• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Achtertuin Oepsie moment

geetee

Team Limburg
Team Limburg
Forum Sponsor
OB Collectief
Jup, dat dienblaadje hoor ik ook al jaren..die krengen vergeten nooit wat...vooral als het in hun voordeel gebruikt kan worden...." Schilder jij de boven verdieping even? Oow, geen zin...nou fijn, mijn erfstuk kapot schieten maar niets willen doen....." Gdvr3 en daar ga je weer!
Er bestaat ook zoiets als "als ik 20 Euro in mijn zak heb en mijn vrouw 5 Euro op zak heeft, heeft mijn vrouw 25 Euro"! ;) :rofl:4:rofl:4

Mic

Schutter
Ik had de tulband 'begraven' en met stalen ponum volgehouden dat het er toch moest wezen
tuurlijk krijg je dan het kaboutertjes verhaal en ja ook die willen wel eens een cake bakken
Maar nimmer toegeven dat de tulband ten strijde ging en daarna niet meer als bakvorm enigsinds zijn functie kon uitvoeren
Wel als vergiet

Paul T.

Forum Elite 1
Forum Sponsor
OB Collectief
Heb hetzelfde meegemaakt!
Vrouwtje zei dat ik de bakpan wel omzeep kon helpen!
Nu zag ik 3 bakpannen waarvan een RVS en die heb ik dus genomen en niet mijn 45jaar oude bakpan met zo'n houten ronde steel van staal waar mijn biefstuk en eitjes het heel goed in doen!
Laat ze nu mijn favoriete bakpan bedoeld hebben, mja gelukkig was die klote RVS bakpan al op de 100mtr baan tegen mijn 9 mm shinsung aangelopen! :party:4 :party:4
Ik heb ook zo'n oude Zweedse gietijzeren bakpan waar niemand aan mag komen, dat ding is van mij alleen, biefstuk, gebakken aardappeltjes, reibekuchen.....Ja, opa staat nog wel eens achter de pitten al kan hij dan niet meer alles wat hij daar fabriceert zelf opeten.

geetee

Team Limburg
Team Limburg
Forum Sponsor
OB Collectief
Ik had de tulband 'begraven' en met stalen ponum volgehouden dat het er toch moest wezen
tuurlijk krijg je dan het kaboutertjes verhaal en ja ook die willen wel eens een cake bakken
Maar nimmer toegeven dat de tulband ten strijde ging en daarna niet meer als bakvorm enigsinds zijn functie kon uitvoeren
Wel als vergiet
Wellicht heeft die bakvorm in de huidige vorm wel de beste tulbands ooit!
Wie weet of de huidige gaten wel eens goed kunnen zijn, in ieder geval de deeg past er wel nog in!
De ontwikkeling van veel producten gaat immers verder, er is steeds een eerste die ermee op de proppen komt! :giggle:4 :giggle:4

S@ntos

Über Plinkert en Buksklusser..
Organisator
OB Collectief
situatie: samen schieten met zoontje, toen 11, in de tuin.
ik sta bij de kogelvanger om een nieuw doeltje op te hangen;

doe jij het kogeltje er maar vast in....

ik hoor het dichtklappen van de loop en de pellet naast me in het gras landen!
nadeeltje van te lichte trekkerdruk en geen beveiliging.

Ik ben wel blij van de gezichtsuitdrukking van die jongen; verbazing, ongeloof en ontzetting.
Nu doen we gewoon baan vrij buks spannen
Dat had een nog veel vervelender oepsie moment kunnen worden....bij dat het goed afgelopen is...

S@ntos

Über Plinkert en Buksklusser..
Organisator
OB Collectief
Wel als vergiet
Je kent die IJmuidense vissersdochters niet....

• Leuk
Waarderingen: Mic

VederEnergie

Schutter
Dat had een nog veel vervelender oepsie moment kunnen worden....bij dat het goed afgelopen is...
Ja, was ook een ernstig leermoment (voor ons allebei). Was nog voor onze HFT ervaringen en toen hebben we afgesproken wat later 'vast vuren' bij HFT bleek :). Is dus ook zelfs in een tuin met maar twee personen nodig...

Tisikkema

Schutter
Heel vroeger toen ik nog jong was en ondoordacht zomaar dingen deed, had ik een goedkoop knikloop buksje.
in de zomer snik heet en.............. stervens veel vliegen in de kamer buksje erbij propje papier er in en vliegen schieten PRACHTIG tot dat ma binnenkwam en constateerde dat er heeeeeel veeeeeeeel bloed vlekjes op het behang zaten.
Nu ik er aan terug denk doet mijn bips nog zeer !!

