• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

    Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

    Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

    Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

    Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

    [Disclaimer] Als je geen account (meer) hebt op dit forum, dan kunnen jouw berichten niet worden verwijderd, maar ook niet (meer) herleid worden naar jou persoonlijk.


Regels & Veiligheid Nieuws bericht....

Gebruikers die deze discussie onlangs hebben bekeken (Totaal:0)

Was een jong persoon die aan het schieten was. Hij heeft zich gemeld bij de politie. Snap alleen niet hoe die persoon aan de buks kwam. Mocht het van zijn ouders? Had niet hoeven te gebeuren. :mad:4
 
Zeker niet! Als je je buks dan niet achter slot en grendel opbergt, bewaar dan in elk geval je munitie buiten bereik van jeugdigen, een af te sluiten kast is in ieder huis wel te vinden, trekkerslot kost ook geen vermogen.
 
Zeker een >16Joule knikloop/hendel buks, want daar gebeuren alle ongelukken mee. Niet met PCP maar met de huis tuin en keukenbuks die velen wel op de zolder hebben staan.
 
Heb hem zelf boven op een kast liggen. Kogels apart in een la. Toch vervelend zulke ongelukken.

Ligt er maar aan hoe oud de jeugd is die bij jou over de vloer komt, boven de 8 jaar is dit niet meer genoeg, men is inventief, vergeet dat niet! Desnoods komen de kogeltjes van elders, vriendje met vader die ook een buks heeft of zo.
 
Moeten ze eerst weten dat ik hem daar heb liggen. Gezien hij uitzicht ligt en ik het niet aan de grote klok hang. En ouder dan 4 komen ze nog niet over de vloer. Dus is wel voldoende zo!
 
Moeten ze eerst weten dat ik hem daar heb liggen. Gezien hij uitzicht ligt en ik het niet aan de grote klok hang. En ouder dan 4 komen ze nog niet over de vloer. Dus is wel voldoende zo!
 
Wij gingen met de jongste 14 dagen op vakantie en de oudste (17 jaar) mocht onder toezicht van de buren thuis blijven.
Mijn buks stond achter de kleding op de ouderlijk slaapkamer, geen pellet in huis te vinden omdat het een erfstuk is en er niet mee geschoten werd.
Na ongeveer 2 maanden vond ik het wel weer eens tijd om een drupje olie in de buis te gooien en tot mijn verbazing stond de buks gespannen in de kast.....WTF ?
Toch eens met de jongens gepraat en al snel kwam de aap uit de mouw, de oudste had de buks "gevonden"(vraag me niet hoe) en er een doosje pellets voor gekocht.
Op de vraag waarop hij dan geschoten had (had geen pelletvanger) werd de afvoerbuis van de geiser van de buren aan de overkant aangewezen.
Bij nader controle bleek dus de buis één groot stuk gaten kaas te zijn.
Hij heeft aan de buren mogen uitleggen wat hij had gedaan en dat hij de schade ging betalen.
Zeg dus nooit dat ze niet weten waar je je spullen "verstopt" of dat ze het niet kunnen gebruiken.
Ik ben nog steeds blij dat het bij de buis is gebleven en dat er niet op levende have geschoten is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zodra ik me eigen heb en de leeftijd is bereikt dat ze met een trap op de kast zouden kunnen gaan zoeken. Zal ik wel opzoek gaan naar een trekkerslot. Maar, heb dan nog wel een jaar of 12 te gaan.
 
Ik gebruik geweertassen van o.a. Voodoo Tactical en Wiss Arms die ik met cijferslotjes (van die hangslotjes voor koffers) afsluit. En die zet ik dan weer achter slot en grendel in een kast waar alleen ik een sleutel van heb.
Mijn kinderen weten ook dat ze er niet aan mogen zitten en doen dat nu ook echt niet, maar ze zijn nog jong. Als ze over een paar jaar gaan puberen moet ik er nog wel een keer wat extra aandacht aan besteden.
Ze kennen sowieso wel wat basisregels omdat ik wel eens samen met ze geschoten heb (voordat ik wist dat dat pas vanaf 18 jaar mag, zelfs in je eigen tuin onder begeleiding) maar het is nou eenmaal geen speelgoed, dus moet er ook niet speels mee omgegaan worden.
 

Facebook Page

Terug
Bovenaan