• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

    Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

    Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

    Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

    Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

    [Disclaimer] Als je geen account (meer) hebt op dit forum, dan kunnen jouw berichten niet worden verwijderd, maar ook niet (meer) herleid worden naar jou persoonlijk.


SVRL Nieuwe Actie Buksforum vs 80J regel.

Gebruikers die deze discussie onlangs hebben bekeken (Totaal:0)

Het klinkt alsof we alle info een keer opnieuw moeten sturen, die we 2 jaren geleden al eens gestuurd hebben naar kamerleden, nu zitten er natuurlijk andere stumperds, die opnieuw op de hoogte gebracht moeten worden. Alle info van 2 jaar geleden incl de uitgereikte mappen met info en onderzoeken en conclusies, liggen in handen van oud kamerleden, niet de nieuwe.. (?)
 
Yep, zelfs wat er zijn moet is er niet bij allemaal die meesters en juffe aldaar.
lees,het bonnetje van Teeuwen enz.
 
Dan hebben we het even niet over het feit dat um vanaf zijn aftreden nog 3 jaar en 2 maanden wachtgeld krijgt en 100% mag bijverdienen en hij ook nog een advies bureau begonnen is.
Laten we hopen dat ie zijn bus niet ook kwijt raakt!:LOL:
 
Wat heeft dat met dit topic te maken, of denk je misschien dat ze er niet mee bezig zijn en liggen te slapen?
Dat station zijn we al gepasseerd hoor, het is niet verstandig om nu de oogkleppen op te zetten. In NL althans, weet niet hoe het er in BE voorstaat, maar als niemand ernaar informeert of in de gaten houdt, dan valt het straks ineens op je bord. ;)
 
Als je elke politieker gaat overladen met mails en brieven komt er wel eentje uit zijn slaap. Toen indertijd de reportage werd gemaakt en iedereen zijn bek had gehouden was er na een week geen sprake meer over geweest.
 
Nee, zo werkt dat niet. Helaas :)
Na dat artikel kwamen er kamervragen en direct erna een onderzoek van het DRC, dit speelt nog altijd, en we staan sterk in NL, want ze hebben alles al geprobeerd qua regelgeving en niks werkt of is te handhaven. Zo ook zal de 80J regel een vervelend te handhaven regel worden, waarbij veel schutters die met een pcp rondrijden overlast van zullen ondervinden. Alle PCPees zijn vogelvrij om aan een krachttest onderworpen te worden, dus ook een HFT 16 Joule buks. Het is dus belangrijk om de mensen die hier straks over mee beslissen op de hoogte te stellen van voorgaande regelgeving die niet te handhaven was, en de gevolgen van evt extra regelgeving, en de noodzaak.

Met je kop in het zand steken kom je nergens, je moet laten zien dat je verenigd bent en informeren. Maar eh, ieder handelt zijn zaken op eigen manier af, je hebt mensen die niks doen, en je hebt mensen die wel doen. Wat is beter? Dat mag ieder voor zichzelf uitmaken.
 
Ik volg dit al een tijdje. Eerlijk gezegd, voor beide 'kanten' valt wat te zeggen. Het is natuurlijk raar dat je voor een .22 vuurwapen eerst 1,5 jaar lid moet zijn van een KNSA club, VOG, WM ellende etc moet doorlopen voordat je een veredelde proppenschieter kunt kopen, maar dat je wel gewoon, vrijwel zonder beperkingen, een big bore kan kopen (als je ouder bent dan 18) waarmee je een hert omver kan schieten. Om maar een extreem voorbeeld te noemen.

Ik ben er van overtuigd dat er wat gaat veranderen. Ik vraag mij een aantal dingen af:
- Is het zo erg een vergunning te moeten aanvragen voor een buks? Als dat de denkrichting van de politiek is, probeer dan te sturen op een light variant van het vuurwapenverlof: melden + eventueel VOG. Om maar wat te noemen
- Is de grens van 80 joule een ramp? Om eerlijk te zijn; dat is redelijk zwaar om mee in je achtertuin te schieten. De meesten in NL hebben een tuintje, geen erf, geen weilanden.
- Is dit niet een mooie gelegenheid om ook die vage 'gelijkenis met vuurwapen' de nek om te draaien? Ik bedoel, give some, take some.
- En offer die airsoft meuk op. Meeste overvallen waarvan de media spreekt van 'vuurwapen'gaat het om een airsoft replica (zoals ze dat noemen). Dát is pas een vreemde eend in de wetgeving.