JanZwolle

Schutter
Ik zal een jaar of 12 geweest zijn en vond in de wasknijpers aan de waslijn van de buurvrouw een nieuwe uitdaging voor mijn knikloopbuksje vanuit mijn slaapkamerraam... Bij die gelegenheid heb ik trouwens ook lingerie met gaten op strategische plaatsen uitgevonden, maar de credit heb ik nooit ontvangen... een klets om mijn oren echter wel... Jong en ondeugend zijn valt niet mee... :blush:4

Bij een andere gelegenheid was mijn jongere broertje in een boom voor ons huis geklommen (tegen het verbod van mijn ouders in) dus ik zeg: "kom uit die boom"! Hij antwoordde dat hij niet van plan was naar mij te luisteren en voegde daar de uitdaging "Zie maar dat je mij eruit krijgt" aan toe... Die woorden betreurde hij snel want ik had mijn schuifloop pistooltje (Diana Mod.2) bij mij...

Ik schoot hem op mijn rechterbil (kogeltje kwam niet door spijkerbroek heen)terwijl ik zei "zoals jij wil" en hij greep met beide handen naar zijn geteisterde zitvlak, waardoor hij losliet en als een rijpe appel uit de boom viel... Hij was op zijn zachts gezegd not amused; ik zal jullie zijn tirade besparen, maar het kwam erop neer dat naast mij, Hitler en Stalin slechts jeugddelinquentjes waren... >:)4

Mijn buurman had het hele tafereel gadegeslagen en kreeg zowat een rolberoerte van het lachen, ik vreesde even dat hij erin zou blijven... Hij heeft het mijn ma verteld nog snikkend van het lachen en ze kon er ook de humor wel van inzien... Maar als ik weer op mensen zou schieten was ik wel mijn luchtdrukpistool kwijt...

Het was echt een andere tijd... Ik denk er met veel plezier aan terug...

Grtzzz Jan

Bert W

Drenthenier in spe
Forum Sponsor
Nog eentje van vroeger, ik schoot met keep-korrel vaak op een paal, met een diameter van ongeveer 7 cm, op een meter of 65 afstand met de hw35. Meestal was het raak en geen enkel probleem, tot ik op een dag miste en net de buurman achter zijn schuur vandaan kwam in het verlengde van de paal. De niet meer zo jeugdige buurman was verrassend snel weer achter de schuur verdwenen. :angel:4 :rofl:4

Griffo

Losse Flodder
Het is me wat met die prinsesjes van jullie ik zou bijna medelijden krijgen.
Gelukkig heb ik alleen maar een bruine vriendin ( mag ik dat nog wel zeggen?) met 4 benen, zij is altijd blij en zeker wanneer ik de geweerkast open trek!
Sterkte allemaal.

Griffo

Losse Flodder
Graag geen U meer, want dan voel ik me nog ouder dan ik al ben! Ik behoor inmiddels al tot de categorie "ouwe joekels"
Gelukkig is mijn bruine vriendin een stuk jonger dan ik, vaak ligt ze op haar rug in mijn bed met de benen wijd( alle 4), ja het is echt een schatje. Stribbelt nooit tegen en is altijd blij als ze me ziet.
En nu de geweerkast, nou ja dat is zo''n stalen geval met een groot slot, staat verankerd aan de muur en vloer en zit vol schietijzers. Mijn Diana 350 kan er niet meer bij dus die staat naast bed.

Paul T.

Forum Elite 1
Forum Sponsor
OB Collectief
Graag geen U meer, want dan voel ik me nog ouder dan ik al ben! Ik behoor inmiddels al tot de categorie "ouwe joekels"
Gelukkig is mijn bruine vriendin een stuk jonger dan ik, vaak ligt ze op haar rug in mijn bed met de benen wijd( alle 4), ja het is echt een schatje. Stribbelt nooit tegen en is altijd blij als ze me ziet.
En nu de geweerkast, nou ja dat is zo''n stalen geval met een groot slot, staat verankerd aan de muur en vloer en zit vol schietijzers. Mijn Diana 350 kan er niet meer bij dus die staat naast bed.
Welk ras, staander of Labrador? Mijn kleine bruinharige vriendin stootte altijd al een wolfsgehuil uit als ik de laarzen en waxjas tevoorschijn haalde.

West

Forumnar & Artemist
Forum Sponsor
OB Collectief
Als ik hier straks tegen m'n vrouw vertel dat de geweerkast weer eens open gaat, dan zien jullie me vanavond niet meer.......

Griffo

Losse Flodder
Dat is mijn vriendinneke, een Korthals Griffon.
Ik zit pas kort op dit forum, omdat ik het eea wil weten over PCP' s. Ik denk overigens dat het de FX dreamliner .25 gaat worden. Is dit een goede keus denk je?

Ongelezen Berichten

Facebook Page

Bovenaan