• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

    Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

    Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

    Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

    Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

    [Disclaimer] Als je geen account (meer) hebt op dit forum, dan kunnen jouw berichten niet worden verwijderd, maar ook niet (meer) herleid worden naar jou persoonlijk.


SVRL Nieuwe Actie Buksforum vs 80J regel.

Gebruikers die deze discussie onlangs hebben bekeken (Totaal:0)

" Dank voor uw e-mail, zeer informatief.

Groet,

Barry Madlener
PVV
Ex sportschutter "

Er is een begin.
 
Dus, van de PVV hebben we een reactie.

Verder een heleboel autoreplies, maar wel met de strekking dat ze het mee gaan nemen. Dan nog Groothuizen:
"Ik stuur uw e-mail door aan mijn collega mevrouw Den Boer.

Met vriendelijke groet,

Maarten Groothuizen"

Geen idee wat mevrouw Den Boer doet, maar hee, er gebeurt in elk geval iets.
 
Ik heb sowieso geen idee wat die mensen daar doen. Ik noem het hegeliaanse dialectiek ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ian
"Dank voor uw bericht. Ik werk voor het Kamerlid Van Oosten en hij heeft dit onderwerp in zijn portefeuille. Bij een eerdere gelegenheid hebben wij al aangegeven begrip te hebben voor het voornemen van de staatssecretaris om zware luchtdrukwapens in ieder geval vergunningplichtig te laten zijn.
Met vriendelijke groet,

drs. O.P. (Onno) Spek
Persoonlijk medewerker
mr. F. (Foort) van Oosten
VVD Tweede Kamerlid"
 
"Dank voor uw bericht. Ik werk voor het Kamerlid Van Oosten en hij heeft dit onderwerp in zijn portefeuille. Bij een eerdere gelegenheid hebben wij al aangegeven begrip te hebben voor het voornemen van de staatssecretaris om zware luchtdrukwapens in ieder geval vergunningplichtig te laten zijn.
Met vriendelijke groet,

drs. O.P. (Onno) Spek
Persoonlijk medewerker
mr. F. (Foort) van Oosten
VVD Tweede Kamerlid"

Hij heeft dus niet goed begrepen waar deze brief over ging, toch?

Wij zijn bang dat buiten het verlofplichtig verhaal. De regel dat spanners sowieso goed te onderscheiden zijn van een 80J buks, en verder niks... Een heel groot deel van de sporters (Alle pcp schutters, dus ook de 16J) vogelvrij verklaard worden, en het risico lopen dat de pcp buks in beslag genomen wordt voor krachtmeting. Dit zal grote druk leggen op sporter, maar ook op handhaving.. 95% van de pcp buksen zijn <80J, dus heel veel onnodige inbeslagname voor controle.

Mss moeten we dit alsnog in 3 (betere) regels duidelijk maken. Zoals ik in eerste instantie had geopperd. Nu komt het verhaal weer over als verweer voor de 80J regel, en dat is goed. Maar was niet het doel van deze sessie.

Zal ik morgen een pamflet maken? @dbhuis kan jij die 3 regels boetseren? Maak ik een affiche/meme die niemand kan negeren.. Korte kreten die ze zelf ook kunnen gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Net als bij mij op het werk.
Daar doen we alles
- In overleg
- In samenspraak
- We krijgen onze eigen inbreng
- We mogen steeds zelf suggesties indienen
- "Men" gaat rekening houden met onze verzuchtingen
- ...............
- .......

En dan doet men gewoon wat ze eerst zelf van zin waren :banghead:4 :banghead:4 :banghead:4
Lijkt wel of ze eerst de "pieren uit onze neus" halen om dan, aan de hand van onze info, onze"zogezegde" eigen inbreng tegen ons te gebruiken . :Rolleyes2: :Zombie Banghead: :Sad2:
 
Hij heeft dus niet goed begrepen waar deze brief over ging, toch?

