• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Luchtgeweer PCP Nw buks ArtemisP18

Fietsfrank

Schutter 2
Goedenavond. de Artemis Brothers
Na een tijdje terug de pp750 gekocht te hebben en heel veel plezier en fun met dit pistool te beleven ben ik toch wat anders tegen Artemis gaan aankijken. Heb dus de P18 aangeschaft en voor diegene die mij kennen gaat de Buks meteen tot het laatste boutje uit elkaar.
heb met verbazing naar de afwerking van deze buks zitten kijken geen bramen of speling alles zeer secuur afgewerkt en ja het is een Air Force condor Kloon maar dan wel met verstelbare regulator ,heb meteen de klep veranderd doorlaat was maar 3 mm nu 5mm en de eind gaatjes met dremel ook bewerk. Plenum vergroot ,alles weer netjes gemonteerd O ringen ingevet met O ringen lube en de kijker die op mijn Priest 1 zat met FX no limits mounts gemonteerd. loop gereinigd Kroon erg netjes.
Gisteren voor het eerst geschoten op 50 mtr Kijker afgesteld en Piccatinny Rail zit netjes recht gemonteerd hoefde zijdelings maar 2 clicks te corrigeren
schotsnelheid met jsb 5.5 exact jumbo 15.89 grain ging met std reg druk van 150 bar 317 mter en met Jsb heavy 18.13 grain 302 mtr
dus reg druk terug moeten stellen naar 120 bar Hamer veer helemaal teruggesteld nog 186 mtr met heavy,s uiteindelijk reg op 110 bar en 177/178 mtr
in het begin dacht ik nou valt een beetje tegen de groepjes maar na ongeveer een 90 schoten begon de buks steeds beter te groeperen en aan het eind van de Middag was ik al erg tevreden. Ook nog Fx 22 grain slugs geprobeerd maar kreeg ik niet goed de loop ingedrukt Singleshot met duim erin drukken. Morgen middag weer verder testen Ps de buks is ondanks de schroud en cups erin best luidruchtig dus adapter gemaakt en Huma Mod 40 demper eropgezet.
De Trekker is echt heel goed af te stellen en heb de delen gepolijst,bijna net zo goed als mijn Priest 2

Mvg Frank

Bijlagen

Ongelezen Berichten

Facebook Page

Bovenaan