, ik denk dat ik dan de 60 joule aanhoud zodat het argument niet gemaakt kan worden dat ik die grens te hoog houd en daarmee luchtbuksen dus sneller krachtiger zouden zijn dan vuurwapens dan hoe ik het doe voorkomen.
 
Gelezen en het is een goed stuk denk ik. Ben helemaal geen jurist en al helemaal niet van lange stukken schrijven, dus DB top! Vooral het punt van de logica is denk ik het punt wat nodig is.

Oja, nog dit, je begint dat je mede gesteund door forumleden de brief hebt opgesteld, maar je tekent hem persoonlijk. Zou het niet sterker zijn als er meerdere ondertekenaars zijn?
 
Laatst bewerkt:
Gelezen en het is een goed stuk denk ik. Ben helemaal geen jurist en al helemaal niet van lange stukken schrijven, dus DB top! Vooral het punt van de logica is denk ik het punt wat nodig is.

Oja, nog dit, je begint dat je mede gesteund door forumleden de brief hebt opgesteld, maar je tekent hem persoonlijk. Zou het niet sterker zijn als er meerdere ondertekenaars zijn?
Klopt! Ik zat te denken aan "Namens en mede buksforum.nl, David"
 
Ik zou er geen namen onder zetten. En we hebben nog altijd het off. instituut, die ze al kennen.. SVRL..
Als ik deze als SVRL moet versturen, dan zal ik je eerst een fictieve functie binnen de stichting moeten geven. (ook prima, verzin het maar)
Denk dat je met je met een vreemde naam eronder geen winst behaald, wij weten toch dat jij die brief hebt geschreven? :)

Als je hem individueel ondertekend, moet je ook individueel zelf versturen. Voorheen zijn alle brieven ook geen namen van schrijvers vermeld. Alleen SVRL/Buksforum.

Wat dacht je van strategisch adviseur David :)wel MET Achternaam! Adres! en telefoonnummer! Al je gegevens!.. Want anders worden de brieven door niemand gelezen, dat is een regel daar.. Veiligheid oid.. Hebben we al mee mogen maken, krijg je alles terug met tekst ongelezen omdat..:

Ps. Wil nog melden dat de SVRL altijd actief is gebleven op facebook. Leden van dit forum mogen de Stichting gebruiken voor zaken die ten goede komen binnen de luchtsport. (Dus niet voor aankoop van spullen, we zijn geen winstgevende onderneming en er gaat geen geld in rond) We hebben ooit bijna 500,- opgehaald in het verleden maar die is natuurlijk al lang op aan de oprichting notariskosten,m ritje den haag, etc. Het kost verder ook geen geld, zolang we niks doen.
Mocht je de stichting willen/kunnen gebruiken, dan kan je altijd een mailtje sturen.. bv bij inbeslagname van je luchtbuks oid...
https://www.facebook.com/Luchtbuks/
 
Ik zou er geen namen onder zetten. En we hebben nog altijd het off. instituut, die ze al kennen.. SVRL..
Als ik deze als SVRL moet versturen, dan zal ik je eerst een fictieve functie binnen de stichting moeten geven. (ook prima, verzin het maar)
Denk dat je met je met een vreemde naam eronder geen winst behaald, wij weten toch dat jij die brief hebt geschreven? :)

Als je hem individueel ondertekend, moet je ook individueel zelf versturen. Voorheen zijn alle brieven ook geen namen van schrijvers vermeld. Alleen SVRL/Buksforum.

Wat dacht je van strategisch adviseur David :)wel MET Achternaam! Adres! en telefoonnummer! Al je gegevens!.. Want anders worden de brieven door niemand gelezen, dat is een regel daar.. Veiligheid oid.. Hebben we al mee mogen maken, krijg je alles terug met tekst ongelezen omdat..:

Ps. Wil nog melden dat de SVRL altijd actief is gebleven op facebook. Leden van dit forum mogen de Stichting gebruiken voor zaken die ten goede komen binnen de luchtsport. (Dus niet voor aankoop van spullen, we zijn geen winstgevende onderneming en er gaat geen geld in rond) We hebben ooit bijna 500,- opgehaald in het verleden maar die is natuurlijk al lang op aan de oprichting notariskosten,m ritje den haag, etc. Het kost verder ook geen geld, zolang we niks doen.
Mocht je de stichting willen/kunnen gebruiken, dan kan je altijd een mailtje sturen.. bv bij inbeslagname van je luchtbuks oid...
https://www.facebook.com/Luchtbuks/
Is inderdaad wel een overweging. Ik dacht dat, als ik het persoonlijk onderteken, het ook persoonlijker overkomt. Een brief van een stichting is mentaal makkelijker te negeren dan een brief van een individu die een wat meer persoonlijk verhaal uitlegt. Ik kom hier vanmiddag/ vanavond op terug :)
 

Facebook Page

Terug
Bovenaan