Wij zijn bang dat buiten het verlofplichtig verhaal. De regel dat spanners sowieso goed te onderscheiden zijn van een 80J buks, en verder niks... Een heel groot deel van de sporters (Alle pcp schutters, dus ook de 16J) vogelvrij verklaard worden, en het risico lopen dat de pcp buks in beslag genomen wordt voor krachtmeting. Dit zal grote druk leggen op sporter, maar ook op handhaving.. 95% van de pcp buksen zijn <80J, dus heel veel onnodige inbeslagname voor controle.

Mss moeten we dit alsnog in 3 (betere) regels duidelijk maken. Zoals ik in eerste instantie had geopperd. Nu komt het verhaal weer over als verweer voor de 80J regel, en dat is goed. Maar was niet het doel van deze sessie.

Zal ik morgen een pamflet maken? @dbhuis kan jij die 3 regels boetseren? Maak ik een affiche/meme die niemand kan negeren.. Korte kreten die ze zelf ook kunnen gebruiken.
Ga ik morgen even op reageren :) Nu druk bezig met hoorcolleges nakijken. Trouwens, we kunnen het dan ook gooien op het idee dat, als deze limiet bij ministeriële regeling veranderd kan worden, dat een te lichte procedure is die grote gevolgen kan hebben voor een bevolkingsgroep, plus dat de rechtszekerheid hiermee in het geding komt.

Net als bij mij op het werk.
Daar doen we alles
- In overleg
- In samenspraak
- We krijgen onze eigen inbreng
- We mogen steeds zelf suggesties indienen
- "Men" gaat rekening houden met onze verzuchtingen
- ...............
- .......

En dan doet men gewoon wat ze eerst zelf van zin waren :banghead:4 :banghead:4 :banghead:4
Lijkt wel of ze eerst de "pieren uit onze neus" halen om dan, aan de hand van onze info, onze"zogezegde" eigen inbreng tegen ons te gebruiken . :Rolleyes2: :Zombie Banghead: :Sad2:


Nouja, ik wil wel even nuanceren: kijk, ik ben hier ook niet blij mee, maar hadden we echt iets anders verwacht van de verantwoorde minister? De minpres wordt geacht eenheid van overheidsbeleid te bevorderen. Hieruit volgt dat, onder het mom van de rechtszekerheid, ministers niet zomaar van hot naar her springen op basis van één brief.

Praktisch is het enige wat hier gebeurd is dat de verantwoordelijke minister/ het verantwoordelijke ministerie hun standpunt herhaald hebben :) Niets tegen de verwachting in dus. Het idee is juist om de kamerleden mee te krijgen, zodat we dit wetsvoorstel daar dead in it's tracks stoppen. Het ministerie zelf zal niet zo snel ingaan tegen zijn eigen standpunt. De voorbereidingsfase, daar kunnen we niet zo heel veel mee. Met de stemming hopelijk wel.

Nogmaals, ik zie het ook liever anders, maar in het licht van de organisatie van de regering en de eerdere standpunten van het ministerie is het niet zo heel vreemd.

Wel nog een reactie van Chris van Dam van het CDA:

"Dank voor uw mail. Ik zal uitzoeken hoe het staat met de wijziging van de WWM. Mocht ik meer informatie willen hebben, dan meld ik me bij u.

Met vriendelijke groet,

Chris van Dam"

Hij klinkt welwillend. Ook is hij een jurist, dus misschien dat hij wat gevoeliger is hiervoor. Hoop ik :unsure: Plus dat, als hij het daadwerkelijk gaat uitzoeken, dat een kans biedt op wat inside information.
 
Laatst bewerkt:
CDA:

"Namens mevrouw Mulder dank voor uw e-mail.
Zij is geen woordvoerder op dit onderwerp, daarom stuur ik uw mail door naar de woordvoerder binnen onze fractie.

Met vriendelijke groet,

Aycan Demirel"
 
In ieder geval gaat uw brief al wel rond en krijg je toch enige reactie
 
D66:

"Hartelijk dank voor uw email. We waarderen het zeer om inhoudelijke tips en informatie te ontvangen, die ons helpen bij onze standpuntbepaling. Ik heb uw bericht doorgestuurd naar de beleidsmedewerker die dit onderwerp in de portefeuille heeft. Mocht zij nog verdere vragen hebben, dan neemt zij zeker contact met u op.