In veel europese landen zijn er restricties wat betreft vermogen; zij kunnen dat ook op een of andere manier handhaven. Ik geloof niet dat handhaving een probleem, en dus een argument hoeft te zijn richting de politiek. Als we komen tot een simpel, systeem, met registratie, is iedereen blij. En ja, vermogen maximeren lijkt mij dan een klein offer. Toch? Maar ik heb een fles wijn op. Als ik onzin uitkraam, hoor ik het graag:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hebben we al eens gehad, en toen hebben ze vanwege dat het teveel werk voor ze was en vanwege dat ze zelf de zin er niet meer van inzagen hebben ze het weer laten vallen.
Ik dacht dat de limiet toen ook iets van meer als 6 joule was, de buks hier op het verlof was een BSA airsporter MK2 en laten we wel wezen daar trek je geen kroket mee van tafel!
Onderstaande was mijn verlof voor die airsporter.
Wetgeving heb je nodig als er dingen gebeuren die onwenselijk zijn voor de samenleving en met PCP buksen gebeurd zo goed als niets.
Criminelen zitten niet te wachten op een dure pcp waarmee ze met flessen moeten zeulen!
Een kalashnikov is beduidend goedkoper en effectiever voor die lui.
De kranten worden steeds weer gehaald met een veerbuksje waar de kat van de buren of vogels vaak ook nog door minder jarigen onder vuur genomen worden.
Het feit dat een auto 250km per uur rijden kan geeft je niet het recht in Nederland dit ermee te doen!
Gaan we nu alle auto's die sneller als 130 km per uur rijden kunnen op een speciaal verlof gooien?
pdf049.jpgpdf050.jpg
 
Pffffftttt
Dat verlof diende nog eens elk jaar verlengd te worden zie ik:unsure:
Waarschijnlijk met de nodige bijdrage
 
Was iets van 10 gulden wat elk jaar wel 10% duurder werd, maar handhaving wil zeggen dat ze actief moeten kijken wat je met jouw luchtbuksen doet en of het goed opgeborgen word en of de munitie bij de luchtbuks ligt enz.
Ze komen dan vaak voor nop gezien normaal volk overdag werkt en dus proberen ze de vrouw des huizes te verleiden om de wapenkast open te maken.
Ach tis wel of topic maar een grapje moet toch kunnen met regelgeving.
 
Hebben we al eens gehad, en toen hebben ze vanwege dat het teveel werk voor ze was en vanwege dat ze zelf de zin er niet meer van inzagen hebben ze het weer laten vallen.
Ik dacht dat de limiet toen ook iets van meer als 6 joule was, de buks hier op het verlof was een BSA airsporter MK2 en laten we wel wezen daar trek je geen kroket mee van tafel!
Onderstaande was mijn verlof voor die airsporter.
Wetgeving heb je nodig als er dingen gebeuren die onwenselijk zijn voor de samenleving en met PCP buksen gebeurd zo goed als niets.
Criminelen zitten niet te wachten op een dure pcp waarmee ze met flessen moeten zeulen!
Een kalashnikov is beduidend goedkoper en effectiever voor die lui.
De kranten worden steeds weer gehaald met een veerbuksje waar de kat van de buren of vogels vaak ook nog door minder jarigen onder vuur genomen worden.
Het feit dat een auto 250km per uur rijden kan geeft je niet het recht in Nederland dit ermee te doen!
Gaan we nu alle auto's die sneller als 130 km per uur rijden kunnen op een speciaal verlof gooien?
Bekijk bijlage 13679Bekijk bijlage 13680
Joh, dit is nieuw voor mij!! In die tijd was ik KNSA lid en had binnen een jaar allerlei wapentuig in huis waarmee je de macht kon grijpen in een gemiddeld zuid amerikaans land! En heb de plaatselijke bromsnor nooit maar dan ook nooit gezien hahahahaha!
 
Ook in de UK rommelt het, kreeg gisteren dit bericht via Shooting the Breeze.

Hello Eric65,

Please excuse the email but this is important.

I'm sure you've already seen many posts and emails about this subject. Just in case you haven't though we thought we'd make sure you knew about this.

The Government is conducting a review of the laws concerning airguns. You can read about what prompted this in the link below. Many shooting organisations have responded already but it has's been emphasised that the we need to show just how many air-gunners could be affected.

The number of personal responses the government gets is important to back up what the organisations are saying. If the government only have a small response then it looks like the organisations are just creating a drama over nothing.

A personal response may not ensure an outcome to your liking but it does mean you did as much as you could when the opportunity presented itself.

All it takes is a just a few minutes of your time to read the link and then write a quick email and then hit send.

https://www.gov.uk/government/news/home-office-writes-to-interested-parties-on-air-weapon-regulation

Many thanks,

Shooting-the-Breeze.com
 
Man, wat een ellendig voorval weer in de UK ,..die aanleiding.

Jongens van 13. (hoort geen [geladen weggelegde :fubar:4 ]buks te hebben) geen supervisie, dodelijk ongeluk.
lekkere aanleiding om weer een wet erdoor te drukken,..
Was het "Jongens van 13 (rijdend in pa's auto) geen supervisie, dodelijk ongeluk
dan was er (media-hype-wise_) niks aan de hand , had pa alleen beter op zijn autosleutels moeten letten.
Ik snap niet hoe dit anders is. buks/auto/grote hoeveelheid whiskey/. vervolg die vader voor onoplettendheid en dood door schuld... alsof hij niet al 1000 doden sterft van zijn eigen schuldgevoel.

En ja, als je met een <15J .22 buks in je nek wordt geschoten kun je daadwerkelijk overlijden.
Dus daar is de aanleiding om die <15J weer te verlagen in de UK?
de kans is klein maar als het noodlot toeslaat heb je het geval van deze jongen,.
ook volgens de lijkschouwer in de UK was deze oorzaak van overlijden een
‘very rare tragic accident’ https://www.buryfreepress.co.uk/new...eath-was-very-rare-tragic-accident-1-7999202/
 
Laatst bewerkt:

Facebook Page

Terug
Bovenaan