Excuses voor het feit dat de beantwoording van uw e-mail een lange tijd op zich heeft laten wachten.

Ik vertrouw erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Marten Kooistra"
 
"Dank voor je mail. Ik heb de bijlage gelezen.

Ik heb na laten vragen bij het ministerie van Justitie & Veiligheid wat de stand van zaken is van de wetswijziging. Planning is in principe om dit wetsvoorstel begin volgend jaar (2018) in consultatie te doen. Daarna volgt nog advisering door de Raad van State en behandeling in de Kamer. Ik zou je van harte willen aanraden om de fase van consultatie te benutten om jullie inzichten in te brengen. Ik denk dat je daar als stichting alle recht toe hebt.

Met vriendelijke groet,

Chris van Dam"

Belangrijke info dus! Hij geeft hier als ik het goed begrijp aan dat in de consultatiefase, volgens mij dus wanneer het ministerie gaat praten met belangengroepen en schietverenigingen, deze punten naar voren te brengen.
 
Alweer een consultatie fase? :)

Er wordt toch niet naar je geluisterd, beste is alles vanuit de stichting op papier zetten en indienen, personen worden niet gehoord, dat is wat ik geleerd heb, een reden waarom je mij nooit vrijwillig in een rechtbank zal zien verschijnen. Het is off. een bank met hoge priesters die met geesten/natuurlijke personen praten, daarom ook die jurk. :)

Het is de uitleg dat alle PCP buksen potentieel een 80+ Joules kunnen zijn, letterlijk" alle veerbuksen zijn goed te onderscheiden van 80+J buksen.. Dus.. :)

Dit zal grote druk leggen op handhaving, maar ook op veel 16J hft schutters ;) Er zijn veel grotere en rijkere verenigingen die deze schutters vertegenwoordigen, deze hebben zich tot nu toe veilig gewaand met hun erkenning door de KNSA. Wacht maar tot er veel hft schutters zijn aangehouden voor krachtcontrole, eens kijken wat ze daar aan gaan doen ;)

Ps. De stichting van het forum, mag gebruikt worden voor ieder goed initiatief en door iedereen die dit wil uitvoeren. PM me dan even. Ik acht mezelf niet geschikt om als voorman op te treden. ;)

Have fun!
 
Ja, ik vond dat ook al vreemd ja. Het wetsvoorstel zal geen twee keer ingediend worden. Anyway, gewoon doen wat we kunnen :)

Ook nog een reactie van D66:

"Hartelijk dank voor uw email. U brief is doorgestuurd naar de beleidsmedewerker die dit onderwerp in de portefeuille heeft.

Excuses voor het feit dat de beantwoording van uw e-mail een lange tijd op zich heeft laten wachten.

Ik vertrouw erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Marten Kooistra"

Zie het van de positieve kant: het blijkt in elk geval meerdere partijen te bereiken :) Als genoeg kamerleden tegen stemmen komt 'ie in elk geval deze ronde er niet door.
 
Even een andere gedachte, laatst toen ik voor mijn verlof bij bijzondere wetten was en we over dit voorstel hadden gaf de beste man aan totaal niet te weten hoe ze hiermee zouden moeten omgaan. Hij zag grote problemen met handhaven en deze man is zelf schutter en opgegroeid op het Overijsselse platteland tussen de windbuksen. Hij weet dus wel waar over hij praat. Ook zijn ze onderbezet en heeft het voor hun totaal geen prioriteit om zich hiermee bezig te houden. Misschien moet de brief ook naar de politiebonden om zo vrienden vanuit de andere hoek te krijgen tegen dit voorstel? Tegengas vanuit de handhavers zelf zou een aanvulling kunnen zijn.
 
Even een andere gedachte,
Misschien moet de brief ook naar de politiebonden om zo vrienden vanuit de andere hoek te krijgen tegen dit voorstel? Tegengas vanuit de handhavers zelf zou een aanvulling kunnen zijn.

Een andere gedachte, maar zeker geen verkeerde en misschien tot nu toe ongebruikte
 

Facebook Page

Terug
Bovenaan